AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #1 Skrevet 3. februar 2021 Det er snakk om å øke bostøtten fordi vanskeligstilte nå vil få problemer pga 5 dobblingen av strømprisene. Men veldig mange med lav inntekt som uføre på minstesats, mistet bostøtte som følge av at man la til skatt på uføresatsene fordi bostøtte regnes ut i fra bruttoinntekt. Så hvorfor er det bare de som har bostøtte som skal få hjelp, når det er langt flere som vil få problemer?? Er det ikke en mye bedre løsning av strøm ikke lenger får være i privat monopol, da dette skjer henimot! hver vinter, der eneste spørsmålet er: hvor ekstrem bli prisøkningen i år? Anonymkode: 0909b...1dd 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #2 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det er snakk om å øke bostøtten fordi vanskeligstilte nå vil få problemer pga 5 dobblingen av strømprisene. Men veldig mange med lav inntekt som uføre på minstesats, mistet bostøtte som følge av at man la til skatt på uføresatsene fordi bostøtte regnes ut i fra bruttoinntekt. Så hvorfor er det bare de som har bostøtte som skal få hjelp, når det er langt flere som vil få problemer?? Er det ikke en mye bedre løsning av strøm ikke lenger får være i privat monopol, da dette skjer henimot! hver vinter, der eneste spørsmålet er: hvor ekstrem bli prisøkningen i år? Anonymkode: 0909b...1dd Leste at strømmen er fem ganger dyrere nå. Anonymkode: 363f9...c43
Sylveon Skrevet 3. februar 2021 #3 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det er snakk om å øke bostøtten fordi vanskeligstilte nå vil få problemer pga 5 dobblingen av strømprisene. Men veldig mange med lav inntekt som uføre på minstesats, mistet bostøtte som følge av at man la til skatt på uføresatsene fordi bostøtte regnes ut i fra bruttoinntekt. Så hvorfor er det bare de som har bostøtte som skal få hjelp, når det er langt flere som vil få problemer?? Er det ikke en mye bedre løsning av strøm ikke lenger får være i privat monopol, da dette skjer henimot! hver vinter, der eneste spørsmålet er: hvor ekstrem bli prisøkningen i år? Anonymkode: 0909b...1dd Hvor bor du? Jeg bare nevner at inntektsgrensen for bostøtte har økt. I Oslo så er inntektsgrensen litt høyere enn minstesatsen for enslige på uføretrygd Vet ikke hvordan det er med resten av landet for det er en veldig lang liste å bla seg gjennom. Kan uansett være verdt å ta en sjekk?
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #4 Skrevet 3. februar 2021 Sylveon skrev (1 minutt siden): Hvor bor du? Jeg bare nevner at inntektsgrensen for bostøtte har økt. I Oslo så er inntektsgrensen litt høyere enn minstesatsen for enslige på uføretrygd Vet ikke hvordan det er med resten av landet for det er en veldig lang liste å bla seg gjennom. Kan uansett være verdt å ta en sjekk? Jeg vet det. Det er ikke sånn i resten av landet. Og også dette med med å øke bostøtten for å kompensere for helt hinsides strømpriser er er et forslag som er fokusert på Oslos borgere mens man driter i resten av befolkningen. ts Anonymkode: 0909b...1dd 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #5 Skrevet 3. februar 2021 Litt lei meg faktisk. Er avhengig av badstue, boblebad, mye tøyvask og tørketrommel, pluss elektrisk teppe pga sykdommer. Kan like gjerne henge meg. Neida, men det er grovt urettferdig. Anonymkode: 0ca65...b4f
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #6 Skrevet 3. februar 2021 De som har dårlig råd får gjøre som alle oss andre, kle seg i ull, finne pledd og varmeflaske innendørs. Det er faktisk sånn at man må leve etter inntekt, også når ikke nav/kommunen vil sponse mer av gildet. Er så sykt lei av forventingen om at det offentlig skal betale for alt mulig, hva med å være et voksent menneske og ta ansvar for egne handlinger når det kommer til penge bruk? Dropp masse varme, tørketrommel, vaskemaskin og alt annet som trekker mengder av strøm. Det er stort sett bare noen dager før prisene justerer seg, så viktig er ikke klesvasken. Anonymkode: 2376e...319 4
Sylveon Skrevet 3. februar 2021 #7 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vet det. Det er ikke sånn i resten av landet. Og også dette med med å øke bostøtten for å kompensere for helt hinsides strømpriser er er et forslag som er fokusert på Oslos borgere mens man driter i resten av befolkningen. ts Anonymkode: 0909b...1dd Åja. Det var trist å høre. Jeg er enig i at mange politikere er veldig fokusert på storbyene, og ikke nok fokusert på å se hele landet vårt som en helhet - sånn på generelt grunnlag. Det er jo varmere i Oslo enn mange andre steder i dette landet. Sånn sett er Senterpartiet et veldig fint parti å ha og jeg håper de går for en AP-SP regjering. Vil tro det kan være et fint alternativ. Jeg har ikke lest noe om selve saken nå, men jeg husker det var snakk om det for et par år siden og at de endte opp med å utbetale et ekstra beløp.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #8 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er snakk om å øke bostøtten fordi vanskeligstilte nå vil få problemer pga 5 dobblingen av strømprisene. Men veldig mange med lav inntekt som uføre på minstesats, mistet bostøtte som følge av at man la til skatt på uføresatsene fordi bostøtte regnes ut i fra bruttoinntekt. Så hvorfor er det bare de som har bostøtte som skal få hjelp, når det er langt flere som vil få problemer?? Er det ikke en mye bedre løsning av strøm ikke lenger får være i privat monopol, da dette skjer henimot! hver vinter, der eneste spørsmålet er: hvor ekstrem bli prisøkningen i år? Anonymkode: 0909b...1dd Hvor har du lest dette? Anonymkode: 8d43c...f26
Gjest Kastanjefrø Skrevet 3. februar 2021 #9 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Litt lei meg faktisk. Er avhengig av badstue, boblebad, mye tøyvask og tørketrommel, pluss elektrisk teppe pga sykdommer. Kan like gjerne henge meg. Neida, men det er grovt urettferdig. Anonymkode: 0ca65...b4f Hvilken sykdom gjør deg avhengig av boblebad?🤥
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #10 Skrevet 3. februar 2021 Kastanjefrø skrev (1 minutt siden): Hvilken sykdom gjør deg avhengig av boblebad?🤥 Smerter i muskler, ledd og det meste egentlig. Ikke lite smerter. Det hjelper med varme. Vurderer å flytte til et varmere land, men trist å måtte reise fra venner og familie. 🙄 Bra for deg at du slipper. Heldig du. Anonymkode: 0ca65...b4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå