AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #21 Skrevet 3. februar 2021 Kan du stå klar når posten kommer? Er posten sendt rett til deg, eller via din gamle adresse? Anonymkode: aaf65...27a 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #22 Skrevet 3. februar 2021 Send et brev til deg selv med sterk farge som ikke går av med det første. Anonymkode: d6d27...625 15
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #23 Skrevet 3. februar 2021 Har alle brevene den riktige, nye adressen? Om ikke kan det være noen som bor på din gamle adresse som åpner det. Anonymkode: 5a750...217 8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #24 Skrevet 3. februar 2021 Ts, jeg har levd med noe lignende i flere år, og det begynte etter at jeg flyttet til min nåværende adresse. Eksempler: viktig hastepost som kommer mange dager for sent, viktig og sensitiv post fra helsevesen som er åpnet og limt igjen med tape, eller det som skjedde de årene mens selvangivelsen fortsatt ble sendt ut pr. post: Jeg fikk aldri selvangivelsen i posten, men måtte dra til ligningskontoret og hente ny. Ringte til Posten og klagde, men hun jeg snakket med ble bare sur og sa: "Vi i Posten gjør aldri feil!" Ja, særlig. Postkassen er låst, så det er ingen av naboene som får tak i posten min. Det kan bare være noen i selve etaten som virker å lide av sykelig nysgjerrighet. I tillegg til dette har jeg opplevd andre steder at pakker jeg har sendt aldri kommer fram, at slike røde postkasser ikke tømmes når de skal slik at det som er postlagt der blir forsinket, samt mye, mye mer. jeg har klagd og klagd, men opplever dessverre at det ofte ikke blir tatt på alvor. Anonymkode: 99009...03b 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #25 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Send et brev til deg selv med sterk farge som ikke går av med det første. Anonymkode: d6d27...625 Hvordan sterk farge Anonymkode: eb86f...0e9 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #26 Skrevet 3. februar 2021 Tessa12 skrev (19 minutter siden): Hvorfor beviser det noe annet? Postbudet leverer jo posten der postboksene er også, fordi om han ikke legger posten fysisk i postboksene. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor et postbud skulle ønske å åpne posten til en person. Er jo ikke sikkert det er samme postbud som leverer både i postbokser OG i postkassa til TS? Anonymkode: 8bd6b...9b5 3
Tessa12 Skrevet 3. februar 2021 #27 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er jo ikke sikkert det er samme postbud som leverer både i postbokser OG i postkassa til TS? Anonymkode: 8bd6b...9b5 Nei, ikke sikkert, men sannsynlig, eller jeg som innbiller meg det siden jeg bor på et lite sted.
Ulven Skrevet 3. februar 2021 #28 Skrevet 3. februar 2021 Send et brev til deg selv med en vinduskonvolutt som vedkommende ikke vil stå imot å åpne. Inne i brevet legger du et ark med store bokstaver: Slutt å åpne posten min! Anmeldelse for urettmessig åpning av post er oversendt politiet og vedlagt er de siste åpnede brevene for fingeravtrykksjekk. Det vil bli igangsatt etterforskning da det er et alvorlig lovbrudd å åpne andres post. Posten internt etterforsker også saken. 41
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #29 Skrevet 3. februar 2021 Tessa12 skrev (22 minutter siden): Hvorfor beviser det noe annet? Postbudet leverer jo posten der postboksene er også, fordi om han ikke legger posten fysisk i postboksene. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor et postbud skulle ønske å åpne posten til en person. Kommer an på hvor TS bor. Postboksene som er på postavdelingen på butikken er det ikke postmannen som fordeler i postboksene. For å være helt ærlig, så tviler jeg på at noen åpner og leser posten din, TS. Anonymkode: 6753c...fb5 7
Tessa12 Skrevet 3. februar 2021 #30 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kommer an på hvor TS bor. Postboksene som er på postavdelingen på butikken er det ikke postmannen som fordeler i postboksene. For å være helt ærlig, så tviler jeg på at noen åpner og leser posten din, TS. Anonymkode: 6753c...fb5 Her er det postbudet mitt som leverer posten til postboksene på butikken, de som jobber i butikken som fordeler i boksene. Men, har også mine tvil ang at all post er åpnet før ts får den. At det kan ha skjedd en feil en gang eller to at noen har fått ts sin post og åpnet ved en feil ja, men at alt er åpnet hver gang, merkelig. 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #31 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kommer an på hvor TS bor. Postboksene som er på postavdelingen på butikken er det ikke postmannen som fordeler i postboksene. For å være helt ærlig, så tviler jeg på at noen åpner og leser posten din, TS. Anonymkode: 6753c...fb5 Samtlige brev adressert til meg er åpnet og mye er likt igjen, noen er teipet igjen med teip, noen er rett og slett bare revet opp Så jo, posten blir åpnet. Anonymkode: eb86f...0e9 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #32 Skrevet 3. februar 2021 Tessa12 skrev (1 minutt siden): Her er det postbudet mitt som leverer posten til postboksene på butikken, de som jobber i butikken som fordeler i boksene. Men, har også mine tvil ang at all post er åpnet før ts får den. At det kan ha skjedd en feil en gang eller to at noen har fått ts sin post og åpnet ved en feil ja, men at alt er åpnet hver gang, merkelig. Jo, alt, absolutt samtlige brev adressert til meg er åpnet før jeg mottar de. Hvorfor tror dere ikke på det? Anonymkode: eb86f...0e9 2
Frida Skrevet 3. februar 2021 #33 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kommer an på hvor TS bor. Postboksene som er på postavdelingen på butikken er det ikke postmannen som fordeler i postboksene. For å være helt ærlig, så tviler jeg på at noen åpner og leser posten din, TS. Anonymkode: 6753c...fb5 Du har ikke lest de sakene om postbud som har stjålet store mengder pakker og brev som er funnet hjemme hos dem? postansatt stjal penger fra brev postansatt stjal pakker postansatt stjal bankkort En ansatt i Posten skal ha innrømmet å ha stjålet post til beboere i Østerås-området i opp mot et år 14
Frida Skrevet 3. februar 2021 #34 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo, alt, absolutt samtlige brev adressert til meg er åpnet før jeg mottar de. Hvorfor tror dere ikke på det? Anonymkode: eb86f...0e9 Jeg tror deg, det har vært mange saker i media de siste årene. 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #35 Skrevet 3. februar 2021 Frida skrev (1 minutt siden): Du har ikke lest de sakene om postbud som har stjålet store mengder pakker og brev som er funnet hjemme hos dem? postansatt stjal penger fra brev postansatt stjal pakker postansatt stjal bankkort En ansatt i Posten skal ha innrømmet å ha stjålet post til beboere i Østerås-området i opp mot et år Når en jobber som postbud, så lærer en kjapt hva som inneholder verdier eller ikke. Tviler på at postbudet er interessert i innkallelser til sykehuset o.l. Anonymkode: 6753c...fb5 8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #36 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan sterk farge Anonymkode: eb86f...0e9 Det dreier seg om farge som den som åpner posten får på hendene sine. Fargen er ikke vaskbar og kan fort bli sittende noen dager. Bare pass på så du ikke får det på deg selv. Jeg tar også høyde for at det kanskje ikke er lov å bruke, men det aner jeg ikke noe om. Linker. https://www.amazon.com/Visible-Stain-Theft-Detection-Powder/dp/B009DMKYIY https://maxmax.com/phosphorsdyesandinks/visible-inks/anti-theft-powder http://www.seidden.com/Tritech_Theft Detection.pdf På den siste linken kan du se under "Visible Thief Detection Powder" og litt nedover. Anonymkode: d6d27...625 7
GammelKaktus Skrevet 3. februar 2021 #37 Skrevet 3. februar 2021 Høres merkelig ut hele greia. Men hva slags sensitiv post er det du får da, alt fra NAV/Sykehus/Skatteetaten osv kommer jo på Digipost og slikt nå. Når det gjelder pakker og slikt så er det verre men alt ettersom hvor du bestiller fra så kan du bestille henting på postkontor. Og så må du jo bare fortsette og mase på posten, skriftlig. JEg hadde tatt en prat med postmannen og jeg om at det hele tiden mangler noe eller brev er åpnet. Se hva hen sier. Men igjen, høres veldig merkelig ut... 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #38 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når en jobber som postbud, så lærer en kjapt hva som inneholder verdier eller ikke. Tviler på at postbudet er interessert i innkallelser til sykehuset o.l. Anonymkode: 6753c...fb5 Det har ikke med interesse å gjøre men rett og slett mobbing! Anonymkode: eb86f...0e9 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #39 Skrevet 3. februar 2021 FrøkenMånestråle skrev (6 minutter siden): Høres merkelig ut hele greia. Men hva slags sensitiv post er det du får da, alt fra NAV/Sykehus/Skatteetaten osv kommer jo på Digipost og slikt nå. Når det gjelder pakker og slikt så er det verre men alt ettersom hvor du bestiller fra så kan du bestille henting på postkontor. Og så må du jo bare fortsette og mase på posten, skriftlig. JEg hadde tatt en prat med postmannen og jeg om at det hele tiden mangler noe eller brev er åpnet. Se hva hen sier. Men igjen, høres veldig merkelig ut... Vel. Innkallelse fra sykehuset til operasjon F eks. Anonymkode: eb86f...0e9 3
Frida Skrevet 3. februar 2021 #40 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Når en jobber som postbud, så lærer en kjapt hva som inneholder verdier eller ikke. Tviler på at postbudet er interessert i innkallelser til sykehuset o.l. Anonymkode: 6753c...fb5 Fordi om du ikke er interessert så kan andre være det, eller tror du alle er som du? 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå