Gå til innhold

Fjellhamar, Rasta eller Finstadjordet? Hva bør vi velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lei av ekstremt høye Oslo-priser! 😩😖 
Vurderer å flytte til Lørenskog. Hvilket område av de nevnte er best og hvorfor? På forhånd takk :) 

Anonymkode: ba151...905

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke velg Fjellhamar.

Det ligger veldig dårlig til, nå på vinteren er det et salig strev opp alle bakkene med bilen. Uansett hvor du skal så må du gå opp og ned alle bakkene. Du hører motorveien veldig godt. Og skolen er ikke så bra der.

Anonymkode: f4443...fc1

• Liker 2
Skrevet

Finstadjordet er veldig bra! Men om du har barn ville jeg valgt rekkehusområdet eller nesten sånn at skolen blir Finstad skole. Lengre opp mot Skårer sogner til Åsen skole og der er det mye rart....

Anonymkode: 964fc...dcf

Skrevet

Fjellhamar eller Rasta. De to er litt mer "sentralt" liksom. Fjellhamar har og tog in til Oslo. Rasta bare bus.

Finstadjordet er litt sånn gjemt bak.....

Anonymkode: 07953...19f

• Liker 1
Skrevet

I samme område finnes vel Kjenn ,Vallerud ,Røykås og. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

I samme område finnes vel Kjenn ,Vallerud ,Røykås og. 

Er de bra? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ikke velg Fjellhamar.

Det ligger veldig dårlig til, nå på vinteren er det et salig strev opp alle bakkene med bilen. Uansett hvor du skal så må du gå opp og ned alle bakkene. Du hører motorveien veldig godt. Og skolen er ikke så bra der.

Ok, skjønner 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Finstadjordet er veldig bra! Men om du har barn ville jeg valgt rekkehusområdet eller nesten sånn at skolen blir Finstad skole. Lengre opp mot Skårer sogner til Åsen skole og der er det mye rart....

Anonymkode: 964fc...dcf

Dette har jeg også hørt. Har et vennepar som flyttet til rekkehusområdet da barnet deres skulle begynne på skole. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er de bra? 

Kjenn er mellom Fjellhamar og Rasta ,Vallerud etter Rasta og Røykås over Rasta. 

Fine områder. Nesten alt er enebolig, rekkehus, lite med blokk. 

Med barn i skolealder ville jeg unngått Skårer ,Solheim. Rest er ok.

For tiden det bygges mange blokker på Skårer så vi får se hvordan det blir i fremtiden der.

Jeg som skrev over at Finstadjordet er litt "bak" liksom men jeg mente ikke noe negativt da. Er fint område ,ganske landlig liksom.

Skrevet

Andre? 🙂

Skrevet

Fjellhamar er fint. Selv er jeg oppvokst på Kurland. Litt lang vei til de andre områdene i kommunen, men jeg hadde en fantastisk barndom. Skogen rett i nærheten, Åmotdammen, Bjønnåsen. Og ikke fryktelig langt til Strømmen heller.

Anonymkode: 1b52d...5e7

• Liker 2
Skrevet

Fjellhamar 100%

Anonymkode: f9600...36e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ikke velg Fjellhamar.

Ligger dårlig til? Eh, jaha. Og det å bo høyt betyr at man har nydelig utsikt. Bare sier det.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ikke velg Fjellhamar.

God skole også forresten, hvor har du informasjonen din fra egentlig?

• Liker 3
Skrevet

Best babes på Finstadjordet. 

Anonymkode: c362f...97d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Best babes på Finstadjordet. 

Anonymkode: c362f...97d

? 🤣🤣

• Liker 2
Skrevet

Jeg er oppvokst på Lørenskog, nærmere bestemt Skårer. Kjenner derfor til alle områdene ganske bra. Vi har nå fått barn, og flyttet fra Oslo til et annet sted. Flyttet derfor ikke tilbake til Lørenskog-traktene da jeg mener det finnes bedre områder for barn å vokse opp, men er helt ok der altså. Det er imidlertid noen områder som er litt belastet, og når det ikke er så stort område, påvirkes hele området. Kan jo være jeg har vært uheldig, så mener ikke å være negativ 🤪 
Har dere forresten tenkt noe rundt Ski eller Drøbak? Er jo litt andre veien, men veldig hyggelig steder. Men, fordelen med Lørenskog er virkelig kollektivtrafikken! Går superraskt til Oslo hvis dere jobber der. 
av områdene du nevner ville jeg foretrukket Røykås tror jeg; mye barnefamilier og hyggelig område. 🙂 

Lykke til i husjakten 😊

Anonymkode: 390f9...77d

Skrevet

Lørenskog og resten av bondelandet suger. Vokst opp i Lørenskog og folk der er ikke så vellykkede. Er fattig område. Sats heller på Oslo vest, Bærum, Asker. Mye bedre folk der!

Anonymkode: 56e09...d0b

• Liker 1
Skrevet

Når det kommer utlending greiene vil jeg bare si at det er noen få som ødelegger for resten. Er ikke slik at det er knivangrep og vold på skolene eller kriminelle gjenger. Men ja det er økonomisk deprivert.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lørenskog og resten av bondelandet suger. Vokst opp i Lørenskog og folk der er ikke så vellykkede. Er fattig område. Sats heller på Oslo vest, Bærum, Asker. Mye bedre folk der!

Det er ingen fattig område! 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...