Gå til innhold

All posten min blir åpnet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vel. Innkallelse fra sykehuset til operasjon F eks. 

Anonymkode: eb86f...0e9

Ok, får du ikke det på helsenorge og? Så du går jo ikke glipp av det mener jeg. Uansett så må du jo ta det med posten og eventuelt ta en prat med postmannen. Bare for å høre hva hen tenker om dette ikke at du skal anklage hen.

Endret av FrøkenMånestråle
La til noe...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FrøkenMånestråle skrev (1 minutt siden):

Ok, får du ikke det på helsenorge og? Så du går jo ikke glipp av det mener jeg. Uansett så må du jo ta det med posten og eventuelt ta en prat med postmannen. Bare for å høre hva hen tenker om dette ikke at du skal anklage hen.

Må det mates inn med teskje at det er privatlivet som blir ødelagt og at det er straffbart?

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, FrøkenMånestråle said:

Det er ikke alle brev som kommer via Helsenorge eller digipost. Mitt lokale sykehus hvor jeg blir behandlet, sender fremdeles ut papirinnkallinger til behandling og operasjoner. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Må det mates inn med teskje at det er privatlivet som blir ødelagt og at det er straffbart?

Nei, det må ikke mates inn med teskje, men i dag så finnes det flere digitale ordninger så man slipper å motta post.

Ulven skrev (4 minutter siden):

Det er ikke alle brev som kommer via Helsenorge eller digipost. Mitt lokale sykehus hvor jeg blir behandlet, sender fremdeles ut papirinnkallinger til behandling og operasjoner. 

Det er godt mulig, her hvor jeg bor så kommer alt av slikt digitalt. 

Endret av FrøkenMånestråle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cleo88 skrev (8 minutter siden):

De fleste bedrifter klarer nå å sende ut kun digitalt. Vil anbefale å ta kontakt med instanser som fortsatt sender papirpost. En ting som er viktig å huske på er at brev du ikke åpner på digipost innen så og så mange timer eller dager vil bli sendt ut som papirpost deretter. Sjekk postkassen online hver dag eller annenhver. Ikke alltid jeg får mail om at jeg har fått brev på digipost... 

Sjekker daglig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, FrøkenMånestråle said:

Nei, det må ikke mates inn med teskje, men i dag så finnes det flere digitale ordninger så man slipper å motta post.

Det er godt mulig, her hvor jeg bor så kommer alt av slikt digitalt. 

Ja, mer og mer overføres til digital post, og derfor har dette problemer blitt mindre for min del. Men fortsatt er det iblant post som er tuklet med, og det er helt typisk at dette gjelder post av personlig karakter. Kataloger for dameklær får være i fred.

Anonymkode: 99009...03b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her er ikke om Ts bruker digital postkasse eller ei. Det er faktisk forbudt å åpne andres post, selv adressert reklame. Så hva som blir åpnet er revnende likegyldig, det er forbudt uansett!

Etter straffeloven § 145 kan den som uberettiget bryter andres brev straffes med bøter eller fengsel inntil 6 måneder, eller begge deler.      

link

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sikkert fått av de drittkonvoluttene som vi har på jobb. Skal liksom være lim på de, men neida! Så de må tapes igjen så de ser nesten ut som de kan ha vært åpnet. 

Anonymkode: 9bf04...e31

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send et spionkamera til deg selv. Er du heldig vil du fange tyven på film.

Anonymkode: 8e562...5a6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

De har sikkert fått av de drittkonvoluttene som vi har på jobb. Skal liksom være lim på de, men neida! Så de må tapes igjen så de ser nesten ut som de kan ha vært åpnet. 

Tenk om dette er forklaringen!

At offentlig sektor kjøper dårlige konvolutter på anbud. Det hadde nesten vært litt komisk...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Som sagt, samtlige brev i alle versjoner sendt meg i snart et halvt år, har blitt åpnet... postpakker likeså.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miss-Grey skrev (3 minutter siden):

Tenk om dette er forklaringen!

At offentlig sektor kjøper dårlige konvolutter på anbud. Det hadde nesten vært litt komisk...

Det forundrer ikke meg at de har gjort! Gått med en del tape kan en si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Som sagt, samtlige brev i alle versjoner sendt meg i snart et halvt år, har blitt åpnet... postpakker likeså.

Ja, det er nok logisk at alt har vært drittkonvolutter og samme dårlige tape på alle postpakkene :sarkasme:

Håper du finner ut hvem det er, og at vedkommende får straff. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått med anmeldelsen? Dette er jo et relativt grovt lovbrudd, og det er sikkert andre lover som kommer inn i bildet også, dette er jo trakassering. 

Anonymkode: d94a5...64d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Sjekker daglig. 

Jeg har digital postkasse, men fikk og innkalling til operasjon og utredninger i post - fra ulike sykehus/spesialister. 

Samt SMS fra enkelte. 

Aner ikke hvorfor 🤷‍♀️

Men jeg tror man kan gå inn digitalt på skatteetat/helsenorge osv og få det kun digitalt. 

Endret av Fnuggolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være postbudet som sitter i bilen sin, parkert et eller annet sted, og åpner i fred og ro. De kan ikke åpne på sorteringskontoret for der er det mange andre ansatte som ville sett det, så det må være etter at budet har fått posten til sin rute utdelt.

Det er også andre som sorterer posten til postbokser, så lei deg en postboks i stedet en stund og se om det forandrer noe.

Faren min hadde et problem med posten en stund, han også. Han fikk purringer på bøker han aldri hadde mottatt i posten! Dette gjentok seg flere ganger. Da han ringte til bokklubben og klagde, spurte de om adressen hans. Da han sa gatenavnet, var svaret "Å ja, så du bor i den gata, ja! Ja, da skjønner jeg. Ja, vil sliter med at bøker blir stjålet på den ruta, det er en utro tjener i posten som tar alle bøkene" 

Endret av Million
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Om alle var så er det nok litt rart, ja, men fra offentlige skulle ikke forundre meg. 

Du får sende en pakke eller brev til deg selv, så ser du jo kjapt om det skjer igjen. Eller skaff deg postboks om du har postkasse i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...