AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #1 Del Skrevet 3. februar 2021 Har fiber men pga sokkel etg, når ikke dette ned. Vurderer å kjøpe en wifi forsterker. Hvis dette er lurt ift spilling med pst? Hvilken wifi forsterker er bra? Anonymkode: 85a0b...0cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 3. februar 2021 #2 Del Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har fiber men pga sokkel etg, når ikke dette ned. Vurderer å kjøpe en wifi forsterker. Hvis dette er lurt ift spilling med pst? Hvilken wifi forsterker er bra? Anonymkode: 85a0b...0cd Anbefaler å vurdere mesh-nettverk. Jeg kastet meg over Google Wifi da det kom på markedet. Det har gjort jobben for meg. Siden da har Google også lansert Google Nest Wifi. Netgear Orbi sies å gi bedre resultat, men er visstnok mer tungrodd å administrere enn Google Wifi. Hør med din internettleverandør om de har noen tilbud på mesh-nettverk til sine kunder. Men vær skeptisk til hva de lover av hastigheter. De kan finne på å bløffe om hvilke hastigheter du vil oppnå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 3. februar 2021 #3 Del Skrevet 3. februar 2021 Hva har du fra før? Fiber er en kabel i bakken. Du må ha en trådløs enhet som lager et lokalt wifi-nettverk. Telenor har en kjekk løsning hvor du kan leie mesh-enhet i tillegg til den du har fra før. Om du har Altibox, Homenet, Lyse eller andre fiberleverandører har de sikkert egne ordninger. Eller du kan kjøpe et mesh-system. Google Nest som nevnt over fungerer bra for de fleste. Netgear Orbi fungerer greit. Den har en stor fordel med at den støtter kablet backhaul, dvs. kablet forbindelse mellom hovedbase og de andre ruterne (i tilfelle man ønsker det). Trådløst går også. En wifi-forsterker vil i mange tilfeller lage et ekstra nettverk i huset, som gjør det mildt sagt dritt å oppholde seg i midten. Jeg sleit med at mobilen tviholdt på det ene nettet, mens jeg oppholdt meg i den andre "sonen". Ble bare krøll med dårlig dekning, ingen samtale og ingen datatrafikk på mobilen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 3. februar 2021 #4 Del Skrevet 3. februar 2021 Hiver meg på mesh-koret. Vi sleit hele tiden da vi hadde wifi-forsterker, fordi den lagde et eget nett og bare lagde krøll. Nå har vi Jensen Omni mesh og har null problemer med dekning lenger, ikke engang på den litt for gamle smart-tv'en som tidligere sleit med Netflix. Har ikke prøvd andre alternativer, men vi er altså veldig fornøyde med dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 3. februar 2021 #5 Del Skrevet 3. februar 2021 Støtter de to siste innleggene her om wifi-forsterker. Jeg opplevde de samme problemene før jeg skaffet meg Google Wifi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #6 Del Skrevet 3. februar 2021 newman01 skrev (8 timer siden): Hva har du fra før? Fiber er en kabel i bakken. Du må ha en trådløs enhet som lager et lokalt wifi-nettverk. Telenor har en kjekk løsning hvor du kan leie mesh-enhet i tillegg til den du har fra før. Om du har Altibox, Homenet, Lyse eller andre fiberleverandører har de sikkert egne ordninger. Eller du kan kjøpe et mesh-system. Google Nest som nevnt over fungerer bra for de fleste. Netgear Orbi fungerer greit. Den har en stor fordel med at den støtter kablet backhaul, dvs. kablet forbindelse mellom hovedbase og de andre ruterne (i tilfelle man ønsker det). Trådløst går også. En wifi-forsterker vil i mange tilfeller lage et ekstra nettverk i huset, som gjør det mildt sagt dritt å oppholde seg i midten. Jeg sleit med at mobilen tviholdt på det ene nettet, mens jeg oppholdt meg i den andre "sonen". Ble bare krøll med dårlig dekning, ingen samtale og ingen datatrafikk på mobilen. Har alt fra Telenor. . Anonymkode: 85a0b...0cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 3. februar 2021 #7 Del Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Har alt fra Telenor. . Anonymkode: 85a0b...0cd Jeg har ikke Telenor, men hadde en selger fra Telenor på døra i fjor en gang som forsøkte selge inn løsningen deres. De matchet ikke helt tilbudet fra internettleverandøren jeg allerede hadde, så det var uaktuelt, men jeg hørte på hva de hadde å tilby. Det var ikke rare forskjellen. Jeg ble tilbudt en løsning med mesh-nettverket jeg allerede har (Google Wifi), men slik jeg husker det tilbyr Telenor i utgangspunktet en annen mesh-løsning enn Google Wifi. Du kan ringe dem og høre. Jeg vil tro du får ruter-enhetene billigere fra Telenor enn hos Elkjøp, Power, osv. Kjøper man mesh-systemet fra utlandet, kan man ryke på en smell. Så det tror jeg kan være smart å unngå. Jeg vet i hvert fall at Google Wifi beregnet for det amerikanske markedet ikke er kompatible med Google Wifi som selges i Norge. Jeg ser at det nevnes til fordel for Netgear Orbi at den støtter kablet forbindelse mellom hovedbase og de andre ruterne. En av mine Google Wifi befinner seg i en kjellerstue med murvegger der det trådløse signalet ikke trenger tilstrekkelig inn. Den er i stedet tilkoblet mesh-nettverket via kabel til en annen Google Wifi som mottar signalet trådløst. Så det er også mulig med Google Wifi. Så vidt jeg kan huske av forbrukertester jeg har kommet over, blir imidlertid Google Wifi slått på rekkevidde av Netgear Orbi. Kan hende du får det billigere av Telenor hvis du binder deg for en periode. Hvis du nettopp har hatt noen selgere fra en konkurrent på døra/telefonen med et tilbud strekker de seg også gjerne litt lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #8 Del Skrevet 4. februar 2021 Anbefaler også mesh. Hadde "vanlig" forsterker tidligere og det fungerte dårlig. Alt for lav hastighet til f.eks. streaming av Netflix etc. Med mesh funker det supert. Vi har Deco fra TP-Link. Anonymkode: ed596...a10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 4. februar 2021 #9 Del Skrevet 4. februar 2021 Anbefaler også mesh Har selv asus sin aimesh-løsning, men har satt opp deco (m4 og m5) for familie og dette var veldig enkelt. For spilling tør jeg ikke love noe, der har jeg selv alltid sverget til kablet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå