AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #1 Skrevet 3. februar 2021 Står det noe i reglene man signerer på når man gifter seg om utroskap? Mister den som har vært utro rettigheter på noe vis? Anonymkode: 708e9...ee8 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #2 Skrevet 3. februar 2021 Nei. Man signerer bare på at man ikke allerede er gift fra før, ikke er i slekt i første grad og ikke har noen kjente kjønnssykdommer, mener jeg å huske. Anonymkode: b9730...79c 10
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #3 Skrevet 3. februar 2021 Regler? Sånn bortsett fra moralen? Anonymkode: 0ecfc...37d 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #4 Skrevet 3. februar 2021 Så den som er utro har fortsatt krav på 50% hvis det blir skillsmisse? Det er jo helt feil i såfall Anonymkode: 708e9...ee8 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #5 Skrevet 3. februar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Så den som er utro har fortsatt krav på 50% hvis det blir skillsmisse? Det er jo helt feil i såfall Anonymkode: 708e9...ee8 Stemmer. Om du syns det er feil får du lage ektepakt. Anonymkode: f7542...13b 24
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #6 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så den som er utro har fortsatt krav på 50% hvis det blir skillsmisse? Det er jo helt feil i såfall Anonymkode: 708e9...ee8 Utroskap er lovlig, og spiller i de fleste tilfeller ikke inn i fordelingen av verdier ved skilsmisse. Anonymkode: fc729...2c9 19
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #7 Skrevet 3. februar 2021 Just now, AnonymBruker said: Stemmer. Om du syns det er feil får du lage ektepakt. Anonymkode: f7542...13b Herregud. Det trodde jeg faktisk ikke. Sykt Anonymkode: 708e9...ee8 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #8 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så den som er utro har fortsatt krav på 50% hvis det blir skillsmisse? Det er jo helt feil i såfall Anonymkode: 708e9...ee8 Retten legger seg ikke opp i hvorfor det blei slutt. Med mindre man har begått vold eller aktivt utsatt andre for hiv (men det involverer jo uansett anna lovverk). Anonymkode: 02d5c...f01 10
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #9 Skrevet 3. februar 2021 Skjevdelingsregler i ekteskapet blir ikke påvirket av utroskap, det er ikke forbudt ved norsk lov å være utro. Du har krav på 50% av verdier ervervet sammen gjennom ekteskapet. Det dere tok med inn holdes utenfor. Anonymkode: 9111f...705 16
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #10 Skrevet 3. februar 2021 Hvor lite opplyst går det an å være? Du har ikke krav på 50% ved en skilsmisse heller, du har krav på 50% av ervervende verdier fra inngåelse av ekteskap. Dvs at det man hadde med av verdier inn i ekteskapet, tar man også med ut igjen. Anonymkode: 4b790...743 25
Gjest Dævendøtte Skrevet 3. februar 2021 #11 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): du har krav på 50% av ervervende verdier fra inngåelse av ekteskap. Såfremt det ikke er skrevet en ektepakt.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #12 Skrevet 3. februar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor lite opplyst går det an å være? Du har ikke krav på 50% ved en skilsmisse heller, du har krav på 50% av ervervende verdier fra inngåelse av ekteskap. Dvs at det man hadde med av verdier inn i ekteskapet, tar man også med ut igjen. Anonymkode: 4b790...743 Er du dum? Hva trodde du jeg mente? Anonymkode: 708e9...ee8 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #13 Skrevet 3. februar 2021 Jeg skjønner meg ikke på alle de som er så livredde for utroskap at de tenker at det er "sykt" at det ikke er ulovlig. Man eier ikke partneren, og bør heller aldri gjøre seg selv så avhengig av en partner at man ikke kan chille litt i forholdet og tenke at "jeg er fornøyd og glad sånn som jeg har det men HVIS det ender med utroskap, så skal jeg klare meg helt fint, verden går ikke under.." Anonymkode: 98ae9...009 17
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #14 Skrevet 3. februar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skjønner meg ikke på alle de som er så livredde for utroskap at de tenker at det er "sykt" at det ikke er ulovlig. Man eier ikke partneren, og bør heller aldri gjøre seg selv så avhengig av en partner at man ikke kan chille litt i forholdet og tenke at "jeg er fornøyd og glad sånn som jeg har det men HVIS det ender med utroskap, så skal jeg klare meg helt fint, verden går ikke under.." Anonymkode: 98ae9...009 Jeg synes det er noe av det styggeste man kan gjøre mot noe. Vet ikke hvordan jeg skal si dette uten å bryte reglene å KG. Så sier bare at i noen land så pisker de folk... Anonymkode: 708e9...ee8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #15 Skrevet 3. februar 2021 Vi lever ikke i et religiøs-konservativt ekstremistkongedømme, så nei, du får verken hendene avkappet, hodet og hender i gapestokk eller steining til døden om du er utro. Hvordan skulle det håndheves? Hva med alle de som velger å ha åpne forhold, være polyamorøse osv.? Hvilke unntak skulle loven åpnet for? Og hvorfor skulle staten styre med alt dette? Anonymkode: 127a7...708 13
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #16 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes det er noe av det styggeste man kan gjøre mot noe. Vet ikke hvordan jeg skal si dette uten å bryte reglene å KG. Så sier bare at i noen land så pisker de folk... Anonymkode: 708e9...ee8 Da foreslår jeg at du flytter til et slikt land.. God tur! 😊 Anonymkode: fc729...2c9 17
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #17 Skrevet 3. februar 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Vi lever ikke i et religiøs-konservativt ekstremistkongedømme, så nei, du får verken hendene avkappet, hodet og hender i gapestokk eller steining til døden om du er utro. Hvordan skulle det håndheves? Hva med alle de som velger å ha åpne forhold, være polyamorøse osv.? Hvilke unntak skulle loven åpnet for? Og hvorfor skulle staten styre med alt dette? Anonymkode: 127a7...708 Chill, jeg har ikke sagt noe om å kappe av hender og hoder eller kaste stein. Synes bare folk som er utro ikke skal ha like rettigheter ved ett skilsmisse. Anonymkode: 708e9...ee8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #18 Skrevet 3. februar 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Vi lever ikke i et religiøs-konservativt ekstremistkongedømme, så nei, du får verken hendene avkappet, hodet og hender i gapestokk eller steining til døden om du er utro. Hvordan skulle det håndheves? Hva med alle de som velger å ha åpne forhold, være polyamorøse osv.? Hvilke unntak skulle loven åpnet for? Og hvorfor skulle staten styre med alt dette? Anonymkode: 127a7...708 Hva med å anse hevn som greit hvis det andre parten har vært utro? Det er fair Anonymkode: 708e9...ee8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #19 Skrevet 3. februar 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Chill, jeg har ikke sagt noe om å kappe av hender og hoder eller kaste stein. Synes bare folk som er utro ikke skal ha like rettigheter ved ett skilsmisse. Anonymkode: 708e9...ee8 Men de som er voldelige, som voldtar, som manipulerer, som mishandler på andre måter, som utnytter ektefellen økonomisk, som isolerer ektefellen fra omverdenen og så mye annet, alle de har også de samme rettighetene ved skilsmisse. Det er mye her i verden som er verre enn utroskap. Anonymkode: 127a7...708 12
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #20 Skrevet 3. februar 2021 Just now, AnonymBruker said: Men de som er voldelige, som voldtar, som manipulerer, som mishandler på andre måter, som utnytter ektefellen økonomisk, som isolerer ektefellen fra omverdenen og så mye annet, alle de har også de samme rettighetene ved skilsmisse. Det er mye her i verden som er verre enn utroskap. Anonymkode: 127a7...708 Voldt og utroskap er likestilt slik jeg ser det. Voldtekt og isolere folk fra omverden er klart verre. Men det er jo ulovlig allerede. Utroskap kunne godt vært ulovlig sånn i teorien men i praksis funker det kanskje ikke men det burde være konsekvenser for de som er utro. Anonymkode: 708e9...ee8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå