Gå til innhold

All posten min blir åpnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet i oktober. Etter da har samtlige brev jeg har mottatt  i Posten blitt åpnet! Jeg ringte Posten og de skal lage en sak på det, men hva mer burde jeg gjøre? Jeg har mottatt mange konfidensielle brev, og føler det som om privatlivet mitt er bretta ut for noen jeg ikke aner hvem er! Alt fra bankutskrifter, regninger, brev fra sykehus etc, alt er åpnet og forsøkt lukket igjen. Det er ikke ett brev jeg mottar som ikke har blitt åpnet og lest fea noen andre før... Den gratis lokalavisa har jeg også sluttet å motta i posten. Hva fader gjør man med sånt?

Anonymkode: eb86f...0e9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Postmannen?

Prøv å melde en annen adresse hvor du mottar posten din og se hva som skjer. Helst ikke i nærheten slik at det blir en annen postbil som leverer. Hvis det fortsetter, så er problemet FØR brevene kommer til postbilen for utlevering. Hvis problemet opphører, så er det postmannen som gjør det.

Vi har en fast postmann, en hyggelig person, som leverer all post her i nabolaget. 

• Liker 5
Skrevet

Flytt posten til postboks. 

Anonymkode: 6f43d...00b

• Liker 18
Skrevet

Ha lås på postkassa. Det virker jo som en nabo tar seg til. Du kan også anmelde det, men tipper det bare blir henlagt. 

Anonymkode: f72aa...ab8

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ha lås på postkassa. Det virker jo som en nabo tar seg til. Du kan også anmelde det, men tipper det bare blir henlagt. 

Anonymkode: f72aa...ab8

Er ingen nabo som gjør det, for henter posten rett etter levering av den. 

Gjest padawan
Skrevet

Ville også satt lås på postkassen. 

Skrevet

Hvis du tror det er postmann som gjør dette, så må du selvfølgelig sende inn klage til Posten.

• Liker 14
Skrevet
VoodooChild skrev (Akkurat nå):

Hvis du tror det er postmann som gjør dette, så må du selvfølgelig sende inn klage til Posten.

Har ringt og snakket med både de og Politiet. 

• Liker 5
Skrevet

Hvem tror du leser posten din, TS?

Anonymkode: 6753c...fb5

• Liker 2
Skrevet

Har du en eks som jobber i posten? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ringt og snakket med både de og Politiet. 

Hva sa Posten og Politiet da? Har du bevist for de at det skjer, f.eks sende bilder av posten som er åpnet? Det er straffbart å åpne andres post, så de har vel tatt tak i det på noe vis?

• Liker 4
Skrevet

Skaff deg postboks. Hvis problemet fortsetter, er det noen høyere oppe i systemet enn postbudet som åpner posten.

Anonymkode: 4b8f1...cb2

• Liker 6
Skrevet

Om den legges i postboks er jo det mer eller mindre bevis for at den ikke åpnes av naboer iallefall. 

Anonymkode: aa970...302

• Liker 4
Skrevet
VoodooChild skrev (2 minutter siden):

Hva sa Posten og Politiet da? Har du bevist for de at det skjer, f.eks sende bilder av posten som er åpnet? Det er straffbart å åpne andres post, så de har vel tatt tak i det på noe vis?

Har bilder fra jeg flytta hit. Samtlige brev er åpnet. Noen har blitt bløtnet opp for å få åpnet de og så tørket og lukka. Noen er rett og slett revet opp, men «limt» igjen, mens andre er rett og slett bare åpne.

Minst to postpakkker har kommet vekk. Lokalavisa får jeg ikke lengre, og får ofte viktige brev opptil to uker forsinket.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om den legges i postboks er jo det mer eller mindre bevis for at den ikke åpnes av naboer iallefall. 

Anonymkode: aa970...302

Vet på forhånd at det ikke er naboer. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du en eks som jobber i posten? 

Nei ikke som jeg vet. Men mulig noen som ikke liker meg som jobber der... Hva vet vel jeg...

Skrevet
VoodooChild skrev (5 minutter siden):

Nei Politiet kunne ikke gjøre noe. De tar ikke ting på alvor i det hele tatt... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvem tror du leser posten din, TS?

Anonymkode: 6753c...fb5

Nei, si det...

Skrevet

Mener ikke å skremme deg, TS, men jeg opplevde det samme for noen år siden. Viste seg at jeg hadde en stalker. Han åpnet alle brev jeg fikk, men brød seg ikke med å lime dem igjen, de lå åpnet i postkassen min. Jeg gikk selvfølgelig til politiet men det var ingenting de kunne gjøre hverken med posten min eller med det at han fulgte etter meg og stod utenfor og tittet inn av vinduene mine. 

Anonymkode: 4628a...458

• Liker 6
Skrevet (endret)

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skaff deg postboks. Hvis problemet fortsetter, er det noen høyere oppe i systemet enn postbudet som åpner posten.

Anonymkode: 4b8f1...cb2

Hvorfor beviser det noe annet? Postbudet leverer jo posten der postboksene er også, fordi om han ikke legger posten fysisk i postboksene. 
Men jeg skjønner ikke helt hvorfor et postbud skulle ønske å åpne posten til en person. 

Endret av Tessa12
  • Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...