Gå til innhold

Kutte dagsoving ved 15 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen er bare 15 mnd og plutselig grusom å legge. Fra å ha sovet 11-1330 siden han var 10 mnd nekter han nå og sove uansett hva jeg gjør, jeg får han KANSKJE til å sove en halvtime i 15/16-tiden hvis jeg triller og triller og triller og triller. Sover vanligvis i seng på dagtid. 

er han i ferd med å kutte dagsovingen? Har sovet godt 13-timers netter disse dagene. Jeg syns det er grusomt tidlig å tenke på ingen dagsoving, men han virker jo blid og fornøyd de dagene han ikke har sovet. Han har også vært veldig tidlig med å kutte andre dupper, kuttet ned til 2 dupper ved 6 mnd, 1 dupp ved 9/10 mnd osv.. Jeg har reagert likens alle gangene med å tenke «hjelp han får jo alt for lite søvn», men han virker jo glad til. Frisk og rask, normal utvikling osv🤷🏽‍♀️ Erfaringer?

Anonymkode: 657a5...5fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er tidlig å kutte helt ut ja, men barn er jo veldig forskjellige! Synes du skal stole på deg selv her. Du kjenner han jo best av alle. Og ikke kan du tvinge han til å sove hvis han ikke er trøtt.. Kanskje det holder med en trilletur der han kan sitte og slappe av i vogna, eller en rolig stund innendørs. 

Skrevet

La han få styre litt selv så lenge han virker fornøyd og får nok søvn på natten, kan være en forbigående periode også. Går han i barnehage? Ofte har de større behov for en dupp på dagen i barnehagen, enn hjemme. Her sover toåringen stort sett bare i barnehagen, ikke hjemme i helgene. 

Anonymkode: 6c5de...400

Skrevet
Regnbuefisk skrev (1 time siden):

Det er tidlig å kutte helt ut ja, men barn er jo veldig forskjellige! Synes du skal stole på deg selv her. Du kjenner han jo best av alle. Og ikke kan du tvinge han til å sove hvis han ikke er trøtt.. Kanskje det holder med en trilletur der han kan sitte og slappe av i vogna, eller en rolig stund innendørs. 

Takk for svar! Ja han slapper litt av og har en liten siesta midt på dagen. Hjemme legger han seg i lekegrinda med en flaske og pludrer og rulter litt - i bhg sier de han ligger våken i senga og ser seg rundt 😄

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

La han få styre litt selv så lenge han virker fornøyd og får nok søvn på natten, kan være en forbigående periode også. Går han i barnehage? Ofte har de større behov for en dupp på dagen i barnehagen, enn hjemme. Her sover toåringen stort sett bare i barnehagen, ikke hjemme i helgene. 

Anonymkode: 6c5de...400

Ja han går i bhg, de får han heller ikke til å sove. Men han slapper av da, som nevnt over. Og virker blid og fornøyd!

Anonymkode: 657a5...5fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...