Gå til innhold

All posten min blir åpnet

Fremhevede innlegg

Skrevet
Million skrev (7 minutter siden):

Det må være postbudet som sitter i bilen sin, parkert et eller annet sted, og åpner i fred og ro. De kan ikke åpne på sorteringskontoret for der er det mange andre ansatte som ville sett det, så det må være etter at budet har fått posten til sin rute utdelt.

Det er også andre som sorterer posten til postbokser, så lei deg en postboks i stedet en stund og se om det forandrer noe.

Faren min hadde et problem med posten en stund, han også. Han fikk purringer på bøker han aldri hadde mottatt i posten! Dette gjentok seg flere ganger. Da han ringte til bokklubben og klagde, spurte de om adressen hans. Da han sa gatenavnet, var svaret "Å ja, så du bor i den gata, ja! Ja, da skjønner jeg. Ja, vil sliter med at bøker blir stjålet på den ruta, det er en utro tjener i posten som tar alle bøkene" 

Nei, det ikke nødvendigvis være budet på den ruta. Det ville i grunn vært litt for åpenbart og risiko for budet å bli tatt.

Kan like gjerne brev som blir stukket unna ved sortering, åpnet i enerom, og siden lagt tilbake i sortering igjen.

Hyllene hvor post ligger sortert på rute er også åpen for alle på sentralen. Lett å plukke med seg brev, og siden bare legge dem tilbake til sortering på nytt.

Anonymkode: 8b6d6...b69

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Million skrev (16 minutter siden):

Det må være postbudet som sitter i bilen sin, parkert et eller annet sted, og åpner i fred og ro. De kan ikke åpne på sorteringskontoret for der er det mange andre ansatte som ville sett det, så det må være etter at budet har fått posten til sin rute utdelt.

Det er også andre som sorterer posten til postbokser, så lei deg en postboks i stedet en stund og se om det forandrer noe.

Faren min hadde et problem med posten en stund, han også. Han fikk purringer på bøker han aldri hadde mottatt i posten! Dette gjentok seg flere ganger. Da han ringte til bokklubben og klagde, spurte de om adressen hans. Da han sa gatenavnet, var svaret "Å ja, så du bor i den gata, ja! Ja, da skjønner jeg. Ja, vil sliter med at bøker blir stjålet på den ruta, det er en utro tjener i posten som tar alle bøkene" 

Fant de ut av det tilslutt ?

Skrevet
Alexz skrev (3 minutter siden):

Fant de ut av det tilslutt ?

Husker dessverre ikke resultatet (det er noen år siden), men jeg mener å huske posten ordnet opp med sin ansatte. Faren min får den posten han skal nå i alle fall.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville tatt en (ny) telefon til posten og forklart at alt åpnes før det når din postkasse. Si gjerne at du må ta det med nyhetene om de ikke ser alvorlig på hendelsen. (Ingen som liker at media gir negativ omtale). Minn de på at flere utro tjenere har tidligere blitt tatt for dette og at det i hht loven er straff for å åpne andres post. Har du snakket med naboer og hørt om de også opplever dette på samme rute?

Anonymkode: f72aa...ab8

• Liker 12
Skrevet

Så ekkelt! Eg hadde nok sporenstreks gått over til postboks. Dersom det held fram likevel er det tydelig at nokon i posten herjer med posten din, og det er lettare å nå fram med klage. No gjettar eg at posten vil dytte problemet unna, ved å seie at det skjer etter posten er levert i postkasse.

• Liker 4
Skrevet
Miss-Grey skrev (59 minutter siden):

Tenk om dette er forklaringen!

At offentlig sektor kjøper dårlige konvolutter på anbud. Det hadde nesten vært litt komisk...

Ikke bare offentlige som har dårlige konvolutter. Min erfaring (jobber i privat sektor), er at vi nesten plutselig sluttet å sende brev. Fra å ha stort forbruk av konvolutter, har vi lite forbruk. Lageret av konvolutter har stått lenge nå, slik at limet virker dårlig. Ofte vi må tape.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror det er PST.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Brunello said:

Jeg tror det er PST.

Jeg liker å tro at PST er hakket proffere når de snoker i ting, men så absolutt ingen umulighet!

Anonymkode: d94a5...64d

• Liker 6
Skrevet

Finnes det bittesmå kameraer du kan sende til deg selv? Eventuelt sende en liten GPS av noe slag, så du kan spore hvor pakken har vært?

Huff, jeg skjønner godt at du er urolig! Jeg hadde blitt kjemperedd hvis noe slikt hadde skjedd meg. Har du noen "fiender" eller noen du tror kunne gjort noe slikt? SJalu ekser, gale familiemedlemmer eller lignende?

• Liker 4
Skrevet

Har du Digipost-konto opprettet? Der kan du få en del sensitive brev tilsendt digitalt, så slipper du å få det i postkassen ute/hjemme.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan har det gått med anmeldelsen? Dette er jo et relativt grovt lovbrudd, og det er sikkert andre lover som kommer inn i bildet også, dette er jo trakassering. 

Anonymkode: d94a5...64d

Som sagt, Politiet gjør ingenting...

Anonymkode: eb86f...0e9

• Liker 1
Skrevet
Brunello skrev (31 minutter siden):

Jeg tror det er PST.

Fordi...?

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

De har sikkert fått av de drittkonvoluttene som vi har på jobb. Skal liksom være lim på de, men neida! Så de må tapes igjen så de ser nesten ut som de kan ha vært åpnet. 

Anonymkode: 9bf04...e31

Slike ser helt annerledes ut. Det jeg snakker om(jeg er ikke ts, men kjenner selv til problemet) er konvolutter som har blitt limt godt igjen, så blitt åpnet - papiret kan ha rifter - og deretter tapet igjen. Noen ganger er det ikke tape engang, bare denne "flappen" på konvolutten som er buklete og har rifter og flekker.

En dag jeg orker, skal jeg fortelle om hvordan Posten håndterer pakker jeg mottar fra utlandet: der er det noe tull hver gang.

Anonymkode: 99009...03b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Som sagt, Politiet gjør ingenting...

Hva har politiet sagt til deg da? Har de henlagt anmeldelsen din?

Skrevet

sende lissombombe til deg selv i posten for å skremme nysgjerrigper

Anonymkode: 45404...55f

Skrevet

Dette må jo være tull! For det første, hadde det vært avisbudet så er h*n jo passe dum hvis h*n tror at å åpne en annens brev og pakker over lengre tid (år) til slutt vil få store konsekvenser for han og det vil også være rimelig lett å finne ut at det er han. 

Og for det andre, hvis det IKKE er postbudene så hadde vel disse reagert og gitt beskjed til ts om at alt av hennes post er åpnet når de putter det i postkassa??

Trolletråd.

Anonymkode: a7eb0...abb

• Liker 5
Skrevet
Cleo88 skrev (2 timer siden):

De fleste bedrifter klarer nå å sende ut kun digitalt. Vil anbefale å ta kontakt med instanser som fortsatt sender papirpost. En ting som er viktig å huske på er at brev du ikke åpner på digipost innen så og så mange timer eller dager vil bli sendt ut som papirpost deretter. Sjekk postkassen online hver dag eller annenhver. Ikke alltid jeg får mail om at jeg har fått brev på digipost... 

Det stemmer ikke alltid. 

Anonymkode: c9346...518

• Liker 2
Skrevet
VoodooChild skrev (1 time siden):

Hva har politiet sagt til deg da? Har de henlagt anmeldelsen din?

Nei de gjør liksom ingenting, blir ikke tatt på alvor, de oppfører seg avvisende og nesten som om man blir gjort til latter.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette må jo være tull! For det første, hadde det vært avisbudet så er h*n jo passe dum hvis h*n tror at å åpne en annens brev og pakker over lengre tid (år) til slutt vil få store konsekvenser for han og det vil også være rimelig lett å finne ut at det er han. 

Og for det andre, hvis det IKKE er postbudene så hadde vel disse reagert og gitt beskjed til ts om at alt av hennes post er åpnet når de putter det i postkassa??

Trolletråd.

Anonymkode: a7eb0...abb

Det er ikke trolletråd. Hvorfor antyde noe sånt, spør jo på kg om råd da det ikke er hjelp å få fra etater...

• Liker 3
Skrevet

Hvor ofte hsr ddtte skjedd, en 2-3 ganger eller 8-10? og er breva stort sett fra samme sted? Kan være greit å snakke med dem som har sendt ut konvolutten? Har selv opplevd å glemme å legge vedlegg oppi en konvolutt etter å halvveis ha limt den igjen, har dermed åpna den igjen, og tapa igjen med tape for å være på sikre siden at ingen papirer faller ut pga dårlig liming på konvolutt. Synes konvolutter flest har dårlig liming.

Anonymkode: c968a...5e6

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...