n_97 Skrevet 3. februar 2021 #121 Skrevet 3. februar 2021 Ts kan snakke med legen sin om at dette stresser henne veldig. En uttalelse fra legen kan legges ved anmeldelsen. 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #122 Skrevet 3. februar 2021 Jeg skjønner ikke helt. Om du vil, må, bør, skal anmelde noe så gjør du jo bare det, uavhengig av hva en politibetjent sier. Du trenger heller ikke ringe og spørre politiet om det er greit å anmelde hærverk og tyveri, begge deler gjør du på politiet.no/tjenester/anmelde Anonymkode: 1e6ac...b84 2
nomore82 Skrevet 4. februar 2021 #123 Skrevet 4. februar 2021 Enten er TS utrolig tafatt eller så er dette en trolletråd. Jeg heller mot det siste. Det er ingen som må gi deg tillatelse pr telefon for å sende en skriftlig klage til posten eller levere anmeldelse. Vi er og midt oppi en pandemi som du sikkert har fått med deg så enten må du levere anmeldelse via nett(du trenger ikke ringe først) eller så må du bestille time hos ditt lokale lennsmannskontor først via nett(du trenger ikke å ringe først). Klage til posten skriver du bare og sender via e-post. Men jeg tror ikke du kommer til å gjøre dette fordi dette er bare en tulletråd. Kombinert med den andre tråden om vedkommende som åpnes andres post så er tilfeldighetene for store. Minst en av dere tuller. Sannsynligvis begge. Det neste som blir «avslørt» her nå er at du enten ikke har pc eller smarttelefon, eller at du har prøvd å anmelde via nett og men de brevene der blir og åpnet. 6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #124 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Så da lot du det bare gå, og fikk ingenting igjen på forsikringen? Beklager altså, men i samtlige innlegg høres du ut som en som folk feirer over. Du må begynne å si klart ifra. Si at det SKAL leveres en anmeldelse fordi posten din blir åpnet. Si at du MÅ levere og de MÅ registrere anmeldelser så du får igjen på forsikringen. Gi beskjed tydelig. Ikke la andre tråkke på deg! Anonymkode: b7095...177 Takk, ja folk ser ut til å bare gjøre som de vil med meg. Er så lei av det. Anonymkode: eb86f...0e9
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #125 Skrevet 4. februar 2021 nomore82 skrev (13 timer siden): Enten er TS utrolig tafatt eller så er dette en trolletråd. Jeg heller mot det siste. Det er ingen som må gi deg tillatelse pr telefon for å sende en skriftlig klage til posten eller levere anmeldelse. Vi er og midt oppi en pandemi som du sikkert har fått med deg så enten må du levere anmeldelse via nett(du trenger ikke ringe først) eller så må du bestille time hos ditt lokale lennsmannskontor først via nett(du trenger ikke å ringe først). Klage til posten skriver du bare og sender via e-post. Men jeg tror ikke du kommer til å gjøre dette fordi dette er bare en tulletråd. Kombinert med den andre tråden om vedkommende som åpnes andres post så er tilfeldighetene for store. Minst en av dere tuller. Sannsynligvis begge. Det neste som blir «avslørt» her nå er at du enten ikke har pc eller smarttelefon, eller at du har prøvd å anmelde via nett og men de brevene der blir og åpnet. Kan du slutte å gjøre narr. Nei, dette er ikke en tulletråd. Spør kg om råd... Anonymkode: eb86f...0e9 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #126 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Så da lot du det bare gå, og fikk ingenting igjen på forsikringen? Beklager altså, men i samtlige innlegg høres du ut som en som folk feirer over. Du må begynne å si klart ifra. Si at det SKAL leveres en anmeldelse fordi posten din blir åpnet. Si at du MÅ levere og de MÅ registrere anmeldelser så du får igjen på forsikringen. Gi beskjed tydelig. Ikke la andre tråkke på deg! Anonymkode: b7095...177 Følte meg overkjørt av henne jeg snakka med. Hu var ikke mye respektfullt følte jeg... Anonymkode: eb86f...0e9 1
nomore82 Skrevet 4. februar 2021 #127 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Følte meg overkjørt av henne jeg snakka med. Hu var ikke mye respektfullt følte jeg... Anonymkode: eb86f...0e9 Men hvorfor gjør du ikke som du får råd om her inne? 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #128 Skrevet 22. februar 2021 Hvordan gikk det??? Anonymkode: c425f...a83 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #129 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan gikk det??? Anonymkode: c425f...a83 Fått beskjed om å ta bilder og sende inn, men da også forside, jeg har bare tatt av bakside så jeg samler opp nye bilder nå. Anonymkode: eb86f...0e9 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #130 Skrevet 23. februar 2021 Kjøp en brevbombe med f.eks. fluoriserende pulver eller blekk som sitter flere dager. eBay har det, og sånne gadget sider. Så sender du brevet til deg selv, med kvittering/sporing, og ta bilder av forsendelsen fra a-å. Anonymkode: 07d4d...8ae
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #131 Skrevet 23. februar 2021 Vi hadde et års tid problemer med at vi ikke fikk post i det hele tatt. All post og alle pakker forsvant, både offisielle brev, postkort fra ferierende tanter, adressert reklame, fagforeningsblader og private brev, med unntak av ett brev. Det havnet i postkassa vår åpnet. Til og med brev vi sendte til oss selv forsvant. Vi leverte inn klager til Posten (som ble mer og mer ubehagelig for hver gang vi klaget), prøvde å få hjelp hos politiet (som ikke kunne brydd seg mindre) og byttet på et tidspunkt til postboks, men problemet fortsatte. Helt til vi fikk et brev hvor adressen var skrevet feil - det kom fram. Dermed gikk vi igang med å sende brev til oss selv - 100 stk. 80 brev med korrekt navn og adresse, 40 til meg og 40 til samboeren min, med ulik skrift og ulike konvolutter, og i tillegg sendte vi 20 brev som var adressert feil. To hvor jeg og samboer byttet om navnene våre typ "AnonymBruker Samboersen" og "Samboer AnonymBrukersen", et par hvor vi brukte egne navn men slengte på nye og påfallende mellomnavn, et par hvor vi la på en tittel av typen Professor eller Enkefrue, et par hvor vi byttet ut noen få bokstaver i navnet typ Marianne Berglund/Karianne Bergland, et par med feil postnummer, et par med feil postboksnummer, et par med så utydelig og uleselig barneskrift at man nesten måtte kjenne oss for å greie å tyde den og et par uten frimerke. Og gjett resultatet? Vi mottok nøyaktig 20 brev i løpet av den neste uka. Alle som var feiladressert, hadde feil eller utydelig navn eller manglet frimerke kom fram, men ikke ett eneste ett av de som var korrekt adressert. Vi visste dermed at det neppe var den lokale postomdelinga som var problemet, siden de gjorde mer enn man kan forvente for å få levert posten vår. Så vi klaget igjen. Med vedlagt film av at vi postet brevene og av at vi åpnet postboksen hver dag i det minuttet postboksen vår ble fylt. Da mottok vi endelig en telefon fra en dame høyt oppe i systemet som lovet på tro og ære at de skulle sjekke hva som egentlig var problemet her og finne synderen. Deretter gikk det rundt et døgn før det begynte å komme ekle og strengt talt ganske truende telefoner fra to ulike menn. Flere ganger hver dag kom disse telefonene (de var fra Posten, ekte ansatte relativt høyt oppe i systemet). De beskyldte oss for alt mellom himmel jord, løy og manipulerte. Men et par dager etter den første telefonen fra Posten begynte posten vår å komme. Først et lass med åpnet (og forsøkt igjenlimt) post fra nesten to år tilbake i tid, inkludert alle brevene vi testsendte selv. Deretter begynte det å dumpe inn nye brev nå og da - uåpnede. Det framkom vel ganske tydelig at Posten raskt fant ut hvem synderen var når de etter nesten to år (!!!) først gadd å prøve. Like tydelig var det at de var villige til å gjøre hva som helst for å skjule hva som hadde hendt og hvem som gjorde det og hvorfor. Vi har aldri hatt noen problemer med å få posten vår etter det, men vi har derimot hatt problemer med at noen ringer diverse offentlige etater og pumper de for opplysninger. Hadde Posten kunnet fortelle oss hvem de hadde problemer med og anmeldt vedkommende istedenfor å drive dekkoperasjoner i stor stil kunne vi kanskje fått en stopper for det hele, inkludert det som har skjedd etterpå, men nei. Ingen klager når fram, og anmeldelser av Posten henlegges umiddelbart. Man skulle tro ledelsen i Posten hadde mere yrkesstolthet og at Politiet syntes stjålen post inkludert utsendte bankkort og pass var et problem, men nope. Jeg har altså ingen problemer med å tro på ts sin historie. Anonymkode: 8a8e7...f39 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #132 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vi hadde et års tid problemer med at vi ikke fikk post i det hele tatt. All post og alle pakker forsvant, både offisielle brev, postkort fra ferierende tanter, adressert reklame, fagforeningsblader og private brev, med unntak av ett brev. Det havnet i postkassa vår åpnet. Til og med brev vi sendte til oss selv forsvant. Vi leverte inn klager til Posten (som ble mer og mer ubehagelig for hver gang vi klaget), prøvde å få hjelp hos politiet (som ikke kunne brydd seg mindre) og byttet på et tidspunkt til postboks, men problemet fortsatte. Helt til vi fikk et brev hvor adressen var skrevet feil - det kom fram. Dermed gikk vi igang med å sende brev til oss selv - 100 stk. 80 brev med korrekt navn og adresse, 40 til meg og 40 til samboeren min, med ulik skrift og ulike konvolutter, og i tillegg sendte vi 20 brev som var adressert feil. To hvor jeg og samboer byttet om navnene våre typ "AnonymBruker Samboersen" og "Samboer AnonymBrukersen", et par hvor vi brukte egne navn men slengte på nye og påfallende mellomnavn, et par hvor vi la på en tittel av typen Professor eller Enkefrue, et par hvor vi byttet ut noen få bokstaver i navnet typ Marianne Berglund/Karianne Bergland, et par med feil postnummer, et par med feil postboksnummer, et par med så utydelig og uleselig barneskrift at man nesten måtte kjenne oss for å greie å tyde den og et par uten frimerke. Og gjett resultatet? Vi mottok nøyaktig 20 brev i løpet av den neste uka. Alle som var feiladressert, hadde feil eller utydelig navn eller manglet frimerke kom fram, men ikke ett eneste ett av de som var korrekt adressert. Vi visste dermed at det neppe var den lokale postomdelinga som var problemet, siden de gjorde mer enn man kan forvente for å få levert posten vår. Så vi klaget igjen. Med vedlagt film av at vi postet brevene og av at vi åpnet postboksen hver dag i det minuttet postboksen vår ble fylt. Da mottok vi endelig en telefon fra en dame høyt oppe i systemet som lovet på tro og ære at de skulle sjekke hva som egentlig var problemet her og finne synderen. Deretter gikk det rundt et døgn før det begynte å komme ekle og strengt talt ganske truende telefoner fra to ulike menn. Flere ganger hver dag kom disse telefonene (de var fra Posten, ekte ansatte relativt høyt oppe i systemet). De beskyldte oss for alt mellom himmel jord, løy og manipulerte. Men et par dager etter den første telefonen fra Posten begynte posten vår å komme. Først et lass med åpnet (og forsøkt igjenlimt) post fra nesten to år tilbake i tid, inkludert alle brevene vi testsendte selv. Deretter begynte det å dumpe inn nye brev nå og da - uåpnede. Det framkom vel ganske tydelig at Posten raskt fant ut hvem synderen var når de etter nesten to år (!!!) først gadd å prøve. Like tydelig var det at de var villige til å gjøre hva som helst for å skjule hva som hadde hendt og hvem som gjorde det og hvorfor. Vi har aldri hatt noen problemer med å få posten vår etter det, men vi har derimot hatt problemer med at noen ringer diverse offentlige etater og pumper de for opplysninger. Hadde Posten kunnet fortelle oss hvem de hadde problemer med og anmeldt vedkommende istedenfor å drive dekkoperasjoner i stor stil kunne vi kanskje fått en stopper for det hele, inkludert det som har skjedd etterpå, men nei. Ingen klager når fram, og anmeldelser av Posten henlegges umiddelbart. Man skulle tro ledelsen i Posten hadde mere yrkesstolthet og at Politiet syntes stjålen post inkludert utsendte bankkort og pass var et problem, men nope. Jeg har altså ingen problemer med å tro på ts sin historie. Anonymkode: 8a8e7...f39 Et par års tid skulle det stå. Anonymkode: 8a8e7...f39
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #133 Skrevet 26. februar 2021 TS. Tapte du flere tusen kroner fordi du ikke gadd å anmelde hærverk? Anonymkode: 6580f...e5d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå