Gå til innhold

Sperret kort: trygt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mistet kortet mitt, og nå sperret det og bestilt nytt. Betyr dette at jeg er fullstendig trygg for at andre bruker kortinformasjonen til netthandel eller annet?

Anonymkode: 53ae2...683

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har mistet kortet mitt, og nå sperret det og bestilt nytt. Betyr dette at jeg er fullstendig trygg for at andre bruker kortinformasjonen til netthandel eller annet?

Anonymkode: 53ae2...683

Ja, såfremt du sperret det med en gang du mistet det. At ingen rakk å bruke det før du sperret det. I så fall ser du det på kontoutskrift. 

Skrevet

Ja, og om noen skulle klare å bruke det ligger ansvaret og tapet nå på banken.

Anonymkode: f63a1...5ab

Skrevet

Dvs - er jo en liten risiko for at de andre personopplysningene på bankkortet kan misbrukes.

Står jo dessverre både navn, fødselsdato og personnummer på kortene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dvs - er jo en liten risiko for at de andre personopplysningene på bankkortet kan misbrukes.

Hva slags bankkort har du egentlig? Jeg har aldri hatt slik informasjon på de bankkortene jeg har hatt.

Anonymkode: 42bc1...a8a

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva slags bankkort har du egentlig? Jeg har aldri hatt slik informasjon på de bankkortene jeg har hatt.

TS har sikkert bankkort som kan brukes som ID-kort. Det står Navn, fødselsnummer, osv på slike kort. 

Anonymkode: 80968...04a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Heldigvis er det færre og færre kort som har sensitiv personalia 

Anonymkode: 892a2...d71

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Og jeg har aldri hatt et bankkort uten. 

Anonymkode: 04435...feb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS har sikkert bankkort som kan brukes som ID-kort. Det står Navn, fødselsnummer, osv på slike kort. 

Det står da ingenting om at TS har sånt på sitt kort.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Obs! 

Jeg bare kommenterte på innlegget jeg siterte, så ikke om TS hadde skrevet det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har bankkort med bilde bakpå fra DNB, og der står det personnummer bakpå og har alltid gjort det i alle år.

• Liker 1
Skrevet
Million skrev (2 minutter siden):

Jeg har bankkort med bilde bakpå fra DNB, og der står det personnummer bakpå og har alltid gjort det i alle år.

Uansett er sannsynligheten for at noen misbruker det veldig lav. De fleste er ærlige sjeler, selv om noen har noen uheldige opplevelser. Jeg ble frastjålet bankkortet og sykehuskortet mitt en gang, men da var jo intensjonen å bruke det for egen vinning. Oppdaget det raskt før jeg fikk det sperret, og var ikke store summen som ble brukt. Fikk det uansett tilbake fra banken etter å ha anmeldt det. 

Anonymkode: 48d4b...fd1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det står heller ingenting om at TS ikke har det.

Burde selvsagt lagt til en forutsetning om at ‘hvis TS har et slikt kort’ for at ikke en eller annen på KG skulle begynne å kverulere, det tar jeg på min kappe.

Men å lage en stor greie ut av en opplysing som er faktisk korrekt, selv om den ikke nødvendigvis gjelder absolutt alle, er bare merkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...