Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser deres dag ut med 3-5 mnd gammel baby? Jeg er redd vi gjør for lite, eller for mye 😅 Førstegangsmamma som dere sikkert skjønner. Om vi bare er hjemme, noe vi stort sett er, så har vi en rytme på sove, spise, stelle, lek/annet, repeat. Under stell så prater vi og tuller mye, og da er hun er veldig "med". Men ved lek på matte, under babygym etc. så ser det ut som at hun trives best for seg selv med å tygge på mest mulig leker, og jeg får ikke så mye reaksjon ved å prøve å synge, tulle, prate til henne. Føler da at hun får for lite stimuli, og samtidig lurer jeg på om det blir for mye når jeg prøver å prate og synge til henne hele tiden uten at hun bryr seg - bør jeg bare holde munn?🤣 Det kan ofte være slik at jeg gjør noe husarbeid eller lager middag, og hun da ligger og ser på meg, evt. med noen leker. Jeg prøver da å prate til henne fra der jeg står, men får ikke nødvendigvis så mye reaksjon (selv om det virker som at hun søker kontakt siden hun ser på meg). Prøver da å sette meg sammen med henne, men da kan hun snu seg til lekene igjen. Forvirrende..

Anonymkode: ebcff...732

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en på 3,5 mnd og er også førstegangs. Dagene våre ser veldig like ut som deres. Min baby trenger dog mer tilsyn/oppmerksomhet for å ikke gråte, og har veldig mye blikkontakt og babler. Jeg tror at alt er fint så lenge babyen virker fornøyd. Blir fint når det blir vår og man kan være ute.🙂

Anonymkode: 73d08...1bf

Skrevet

Når baby sover på dagen her er litt variabelt enda. Straks 4 mnd. Stort sett våkner han mellom 0700 og 0800. Da lages første dose med mme. Mens melken kjøles ned skiftes det bleie. Så er det mat, litt kos og litt lek sammen med en av oss

Vi lar han leke alene også med feks baby gym. I mens han gjør det så gjør vi voksne andre ting som feks å små rydde litt, sette på en klesvask, tar ut og inn av oppvaskmaskin, eller slapper av litt. Vi er all like vel ikke fraværende for jeg/mannen kommer og ser til han med jevne mellomrom, og hvis han gir uttrykk for at han begynner å bli lei/misfornøyd så tar vi han opp. 

Baby pleier å bli trøtt etter ca 2 til 2,5 t våken tid, men det er ikke alltid vi får han til å sove. 3 timer etter første måltid er det nytt måltid med mme. Sover baby da så får han mat når han våkner isteden. 

Vi skifter bleier som regel etter måltidet når det kun er tiss. Bæsje bleier skifter vi så fort vi lukter det/vi hører at han bæsjer. Går enn 5 til 7 bleier i døgnet.

Baby får gjerne måltidene rundt 0730, 1030, 1330, 1630 og 1930. Han sover stort sett hele natta fra rundt kl 2000/2030 til neste dag. Av og til våkner han i 04 tiden og da får han mat og skift. Vi vekker han ikke.

Vi går trilleturer av og til, men i det siste har det vært under minus 10 her. Trille turene pleier å foregå mellom 1100 og 1300 et sted. 

Når baby først sover på dagtid er det stort sett maks enn 30 til 45 min, fordelt på 2 til 3 ganger. 

Bader han 2 dager i uka foreløbig. 

Skrevet
tussi84 skrev (5 minutter siden):

Når baby sover på dagen her er litt variabelt enda. Straks 4 mnd. Stort sett våkner han mellom 0700 og 0800. Da lages første dose med mme. Mens melken kjøles ned skiftes det bleie. Så er det mat, litt kos og litt lek sammen med en av oss

Vi lar han leke alene også med feks baby gym. I mens han gjør det så gjør vi voksne andre ting som feks å små rydde litt, sette på en klesvask, tar ut og inn av oppvaskmaskin, eller slapper av litt. Vi er all like vel ikke fraværende for jeg/mannen kommer og ser til han med jevne mellomrom, og hvis han gir uttrykk for at han begynner å bli lei/misfornøyd så tar vi han opp. 

Baby pleier å bli trøtt etter ca 2 til 2,5 t våken tid, men det er ikke alltid vi får han til å sove. 3 timer etter første måltid er det nytt måltid med mme. Sover baby da så får han mat når han våkner isteden. 

Vi skifter bleier som regel etter måltidet når det kun er tiss. Bæsje bleier skifter vi så fort vi lukter det/vi hører at han bæsjer. Går enn 5 til 7 bleier i døgnet.

Baby får gjerne måltidene rundt 0730, 1030, 1330, 1630 og 1930. Han sover stort sett hele natta fra rundt kl 2000/2030 til neste dag. Av og til våkner han i 04 tiden og da får han mat og skift. Vi vekker han ikke.

Vi går trilleturer av og til, men i det siste har det vært under minus 10 her. Trille turene pleier å foregå mellom 1100 og 1300 et sted. 

Når baby først sover på dagtid er det stort sett maks enn 30 til 45 min, fordelt på 2 til 3 ganger. 

Bader han 2 dager i uka foreløbig. 

Hvorfor er dere hjemme og duller begge to? 

Anonymkode: 113ab...488

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skrev ingenting om at vi begge er hjemme. Men både jeg og mannen er da hjemme på kveldene sammen stort sett + helger.  Det hender at jeg drar ut for å handle mens han er hjemme, eller motsatt. 

Uansett så har du vel ikke noe med hvordan vi deler opp tiden vår, eller hvordan vi løser ting. 

Endret av tussi84
  • Liker 1
Skrevet
tussi84 skrev (42 minutter siden):

Jeg skrev ingenting om at vi begge er hjemme. Men både jeg og mannen er da hjemme på kveldene sammen stort sett + helger.  Det hender at jeg drar ut for å handle mens han er hjemme, eller motsatt. 

Uansett så har du vel ikke noe med hvordan vi deler opp tiden vår, eller hvordan vi løser ting. 

Og mange har hjemmekontor om dagen da. Min mann er alltid bortom og gir oss en liten nuss hvis han går på do eller henter litt kaffe..

Anonymkode: ece76...c3b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Lurer jeg også på.

Anonymkode: 3220a...b28

Skrevet

Mange er jo også permitert, jobber turnus, nordsjørabeidere er hjemme lenge av gangen, finnes mange grunner til at begge kan vere hjemme på dagtid 

Anonymkode: a73f3...fac

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...