AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #1 Skrevet 3. februar 2021 Jeg gjorde det slutt. Han har ikke hatt adresse her, men har noen ting her som han ikke tok med seg. Jeg mistenker at det er for å ha en grunn til å komme å gå. Jeg har sagt at han SKAL avtale med meg om han skal hente noe. Nekter å hente alt. Han har ikke fast bolig nå og ingen steder å oppbevare ting. Han bor litt hos venner og ellers i lastebilen sin. Men nei...han kommer bare busende inn. Ungen min på 13 år skvatt skikkelig da han bare hadde gått inn her igår for å hente en ting. Han går inn i kjeller og garasje. Jeg vet at han TROR at han kan det siden han har ting her. Seriøst, han tror det. Han respekterer ikke at det skal avtales. Han svarer ikke når jeg gir beskjed omdette, og blokkerer meg. Men jeg vet at han ønsker å komme tilbake og at jeg skal bli sammen med han. Han har ikke nøkler. Jeg vurderer å skaffe store hengelåser på det ute han går inn i. Jeg vet at ifølge loven har jeg ikke lov å kaste eller forårsake ødeleggelser på andres ting, f.eks å sette det ute. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 1e0de...fa2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #2 Skrevet 3. februar 2021 Eh. Bytt lås nå! Heng opp hengelås. Snakk med politiet. Vet du hvor han er? Samle sammen tingene hans og lever de der han oppholder seg! Herregud, skaff deg litt rygghår! Anonymkode: 78f0b...871 20
Cuntzilla Skrevet 3. februar 2021 #3 Skrevet 3. februar 2021 (endret) Skulle foreslå å bytte lås, men han har jo ikke nøkkel engang? Lås det som kan låses og sett en hengelås på resten. Han må lære seg å avtale, men det beste er nok at du bare pakker alle hans greier i en eske og leverer på døra hans/til en felles venn som kan levere det til han. Eller du kan sette eska med alle hans greier i garasjen, og lås hus og kjeller. Edit: Ved nærmere ettertanke bør du ikke ha det i garasjen engang, bare få det vekk alt sammen. Han skal ikke bare spankulere inn på din eiendom og føle han har rett til det fordi han har ting der. Endret 3. februar 2021 av Cuntzilla 14
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #4 Skrevet 3. februar 2021 Hvorfor satte du ikke på hengelås, og holder ytterdøra låst etter 1.gangen? Anonymkode: bbbdf...9a3 9
teknosilje Skrevet 3. februar 2021 #5 Skrevet 3. februar 2021 Hæ? Hvorfor låser du ikke bare døra? Skjønner ikke... 12
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #6 Skrevet 3. februar 2021 teknosilje skrev (5 minutter siden): Hæ? Hvorfor låser du ikke bare døra? Skjønner ikke... Så vi skal måtte sitte med låste dører? Poenget er jo at jeg føler meg overvåket og at han bare tar seg til rette. Ts Anonymkode: 1e0de...fa2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #7 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så vi skal måtte sitte med låste dører? Poenget er jo at jeg føler meg overvåket og at han bare tar seg til rette. Ts Anonymkode: 1e0de...fa2 Selvfølgelig bør man alltid låse dørene. Vet jo aldri hva som lusker rundt. Her er alt låst stort sett hele tiden. Anonymkode: 354db...481 28
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #8 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvfølgelig bør man alltid låse dørene. Vet jo aldri hva som lusker rundt. Her er alt låst stort sett hele tiden. Anonymkode: 354db...481 Her er det ikke vanlig å låse dørene når man er hjemme. Så jeg tenker at barna mest blir opprørt over at vi må dette. Kan politiet be han om å stoppe med dette? Ts Anonymkode: 1e0de...fa2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #9 Skrevet 3. februar 2021 Jeg låser alltid døra når jeg kommer inn, på samme måte som jeg låser døra når jeg går på toalettet. Det får meg ikke til å føle meg innelåst, men trygg og at jeg kan slappe av. Lås døra. Det er ikke så vanskelig. Sett hengelås på det ute. Du kan sende ham en melding om at han må hente tingene sine innen 14 dager. Om ikke, så havner de på dynga. Anonymkode: c1e3e...aa1 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #10 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her er det ikke vanlig å låse dørene når man er hjemme. Så jeg tenker at barna mest blir opprørt over at vi må dette. Kan politiet be han om å stoppe med dette? Ts Anonymkode: 1e0de...fa2 Politiet vil nok starte med å be deg låse døra. Kommer han til låst dør et par ganger, så er det nok slutt på dette kjapt. Anonymkode: 80974...e67 12
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #11 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her er det ikke vanlig å låse dørene når man er hjemme. Så jeg tenker at barna mest blir opprørt over at vi må dette. Kan politiet be han om å stoppe med dette? Ts Anonymkode: 1e0de...fa2 Selv om det ikke er vanlig å låse dørene, bør man gjøre det. Har selv bodd på bygda der det ikke var vanlig, men man hadde gjerne omreisende kjeltringpakk der også så det ble mer vanlig å låse dørene. Samle alle tingene hans på ett sted og gi han en frist til å hente. Ser ingen grunn til å blande politiet oppi dette så lenge du ikke låser dørene. Anonymkode: 354db...481 10
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #12 Skrevet 3. februar 2021 "Hva skal jeg gjøre" spør du "Eksen min går bare rett inn i huset selv om jeg sier at han ikke skal det." "Lås døra!" svarer KG "Nei, det er ikke vanlig her hvor jeg bor" svarer du ... 🙄🙄🙄 🙄🙄 🙄🙄 🙄🙄 🙄🙄 🙄🙄 🙄🙄 🙄🙄 🙄🙄 🙄🙄 🙄🙄 🙄🙄 🙄🙄 🙄🙄 🙄🙄 🙄🙄 🙄🙄 🙄🙄 Hvorfor tror du man har lås på døra, TS? Anonymkode: ab150...a1d 28
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #13 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Så vi skal måtte sitte med låste dører? Poenget er jo at jeg føler meg overvåket og at han bare tar seg til rette. Ts Anonymkode: 1e0de...fa2 Jeg begynte å låse dører da det var tyver som gikk inn i gangene til folk i en periode der jeg bodde før. Siden har jeg bare holdt på den vanen, for det er en god vane. Poeget er at noen ganger må man ta ansvar for egen trygghet. Det er mange som må gjøre mer inngripende tiltak enn som så, for å skape trygghet for seg selv. Skjønner at det er kjipt for deg. Har du samlet alle tingene hans i esker, slik at han bare kan hente det og være ferdig med å hente ting? Det kan jo tenkes at han slutter å komme innom på den måten da. Anonymkode: dd911...9d1 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #14 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Her er det ikke vanlig å låse dørene når man er hjemme. Så jeg tenker at barna mest blir opprørt over at vi må dette. Kan politiet be han om å stoppe med dette? Ts Anonymkode: 1e0de...fa2 Nei, det er det ikke her heller. Men jammen holder jeg døra låst om jeg ikke vil at andre skal valse inn etter eget forgodtbefinnende. Politet gjør da ingenting så lenge du ikke gjør noe aktivt selv. Anonymkode: bbbdf...9a3 9
Gjest EndaEnGang Skrevet 3. februar 2021 #15 Skrevet 3. februar 2021 (endret) 29 minutter siden, AnonymBruker said: Her er det ikke vanlig å låse dørene når man er hjemme. Så jeg tenker at barna mest blir opprørt over at vi må dette. Kan politiet be han om å stoppe med dette? Ts Anonymkode: 1e0de...fa2 Jeg tror barna tåler bedre å låse døren en stund fremover enn å leve med denne usikkerheten. De merker jo på deg også at du synes det er ubehagelig at han kommer innom. Hvorfor skulle de bli opprørt av å låse døren? Endret 3. februar 2021 av EndaEnGang
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #16 Skrevet 3. februar 2021 Det er ikke din feil at han går inn i huset ditt, men det er din feil at du ikke prøver å forhindre dette ved å låse døren. Det er vanlig å låse når man har problemer med at uvedkommende tar seg inn i hjemmet ditt Anonymkode: da93f...cbb 8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #17 Skrevet 3. februar 2021 Å låse døra er et minste minimum du bør kunne gjøre og bør ikke være særlig kontroversielt. Barnet ditt skvatt da han plutselig dukket opp. Det er bare å forklare at det er for å slippe å skvette sånn igjen. Anonymkode: ab8bd...4c5 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #18 Skrevet 3. februar 2021 Du kan ta en telefon til politiet for å rådføre deg. Hvis du ønsker han skal hente tingene sine, men han blokkerer deg og nekter å forholde seg til deg OG tar seg til rette i ditt hjem uten tillatelse, så kan de kontakte han og være behjelpelig med at han får sine ting. Hvor han oppbevarer dem er ikke ditt problem lenger, han er voksen og må ordne dette selv nå. Du og ditt barn skal være trygge i deres hjem, og det er absolutt ikke innafor at en person du ikke ønsker i ditt hjem tar seg til rette på denne måten. Nei, du kan ikke kaste tingene hans, men han har heller ikke noen rett til å oppbevare dem hos deg og nekte å hente det. Anonymkode: dfcbb...5ab 2
teknosilje Skrevet 3. februar 2021 #19 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så vi skal måtte sitte med låste dører? Poenget er jo at jeg føler meg overvåket og at han bare tar seg til rette. Ts Anonymkode: 1e0de...fa2 Det er helt normalt med låste dører. Skaff deg kodelås, da låses døra automatisk. Vi prøver jo å komme med råd til deg, men du vil jo ikke høre. Du klarer tydeligvis ikke å fikse problemet på egen hånd. DU spurte hva du kunne gjøre, ikke glem HI... 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #20 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så vi skal måtte sitte med låste dører? Anonymkode: 1e0de...fa2 Ja, det er normalt å låse døra si. Anonymkode: 12fcb...bc0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå