AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #1 Skrevet 3. februar 2021 Hei! Jeg er utdannet helsefagarbeider og har vært det en del år. Jeg flyttet nylig til en liten by der jobb markedet for helsefagarbeider ikke er så stort.. Men det søkes mye etter sykepleiere/vernepleiere. Det jeg lurer på er om noen har erfaring med å ha søkt på sykepleier/vernepleier stillinger som en helsefagarbeider, og har da blitt vurdert til stillingen? Tusen takk for tilbakemelding! :-) Anonymkode: 41c17...b8c
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #2 Skrevet 3. februar 2021 Ikke personlig erfaring, men kommer fra et lite sted der arbeidskraft kan være mangelvare. Tipper du ville fått jobben om det er få søkere... Anonymkode: 68e59...a24
Kriss123 Skrevet 3. februar 2021 #3 Skrevet 3. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke personlig erfaring, men kommer fra et lite sted der arbeidskraft kan være mangelvare. Tipper du ville fått jobben om det er få søkere... Anonymkode: 68e59...a24 Okei, så da er det kanskje ikke helt bortkastet og prøve å søke! Tusen takk for svar!😀 Endret 3. februar 2021 av Kriss123 1
Anonym-bruker Skrevet 3. februar 2021 #4 Skrevet 3. februar 2021 Tviler på du vil få jobben fast, men kan jo hende du kan få det som et vikariat en periode. Er selv helsefagarbeider, og min erfaring er at de ofte ønsker sykepleier i en sykepleier stilling.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #5 Skrevet 3. februar 2021 Nei, du vil ikke få stilling som vernepleier hvis du er helsefagarbeider. Derimot kan du ta verbepleierstudiet på deltid, og på bakgrunn av dette søke? Anonymkode: ca4b5...c72
Firfisla Skrevet 3. februar 2021 #6 Skrevet 3. februar 2021 Du vil ikke få en slik stilling med fagbrev som helsefagarbeider.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #7 Skrevet 3. februar 2021 Arbeidsgiver må jo tro du er mindre begavet som søker på en stilling du faktisk ikke er kvalifisert. Hvorfor kontakter du ikke heller arbeidsplassen og spør om det er muligheter for å få vakter der, og så forsøker å få deg en stilling på den måten? Anonymkode: bf3af...a1b 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #8 Skrevet 3. februar 2021 Ring heller de som utlyser stillinger og hør om de har noen vikariater til helsefagarbeidere. Du kan jo ikke gjøre det samme som en syke/vernepleier. Anonymkode: 16329...d99 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #9 Skrevet 3. februar 2021 De kan ikke gi deg jobben dersom du søker på sykepleier/vernepleier men du bør heller ta kontakt og spørre om de trenger helsefagarbeider, hvis de har ledige sol/vpl stillinger trenger de sannsynligvis vikar uansett 😊 Anonymkode: 6c95d...ccb
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #10 Skrevet 4. februar 2021 Om de søker etter Spl/vp så får du ikke stillingen som Ha. Anonymkode: a9530...306
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå