Gå til innhold

Kjøper dere mye brukt på Finn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ser dere etter når dere kjøper brukt? 

Hva er akseptable pris hvis det er litt skader osv på ting som bord, sofa, seng, skap? 

Hva slags type priser reagerer dere på i forhold til møbler?

Syntes det er vanskelig å sette pris på møbler som skal selges, setter som oftest lav pris og noen ganger gir jeg det vekk bare for å bli kvitt det raskest mulig, men bare lurer om folk kjøper mye brukte møbler osv?

Anonymkode: 77503...4f1

Skrevet

Sjekker finn alltid først, før jeg kjøper noe nytt. 

Synes at møbler bør koste halv pris og nedover hvis det er brukt. Det gjelder det meste. 

• Liker 21
Skrevet

Kjøper mye på finn ja. Jeg har dyr smak i spesielt møbler, men vil ikke bruke så mye penger på det. :lur:

Skrevet (endret)

Jeg sjekker alltid Finn før jeg kjøper noe, og jeg har en del møbler derfra. Samtidig synes jeg det er mye dritt som ligger ute også, særlig sofaer.

Vanlige møbler, altså ikke designmøbler eller ting med kjempehøy kvalitet, bør enten være ekstremt pent brukt eller koste en ørliten brøkdel av ny pris. Halv pris for en generell sofa fra Bohus er for høyt etter min mening. Har de synlig skade eller slitasje må prisen enda mer ned før det er interessant. 

Endret av Ullvott
  • Liker 5
Skrevet

Har kjøpt tv-bord på Finn. Det var utgått fra butikk, og fikk det til 10 % av nypris, så var veldig fornøyd.  Jeg fulgte med på Finn veldig lenge før det plutselig stod der.

Sofaen er også fra Finn, og den er jeg aller mest fornøyd med. Like fin etter 7-8 år, ikke så rart siden det var en veldig dyr sofa da den var ny. Betalte ca 15 % av nyprisen. Sofaen var nok mer ett impulskjøp, men har aldri angret! 

Anonymkode: f39b0...f46

• Liker 2
Skrevet

Nei. Er redd for lus, skabb og lopper.

Anonymkode: a29ac...971

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nei. Er redd for lus, skabb og lopper.

Anonymkode: a29ac...971

Det eneste man virkelig bør være redd for er veggdyr.

• Liker 10
Skrevet

Kjøper mye, men ikke ting jeg skal sitte i eller ligge i. Dette fordi jeg har dårlig rygg og vil helst ha helt nye puter. Så derfor kjøper jeg ikke sofa og slikt. Men ellers er det utrolig hva man kan spare ved å sitte på gjerdet og være kjapt ute. 

• Liker 2
Skrevet

Leste et sted at det er vanlig å ha sex i sofaen, så sofa kjøper jeg ikke brukt. Dessuten er jeg redd for veggdyr. Alt av møbler utgår for min del. Mulig jeg er litt sær 😅  Men jeg handler gjerne andre ting på Finn, som servise, skiutstyr, sykler og barneklær dersom det legges ut for en god pris/under halve prisen

Anonymkode: 6baca...c7d

• Liker 3
Skrevet

Kjøper mye på Finn, spesielt tur/sportsutstyr og klær, men når det gjelder møbler må jeg som regel lete en stund før jeg finner det jeg vil ha. Det eneste jeg absolutt ikke ville kjøpt er seng. 

• Liker 2
Skrevet

Sjekker ofte finn nå for tiden. Med en baby i hus blir det mye man «må ha», og vi kjøpte alt nytt i starten. Det å kjøpe alt nytt ble dyrt, men vi tenker oss flere barn og skal ikke selge noe når førstemann er ferdig med det, så sånn sett jevnes det ut over tid. 

Når det er sagt så er mye av det utstyret jeg ser etter «hot» på bruktmarkedet og det skaper prispress. Er ute etter en spesifikk løpevogn og den går omtrent for nypris godt brukt. Ser etter fjellpulken, men de også ryker fort til høye priser. Synes en fjellpulk er alt for dyr ny (8-9000,-)

Anonymkode: 088f3...85a

• Liker 2
Skrevet

Kjøper faktisk aldri brukt, om jeg kan finne det samme i butikken. Synes bare det er ekkelt å kjøpe brukt, og vil sette mine egne merker og flekker på klærne/møblene istedenfor å bruke noe andre har slitt ut.

Men jeg har kjøpt noen kaffe servise på Finn det siste året, som jeg lette etter og som ikke fantes noen andre steder. Og hunden, den kjøpte jeg på Finn 👍🏼

Anonymkode: eaf22...4c0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Leste et sted at det er vanlig å ha sex i sofaen, så sofa kjøper jeg ikke brukt. Dessuten er jeg redd for veggdyr. Alt av møbler utgår for min del. Mulig jeg er litt sær 😅  Men jeg handler gjerne andre ting på Finn, som servise, skiutstyr, sykler og barneklær dersom det legges ut for en god pris/under halve prisen

Anonymkode: 6baca...c7d

Du er ikke sær i det hele tatt. Heller sær enn sæd (fra andre) 👍🏼👍🏼😱

Jeg kunne heller aldri tenke meg å kjøpe seng og sofa brukt.

Anonymkode: eaf22...4c0

• Liker 2
Skrevet

Kjøper kun på finn jeg, av møbler og store ting. Bortsett fra senger og madrasser. Endel småting også, faktisk.. alt mulig.  Om det er halv pris eller mindre.. 

Anonymkode: 85d8c...2d8

• Liker 5
Skrevet

Vi innredet hele huset, bortsett fra soverommet og barnas senger, med gratis møbler fra FINN. Fikk vi tak i noe som var særlig fint eller ikke passet stilen vår, solgte vi det videre. F.eks. en sofa som vi fikk, solgte vi for 3000 kr levert hjem til personen.

Du må sammenlikne med andre som prøver å selge tilsvarende ting. Da får du en god pekepinn på hva de ligger ute for, trekk fra 25% for reell salgspris. 

• Liker 5
Annonse
Skrevet

Sjekker alltid Finn om jeg skal ha noe. Har kjøpt tv-bord og en sittebenk der siste mnd. I fjor kjøpte jeg sovesofa, utemøbler, spisebord og spisestoler.

Har faktisk ikke tenkt på veggdyr! Har vel hatt flaks så langt.. men samtidig så er det vel minst like stor sjanse å få det med hjem fra en møbelbutikk. De trives vel godt i pappesker har jeg hørt..

• Liker 5
Skrevet

Jeg kjøper designsmykker på Finn. Ofte halve prisen☺️ Kan f.eks. ikke forsvare 50 000 for en ring, mens 25 000 er innfor💫  diamanter/gull forringes heller ikke.

Anonymkode: d3018...589

• Liker 2
Skrevet
Kladd skrev (4 timer siden):

Sjekker alltid Finn om jeg skal ha noe. Har kjøpt tv-bord og en sittebenk der siste mnd. I fjor kjøpte jeg sovesofa, utemøbler, spisebord og spisestoler.

Har faktisk ikke tenkt på veggdyr! Har vel hatt flaks så langt.. men samtidig så er det vel minst like stor sjanse å få det med hjem fra en møbelbutikk. De trives vel godt i pappesker har jeg hørt..

Vel nei. Veggedyr kommer med folks baggasje mens de har vært i utlandet, de har ingenting å spise på i en møbelbutikk. Veggdyr er de som suger blod fra mennesker.

Du tenker nok på sølvkre/skjeggkre - som man såklart heller ikke vil ha i huset, men de er lettere å bli kvitt enn veggedyra.

Skjeggkre: 

Bilderesultater for skjeggkre

Veggedyr:

Bilderesultater for veggedyr

• Liker 4
Skrevet

Jeg sjekker også alltid finn. Kan ikke si at vi har alle møblene fra finn, vi kjøper også nytt - mest ikea da. Men begge barnesenger er fra finn, begge sofaer - den i stua og sovesofa - er fra finn. Vi solgte selv vår forrige sofa (kjøpt i butikk), også på finn. 

Sjenk er fra finn, sofabord er fra finn, spisebord er fra finn.. Hmm, jeg vet ikke hvordan jeg ville klart å omrede boligen uten finn 😂

men, jeg kjøper aldri "populære" ting på finn, slike som folk selger til nærmest ny pris.  Type Bolia sjenk eller bord, eller Bugaboo vogn.. Da kjøper jeg heller nytt eller noe helt annet. 🤷‍♀️

Anonymkode: b54ec...cf2

• Liker 3
Skrevet

Tidligere kjøpte /fikk jeg nesten absolutt alt fra finn. Var helt utrolig hjelp da jeg hadde svært trang økonomi. Ja jeg fikk en ekstra inntekt av det også. Fikk ofte ting gratis, som jeg fikset, malte og solgte. (Var da gamle malte møbler var svært populære.) Har til og med hendt at jeg solgte ting vi brukte og trengte når økonomi var skrapt, for jeg visste at om jeg fulgte godt med kunne jeg få tak i "nytt". 

Nå må jeg innrømme at jeg kjøper det meste nytt. Jeg har på en måte ikke samvittighet til å ta imot/kjøpe noe veldig billig, siden jeg vet at det er andre som trenger slikt mer. Som har det slik jeg hadde det. 

Mer unødvendige ting jeg har lyst på søker jeg gjerne etter på finn før jeg eventuelt kjøper nytt. 

Siste kjøp fra finn var et plagg jeg har vært sur på meg selv for at jeg ikke kjøpte på salg i fjor, for "bare" 1000 kr på salg. Ikke i salg lenger selvfølgelig. Har hatt så lyst på det, og angret dypt. Hatt inne et søk og plutselig dukket det opp på finn for 500 kr. 😍

Jeg digger finn, men møbler kjøper jeg ikke der lenger. 

Angående pris synes jeg halv pris eller under. Jeg foretrekker faktisk å legge ut ting jeg uansett skal kvitte meg med ganske rimelig eller gratis, for å bli kvitt det fort. Det sparer meg for tid at noen bare henter ting jeg vil ha ut. Jeg orker ikke ha ting stående i lengre tid for å få mest mulig for det. Dessuten håper jeg på at det er en god ting for andre, slik det en gang var for meg. Det er sikkert noen som bare vil grabbe til seg, selv om de har god økonomi, men det er ikke så mye å tjene på slikt at jeg tror det er svært utbredt. 

Det er heldigvis mange som tilbyr mye gratis og rimelig, men da jeg fulgte aktivt med var det også en del annonser som man kunne le seg skakk av. Slitte og veldig umoderne møbler lagt ut til latterlig høye summer. Altså ikke design eller slikt, men for eksempel en sofagruppe som sikkert var dyr en gang i tiden, men egentlig er søppel nå, til flere tusen. Jeg anbefaler å unngå det, med mindre man ønsker å bare gi andre en god latter. 😄

Mitt råd er å legge ting ut til rimelige priser. Eventuelt gratis om det ikke er noe særlig. Da blir man kvitt det. Det er verdt litt det også. Dessuten hjelper det kanskje noen som har dårlig økonomi. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...