Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at det må skrives hos advokat? Jeg er frivillig barnløs og enslig , har en niese som vil at skal arve alt.

Anonymkode: 63c64...ded

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men du må ha to vitner som skriver under. Finn en mal på nettet og fyll ut.

Anonymkode: 7ef78...b88

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, men du må ha to vitner som skriver under. Finn en mal på nettet og fyll ut.

Tusen takk, da gjør jeg det. Hvis jeg velger mine foreldre som vitner så vil jo de mest sannsynlig være døde den dagen hun arver etter meg. Har det noe å si? 

Skrevet

Velg uavhengige vitner, dvs. noen som ikke er i slekt med den som skal arve. Få to venner eller kollegaer til å signere i steden. 

Anonymkode: 587e8...f0b

• Liker 6
Skrevet

Velg uavhengige vitner, dvs. noen som ikke er i slekt med den som skal arve. Få to venner eller kollegaer til å signere i steden. 

Anonymkode: 587e8...f0b

Ok, da gjør jeg det. Takk :) 

Skrevet

Jeg er i en lignende situasjon som deg. Testamentet er klart, men jeg er i prossess med å skrive fremtidsfullmakt. Ville bare tipse deg om å tenke litt på det. Da kan du bestemme på forhånd hvem som skal hjelpe deg med f.eks. pengerelaterte avgjørelser. Vil anbefale deg å søke litt informasjon og tenke gjennom hva du synes er greit. Skal boligen selges om du ikke kan bo der lenger (om du eier)? Er det eventuelt greit å leie den ut? Skal det gis gaver fra deg? Vil du ha glede av massasje eller frisør jevnlig? Ønsker du å gi presanger bursdag,jul,... til f.eks niese og eventuelt barn hun får? 

Anonymkode: 15218...1b7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er i en lignende situasjon som deg. Testamentet er klart, men jeg er i prossess med å skrive fremtidsfullmakt. Ville bare tipse deg om å tenke litt på det. Da kan du bestemme på forhånd hvem som skal hjelpe deg med f.eks. pengerelaterte avgjørelser. Vil anbefale deg å søke litt informasjon og tenke gjennom hva du synes er greit. Skal boligen selges om du ikke kan bo der lenger (om du eier)? Er det eventuelt greit å leie den ut? Skal det gis gaver fra deg? Vil du ha glede av massasje eller frisør jevnlig? Ønsker du å gi presanger bursdag,jul,... til f.eks niese og eventuelt barn hun får? 

Dette har jeg ikke hørt om før. Det ville jo være greit om niesen min får dette også? Med mindre det blir mye jobb og ansvar?

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kikket på det nå. Vet ikke hvem som er best å sette opp, søster eller niese? 

Ts

Skrevet

Ts

Handler litt om hvem du føler kan ta best vare på verdiene dine hvis du blir dement eller lignende i fremtiden. Moren min har valgt meg og broren min, fordi vi uansett skal arve alt, og mest sannsynlig passer godt på verdiene hennes om hun havner på sykehjem og ikke kan ta vare på det, osv.

Skrevet

Husk å gi beskjed til evt forsikringer også, hvem du vil skal få forsikringspenger om du dør (Mulig noen kun gjelder partner og egne barn da).

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ts

Du bør snakke med de både så de vet at du har skrevet - og gjerne hvor den ligger, og slik at du vet at de(n) synes det er ok å ta på seg oppgaven. Jeg kommer til å bruke min søster de første årene - hun har sagt seg villig til det. Jeg er relativt ung, men ble enke brått og vet at livet kan endre seg raskt. Om noen år kommer jeg trolig til å lage en ny fullmakt til hennes barn. Noen fortalte meg at man ikke kunne lage "alt i en" som i at min søster tar på seg jobben frem til hun ikke kan mer og at hennes barn overtar etterpå, men det er noe av det jeg ønsker å sjekke bedre før jeg

Skrevet

Ryddet for innlegg av utestengt bruker og svar til det. 

_popcorn_, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...