AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #1 Skrevet 3. februar 2021 Babyen min er litt over 4 mnd nå, og har aldri vært enklere å ha med å gjøre enn nå. Hun sover godt om natten og har ENDELIG godtatt å sove i vogn den siste uka. Kjenner jeg gruer meg til den såkalte 4 month sleep regression. Merket dere noe til det? Evt. når og på hvilken måte? Anonymkode: 56061...db2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #2 Skrevet 3. februar 2021 Baby her er snart 6 måneder. Har aldri merket noe til verken sleep regression eller utviklingstrinn. Han har alltid sovet godt både på dag og natt, og er generelt blid og fornøyd. Det er nok ikke sikkert dere opplever det i det hele tatt 😊 Anonymkode: 9cdb7...2f9
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #3 Skrevet 3. februar 2021 Nei, merket ingenting til noe sånt, begge mine sov faktisk godt hele babyperioden. Ville ikke lagt så mye vekt på disse utviklingstrinnene, det er langt fra slik at alle babyer lar seg merke med dem med tanke på søvn og humør. Ta det heller som det kommer og nyt søvnen du får nå 😄 Anonymkode: 7e092...699
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #4 Skrevet 3. februar 2021 Merket det ca uka før 4mnd dagen og varte i 3 uker. Gradvis mer oppvåkning på natt før det toppet seg med oppvåkning hver time før det gradvis gikk tilbake. Jeg ble utslitt 🥵 Anonymkode: 74acd...06d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #5 Skrevet 3. februar 2021 Her begynte det litt før 4 mnd, varte i to uker. Søvnen var allerede ganske dårlig men gikk over til veldig definert mønster med 30 minutter søvn på dag og 2 timer på natta, etter de to ukene var det mye mer variabelt men det ble ikke bra før rundt 6 mnd. Det skal visstnok være mer merkbart hos de som allerede er litt dårlig på å sove og sånn har det definitivt vært her. Hver gang det er utviklingssprang eller regresjon så merker vi det veldig på søvnen, men det er nok store variasjoner. I barselgruppa så merket stort sett alle regresjonene, men litt mer sprik på utviklingstrinnene. Anonymkode: 8c249...424
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #6 Skrevet 3. februar 2021 Meg bekjent så vil ikke de babyer som faktisk sover ganske greit før 3-4 måneders alder ha dette problemet. De babyer som derimot ikke klarer å sovne uten stimuli (amming,byssing, trilling) får problemer rundt 4 måneders alder fordi alle babyer da får en etablert søvnrytme der de som alle mennesker sover i intervaller på 30-40 minutter. Begge mine unger har hatt tydelig endring i søvnmønster rett før 4 mnd alder. Før det sov de ofte 3-4 timer sammenhengende en gang i døgnet. Etter 4 mnd var der slutt på det og det var opp hver halvtime-time frem til jeg lærte dem å finne søvnen selv i 8-9 mnd alderen. Anonymkode: f0a58...be8 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #7 Skrevet 3. februar 2021 Nr. en husker jeg ikke, men det var i hvert fall ikke noe jeg la godt merke til. Hun sov ganske godt om natten med unntak av periode hvor hun var plaget av noe fysisk. Med nr. to hadde jeg hørt om sleep regression og ventet litt på det, men hun sov heller bedre enn hun hadde gjort fra rundt 4 mnd. (hun var mye våken om natten fram til det, og begynte å sove lengre strekk). Anonymkode: fbd28...a84
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #8 Skrevet 3. februar 2021 Kjenner jeg gruer meg til dette, med en baby på litt over 3 mnd. Hn sover 2 timer sammenhengende én gang i løpet av natta, ellers våkner hn etter en halvtime/time. Sover ikke noe mer på dag heller. Kan det virkelig bli verre enn dette? Anonymkode: 7e50e...8b9
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #9 Skrevet 3. februar 2021 På baby nummer 1 - verste tiden i mitt liv. Gikk fra å våkne en gang i løpet av natten til å våkne hvert 40. minutt. Det begynte som lyn fra klar himmel og ble veeeeldig gradvis bedre. Med nummer 2 merket jeg ingenting. Hadde ikke gjort noe annerledes heller egentlig! Anonymkode: 661c7...236
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #10 Skrevet 3. februar 2021 Takk for svar alle sammen. Godt å se at ikke går gjennom dette! Baby er 4 mnd og en uke, og det var rett før hun var 4 mnd at hun plutselig godtok å sove i vogn på dagtid. Før det var det kun bæresele og pupp som gjaldt. Så kanskje det har hatt en positiv innvirkning på henne? Hun har sovet godt i egen seng om natten helt fra fødsel. De siste ukene har hun sovet fra ca 21-06 uten å våkne. Så håper vi slipper😀 Anonymkode: 56061...db2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå