Gå til innhold

Plasmapen (flexr, plasmalift...), noen som har prøvd dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fungerer det? Hvor lenge "holdt" effekten seg? Vil dere anbefale det? Er det verdt pengene?

Jeg er en kvinne som har passert 40 og ser eldre ut enn de fleste på min alder. Jeg begynner å få en del rynker/linjer under øynene i kombinasjon med poser og mørke ringer og har også en del linjer på overleppen. Det er vanskelig å sminke bort dette, da sminken (f.eks consealer under øynene) legger seg i linjene i løpet av dagen og da fremhever i stedet for å skjule.

Jeg er skeptisk til alle mulige slags injeksjoner (filler, botox osv) og ønsker ikke noe stort inngrep, men merker at rynkene opptar mer og mer av tankene mine og jeg blir trist av å se meg selv i speilet. Jeg ønsker ikke å se ut som jeg er 20 igjen, det er ikke målet, ei heller å ende opp som en stiv dukke i ansiktet. Det jeg ønsker er å redusere linjene litt slik at jeg ser ut som mine jevnaldrende og forhåpentlig bremse videre aldring noe. 

Jeg har flere ganger blitt tatt for å være eldre enn jeg er, så problemet er ikke bare i hodet mitt. Jeg røyker ikke, soler meg aldri, bruker solfaktor når jeg er ute på dagtid året rundt, så tror ikke livsstil er det som gjør at jeg eldes fort. Jeg har en mor som også har mye rynker for alderen, så det er vel mest genetisk.

Synes "skjønnhetsverdenen" er en jungel å finne fram i, men etter å ha lest litt om plasmapen, synes jeg det høres interessant ut. Ønsker bare ikke å kaste bort penger på noe som er ubrukelig eller bare hjelper i et par måneder.

Anonymkode: 428a2...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil heller anbefale restylane skinbooster! Har gjort stor forskjell for meg (42 år)

Anonymkode: 1955e...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plasma funker, og varer mye lengre enn injeksjonsbehandlinger. Men gjør research, og ikke velg den første og beste behandleren du finner. 

Anonymkode: 05df4...dd1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Vil heller anbefale restylane skinbooster! Har gjort stor forskjell for meg (42 år)

Fant bl.a dette om skinbooster: Restylane Skinbooster behandling passer for kunden som primært ønsker seg en fukt, men også økt vitalitet og glans i huden.

Stod ingenting om rynker og området under øynene, så usikker på om det hjelper der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Profhilo er også kjempebra!

om Prophilo fant jeg bl.a dette:

Prophilo egner seg for moden tørr hud som ofte omtales som «kreppet», hos kunder med mye ansiktsvolum og de som har gjennomgått gjentatte fillerbehandlinger/ skinbooster-behandlinger.

Egnede områder for bruk er ansikt, hals, bryst, hender, armer og over knær, den kan også brukes på «kreppet» hud på magen.

Ansikt... hva ligger i det? Fungere det under øynene? Jeg har ikke veldig «kreppet» hud og aldri tatt noen filler/booster-behandlinger før, men er jeg likevel en god kandidat for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke svar på spm ditt, men jeg har akkurat gjort dermaplaning og dermapen på samme konsultasjon. Skal så ta dermapen som går litt dypere neste gang. Etter det har jeg og behandleren snakket om plasmapen. Hun forklarte at for meg ville det være mye bedre og mere langvarig resultat enn skinbooster, filler og botox. Jeg vil få jevnere hud, få bort begynnende rynker!

Endret av Slitenmamma
Skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Plasma funker, og varer mye lengre enn injeksjonsbehandlinger. Men gjør research, og ikke velg den første og beste behandleren du finner. 

Anonymkode: 05df4...dd1

Har du prøvd selv? Hvor i ansiktet i så fall og hvor lenge varte det? Var det synlige «skader» av noe slag i dagene etter behandling? Hva betalte du for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

primært ønsker seg en fukt, men også økt vitalitet og glans i huden.

Sorry for avsporing, men hva betyr egentlig dette? Ønsker seg en fukt? Økt vitalitet? Glans forstår jeg, men en fukt? Vitalitet, det er da ingenting man ser på huden liksom.

Er det sånn at de bare skriver noe som høres fancy ut, men som egentlig ikke betyr noe konkret?

Anonymkode: 247d5...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sorry for avsporing, men hva betyr egentlig dette? Ønsker seg en fukt? Økt vitalitet? Glans forstår jeg, men en fukt? Vitalitet, det er da ingenting man ser på huden liksom.

Er det sånn at de bare skriver noe som høres fancy ut, men som egentlig ikke betyr noe konkret?

Anonymkode: 247d5...319

Lurte jeg også på 🙈 Google translate sikkert. Ble ikke akkurat overbevist av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker absolutt.  Hadde mye løs hud på øvre øyelokk som lå helt ned på vippene.  Så noe resultat etter første behandling , men etter andre var det virkelig stor forskjell! Men husk at det tar noen uker før du virkelig kan se resultatene. Nå healer jeg etter tredje behandling, og det blir et utrolig bra resultat. Denne gangen gjorde vi det også under øynene, og det har en tydelig effekt på både rynker og misfarging (har alltid vært veldig blå under øynene). Det er permanent i den forstand at det kun blir saggete igjen av tidens tann .   Øynene er et sensitivt område, og jeg skal innrømme at det var j**** ubehagelig, særlig siste gang.   Du må beregne å sitte inne 4-5 dager etterpå, for du blir hoven som fy!  Men når de sorte prikkene faller av (ca. dag 4 hos meg) er du god to go.   Jeg betalte ca. 3000 pr behandling av øvre øyelokk (nå er det litt dyrere siden man må betale moms).  Velg behandler med omhu.

Anonymkode: 3b22e...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke vanlig å gå å få en veiledningstime eller noe sånt? 

Altså, skal man ha fiksa opp hjemme så kan man få gratis befaring, estimert prisoverslag osv. Er det ikke noe sånt ang kosmetiske inngrep? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (1 time siden):

Noen som vet om det kan brukes under haken - på slapp hals? 

Det har jeg hatt god effekt av dermapen behandling. 

Også i ansiktet og på brystet. 

Var planen at jeg skulle ta plasmapen på noen gjenstridige rynker, men ser ut som dermapen vil ta dem også. (Skal totalt ha 5 behandlinger.) 

Dermapen er rimeligere. 

Anonymkode: 3ba88...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det funker absolutt.  Hadde mye løs hud på øvre øyelokk som lå helt ned på vippene.  Så noe resultat etter første behandling , men etter andre var det virkelig stor forskjell! Men husk at det tar noen uker før du virkelig kan se resultatene. Nå healer jeg etter tredje behandling, og det blir et utrolig bra resultat. Denne gangen gjorde vi det også under øynene, og det har en tydelig effekt på både rynker og misfarging (har alltid vært veldig blå under øynene). Det er permanent i den forstand at det kun blir saggete igjen av tidens tann .   Øynene er et sensitivt område, og jeg skal innrømme at det var j**** ubehagelig, særlig siste gang.   Du må beregne å sitte inne 4-5 dager etterpå, for du blir hoven som fy!  Men når de sorte prikkene faller av (ca. dag 4 hos meg) er du god to go.   Jeg betalte ca. 3000 pr behandling av øvre øyelokk (nå er det litt dyrere siden man må betale moms).  Velg behandler med omhu.

Anonymkode: 3b22e...2a8

Takk for at du deler din erfaring. Høres litt skummelt ut, men man må vel lide for skjønnheten 😯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det har jeg hatt god effekt av dermapen behandling. 

Også i ansiktet og på brystet. 

Var planen at jeg skulle ta plasmapen på noen gjenstridige rynker, men ser ut som dermapen vil ta dem også. (Skal totalt ha 5 behandlinger.) 

Dermapen er rimeligere. 

Anonymkode: 3ba88...71e

Blir dermapen billigere om du må ha 5 behandlinger også? Det trengs vel 1-2 med  plasmapen, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (8 timer siden):

Er det ikke vanlig å gå å få en veiledningstime eller noe sånt? 

Altså, skal man ha fiksa opp hjemme så kan man få gratis befaring, estimert prisoverslag osv. Er det ikke noe sånt ang kosmetiske inngrep? 

Jo, behandleren jeg vurderer tilbyr en veiledningstime. Denne må betales for, men pengene trekkes fra om jeg velger å ta en behandling. 

Ønsker uansett å høre om noen har erfaringer med behandlingen, da jeg antar de som utfører dette ønsker å selge. De lever jo av dette og det er en privatklinikk som er avhengig av kunder som er villige til å betale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (8 timer siden):

Noen som vet om det kan brukes under haken - på slapp hals? 

Dette skriver klinikken om behandlingen (klippet fra et FB-innlegg fra 2019 og før innføring av moms, så prisene stemmer nok ikke nå):

PLEXR PLUS PLASMA 
Øyelokk løft uten  kirurgi , hudfornyelse, oppstramming ansikt og hals , fjerne pigment flekker 
våre priser Plasma penn :

Øvre øyelokk 3990
Nedre øyelokk 3990
Øvre og nedre øyelokk 6990
Kinn 3990
Hake 2990
Hals 6990 
Panne 2990
Kjevelinje 4990
Røykelinjer overleppe 2990
Pigment flekk 500

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...