AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #1 Skrevet 3. februar 2021 Jeg er mann, gift med en kvinne i et godt og nært forhold. Men det er likevel en liten ting knyttet til sexlivet som gjentar seg. Jeg skulle gjerne hatt noen synspunkter på dette. Kanskje er det jeg som tenker feil. Innimellom er det perioder der vi ikke har samleie. Ved menstruasjon eller hvis hun skulle oppleve en forbigående periode der hun må ta en soppkur eller noe annet. Slikt skjer jo. Da hender det at vi har sex på annen måte. Noen ganger innebærer dette at jeg koser med henne mens hun bruker vibrator. Etterpå spør hun meg - og det er dette som er poenget - hva hun kan gjøre for meg. Greia er: Hun spør meg om det. Det er jo fint, omtenksomt, kjærlig etc. Men jeg skulle så gjerne opplevd at hun ikke spurte, men bare gjorde noe. Krøp ned under dynen og fant på noe, med hender, munn eller whatever. Uten å spørre. Uten at jeg måtte fortelle noe, si noe eller be om noe. Jeg har sagt det innimellom gjennom årene, på vennlige, søte og gode måter. Men hver gang kommer likevel spørsmålet. Så, da spør jeg her: Skal jeg være glad for at hun vil være god mot meg? Skal jeg se på det som fint at hun spør hva som vil være godt, hva jeg har lyst til? Er det urimelig å tenke disse andre tankene? Og er det dumt av meg å fortsette å si at jeg gjerne vil at hun ikke spør, men bare gjør..? Anonymkode: 83d68...1e4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #3 Skrevet 3. februar 2021 Hun liker gjerne at du er dominerende da og bestemmer hva hun skal gjøre. Har du forsøkt å si "gjør akkurat det du ønsker" når spørsmålet kommer opp? Gitt hun komplimenter etterpå og sagt "jeg digger når du gjør sånn og sånn, og det hadde vært kjempe deilig om du overrasket meg med disse tingene uten å spørre meg først fordi du vet jo at jeg liker det" Anonymkode: 5698b...0c9 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #4 Skrevet 3. februar 2021 Hun prøver nok å styre unna vennlig ,søt og god 😂 Just tell her !!! Anonymkode: 2c3bc...41c 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #5 Skrevet 3. februar 2021 Du er kjemperimelig! Men det kan hende hun føler det blir litt mye prestasjonspress, at hun er litt for usikker, rett og slett. Litt tydelig tale og masse oppmuntring tror jeg kan hjelpe på. Anonymkode: acf39...b0d 3
Trolltunge Skrevet 3. februar 2021 #6 Skrevet 3. februar 2021 Enig med første svarer, og generelt tenker jeg at noen ting får man bare tenke positivt om, selv om man kunne ønske det bort. Min mann stopper innimellom opp og spør meg om ting går bra, selv om jeg har sagt fra om at han ikke trenger å spørre, fordi jeg vil si fra dersom noe er ubehagelig. Jeg skulle ønske at han sluttet med det, men samtidig er det jo ikke et stygt spørsmål, men et spørsmål som viser omtanke og respekt for meg. Jeg tenker at spørsmålet du får er det samme. Omtanke og respekt, og selv om du, som meg, synes spørsmålet byrde være unødvendig så tror jeg du bare må ta det som omtanke og respekt, og ikke irritere deg over det. Å ha en partner som vil ha bekreftelse på at ting er ok er ikke ufint og dumt egentlig. Det er nok godt ment, og da bør man ta det som godt ment. ♥️ 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #7 Skrevet 3. februar 2021 Du kan jo svare "bare finn på noe" eller "jeg er din". Men, ja, det er helt innafor å si igjen at du klart foretrekker at hun tar initiativet på egenhånd. Det at hun ikke tar initiativ handler om manglende selvtillit og det er en ting hun må ta seg på tak og arbeide med helt på egenhånd. Man skal og bør forvente at et voksent menneske tar tak i egne svakheter og psykiske skavanker og jobber jevnt med dem hele voksenlivet gjennom. En voksen som velger å ikke på egenhånd arbeide med egen psyke er ekstremt vanskelig å forholde seg til på noe vis som et "voksent menneske". AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du er kjemperimelig! Men det kan hende hun føler det blir litt mye prestasjonspress, at hun er litt for usikker, rett og slett. Litt tydelig tale og masse oppmuntring tror jeg kan hjelpe på. Anonymkode: acf39...b0d Det er ikke hans ansvar å bygge opp "den lille kvinnen". Er en person usikker så må personen ta ansvar for dette selv. Slutt med å nedverdige kvinner ved å legge ansvar for kvinnens psyke på hennes mann(!). Anonymkode: 094ab...f31
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #8 Skrevet 3. februar 2021 Hun høres ut som en litt forsiktig og finslig type kvinne så tror kanskje det er litt mye å kreve av henne. Anonymkode: 5b013...5c3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #9 Skrevet 3. februar 2021 Jeg forstår deg veldig godt. Som en konsekvens av at også menn skal være gode og snille mot sine damer og være oppmerksom på hennes ønsker og lyst så fører dette ofte til situasjoner hvor man kan føle at menn setter til side sin lyst for å please dama. Selv mister jeg mye av tenningen hvis fokuset for mannen er å skulle tilfredsstille meg og spørre om mine ønsker. Jeg tipper at du, i likhet med meg, tenner på at hun selv "tar det hun vil ha" og på den måten blottlegger sin egen lyst, fremfor å gjøre deg tjenester som ikke nødvendigvis tenner henne like mye. De fleste av oss ønsker å føle seg begjært. Det begjæret er mest tydelig når man "tar for seg" og ikke når man byr på tjenester. Dette har jo selvsagt også en del å gjøre med i hvilken grad man er dominerende eller submissiv. Anonymkode: 8d14f...f8e
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #10 Skrevet 3. februar 2021 Jeg tenker at du ikke skjønner hvor heldig du er. Med spørsmålet så kan du velge og vrake av seksuelle aktiviteter etter preferanse, og du har en kvinne som er villig til å bruke tid på seg selv og deg seksuelt selv om sex er utelukket. Det gjelder langt ifra alle kvinner i dag! Anonymkode: 81c83...234 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #11 Skrevet 3. februar 2021 Foreslår å være direkte 😉 Bring for Guds skyld inn lik lek og humor ,,,samt dominans i den retning det passer dere . Anonymkode: 2c3bc...41c 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #12 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Foreslår å være direkte 😉 Bring for Guds skyld inn lik lek og humor ,,,samt dominans i den retning det passer dere . Anonymkode: 2c3bc...41c Ikke lik kanskje 😮 Anonymkode: 80591...46d 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #13 Skrevet 3. februar 2021 Synes det er fint at du sier til henne at hun kan gjøre det hun vil👍👍 samtidig kan jeg skjønne at hun vil vite hva du har lyst til. Avogtil har man jo lyst til å høre og utføre ønsket til partneren. Jeg kan iallefall tenne veldig på at han har lyst til xxx,og at jeg da vet at jeg utfører det han hadde mest lyst til der og da. En blanding av : gjør det du vil,og svare på spørsmål er vel gjerne det optimale. Anonymkode: 5a21b...226
visp Skrevet 3. februar 2021 #14 Skrevet 3. februar 2021 Jeg liker heller ikke å bli spurt om sånt, kroppspråket bør si nok. Det jeg kan tenke meg er at hun er jo ferdig og da blir det hun gjør med deg litt "jobb". Hadde jeg vært deg hadde jeg kanskje latt hun ordne meg først mens hun er kåt og så kan du stille opp etterpå. Men du får si tydelig ifra en gang utenom senga at du ikke vil at hun skal spørre sånn. Hun bør jo nå vite hva du liker.
NysgjerrigPiken Skrevet 3. februar 2021 #15 Skrevet 3. februar 2021 Du kan jo gjerne spørre hun hvorfor hun føler behov for å spørre før hun gjør? Du må nesten vite det for å kunne svare på spørsmålene du stiller. Og da blir det jo litt annet fokus enn at du sier hva du ønsker, så kanskje det hjelper på samtalen. Det kan være at hun er usikker på om du er klar for sex akkurat i det øyeblikket, eller at hun ikke vet om du vil at hun skal bruke hånden eller munnen, etc. Eller det kan være en dominans-greie. Så det er mange ulike alternativer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå