AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #1 Skrevet 3. februar 2021 Hei. i min kontrakt står det at jeg har 2 uker oppsigelse. Det står ingenting om at dette gjelder fra den 1 neste mnd. Betyr det at jeg kan si opp nå og oppsigelsen gjelder fra den datoen jeg sier opp? Hvordan kan oppsigelsen gjelde fra 01.feb hvis det ikke står i kontrakten? Anonymkode: 50bbd...695
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #2 Skrevet 3. februar 2021 Normalt regnes oppsigelsestiden fra den første dagen i måneden etter at oppsigelsen har funnet sted. Dersom for eksempel arbeidsgiver eller arbeidstaker mottar oppsigelsen 15. mars, så løper oppsigelsestiden fra 1. april. Merk at kortere oppsigelsestid enn én måned bare er tillatt hvis en tariffavtale eller en skriftlig avtalt prøvetid åpner for det. Er arbeidstakeren ansatt med en prøvetid gjelder en gjensidig oppsigelsesfrist på 14 dager med mindre noe annet er skriftlig avtalt eller fastsatt i tariffavtale. I prøvetiden regnes oppsigelsestiden fra den datoen den er mottatt av den andre parten. Anonymkode: 78edd...2de 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #3 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Normalt regnes oppsigelsestiden fra den første dagen i måneden etter at oppsigelsen har funnet sted. Dersom for eksempel arbeidsgiver eller arbeidstaker mottar oppsigelsen 15. mars, så løper oppsigelsestiden fra 1. april. Merk at kortere oppsigelsestid enn én måned bare er tillatt hvis en tariffavtale eller en skriftlig avtalt prøvetid åpner for det. Er arbeidstakeren ansatt med en prøvetid gjelder en gjensidig oppsigelsesfrist på 14 dager med mindre noe annet er skriftlig avtalt eller fastsatt i tariffavtale. I prøvetiden regnes oppsigelsestiden fra den datoen den er mottatt av den andre parten. Anonymkode: 78edd...2de Takk🙂 Anonymkode: 50bbd...695
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå