AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #1 Skrevet 3. februar 2021 Jeg lurer på om eg trenger å vaske håret før jeg drar til frisør og farger røttene. På hjemmefarger jeg har brukt står der alltid at de ikke skal brukes på nyvasket hår. Så jeg har alltid vasket håret dagen før, unngått å bruke styling/leave-in balsam, og tatt i fargen dagen etter. Men nå må jeg til frisør etter jobb, og håret mitt er så brusete og tørt uten noe i. Så kan jeg ta i leave-in produkter på morgenen, og farge håret med dette i? Håret skal jo være tørt når de tar i fargen, så de kan vel ikke vaske det på salongen før de tar i farge? Anonymkode: 3ef21...222 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #2 Skrevet 3. februar 2021 Jeg er ikke frisør og kan ikke si noe bastant, men etter å ha sett mange videoer av Brad Mondo har jeg lært at man skal ikke ha nyvasket hår når man farger det, fordi hodebunnen trenger oljene som produseres for å beskytte seg mot fargen. Ring og hør med frisøren, men hvis du ikke vil ringe ville jeg satset på å ikke ha nyvasket hår. Anonymkode: b135d...ab1 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #3 Skrevet 3. februar 2021 Ikke nyvasket hår eller andre produkter i det. Fargen setter seg dårligere hvis du styler håret ditt. Vil du ha best resultat så burde du bare la håret være som det er. Anonymkode: d7312...c1c 1
Crema Skrevet 3. februar 2021 #4 Skrevet 3. februar 2021 Grunnen til at du ikke skal ha nyvaska hår er fordi oljen som huden din utskiller fungerer som en liten barriere mot kjemikaliene i fargen. Sånn sett bør ikke litt leave-in produkt spille noen rolle. Men fortell frisøren din hvilket produkt + merke, i tilfelle det er noen ingredienser som kan reagere med fargen. Folk som har brukt blekemiddel i hår fullt av tørrsjampo har hatt noen veldig kjipt opplevelser med såkalt kjemisk klipp, så vær forsiktig. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #5 Skrevet 3. februar 2021 Min frisør har tvangsvask av håret nå pga korona, så ville hørt etter. Anonymkode: c645b...ae2 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #6 Skrevet 3. februar 2021 Frisører er nå pliktige til å vaske håret før de gjør noe annet pga korona. Anonymkode: 3fb08...ace 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #7 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 3.2.2021 den 21.05): Frisører er nå pliktige til å vaske håret før de gjør noe annet pga korona. Anonymkode: 3fb08...ace Ikke min Anonymkode: 55812...020
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2021 #8 Skrevet 5. februar 2021 Det er stor forskjell på hvor godt fargen setter seg om du bruker mye produkter i håret. En lang stund skjønte jeg ikke hvorfor fargen var så lite mettet og dekket så lite, men jeg bruker mye spray og paste i håret samt noen ganger tørrsjampo. Fargen tar best i rent hår.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #9 Skrevet 5. februar 2021 Takk for svar alle 😊 Endte med at jeg vasket håret dagen før, og tok ikke i noe styling dagen etter. Var lurt mente friøren jeg kom til. Hun vasket ikke håret mitt før farging. Ble bra resultat 😊 Anonymkode: 3ef21...222
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå