AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #1 Skrevet 3. februar 2021 Hvor langt var du på vei når du hørte hjertelyd på TUL? Jeg var på TUL i går og ble regnet til å være 6+6 uker på vei og hun mente det var alt for tidlig høre.. Anonymkode: 4bd46...a29
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #2 Skrevet 3. februar 2021 Hjertet begynner vel å slå ca 6+0? Jeg har sett det i uke 6 alle tre gangene. Anonymkode: f7640...051
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #3 Skrevet 3. februar 2021 Ja vi kunne se hjertet slå, men tydeligvis ikke høre det.. Anonymkode: 4bd46...a29
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #4 Skrevet 3. februar 2021 41 minutter siden, AnonymBruker said: Ja vi kunne se hjertet slå, men tydeligvis ikke høre det.. Anonymkode: 4bd46...a29 Det gir ikke mening. Det er jo ultralyd - de vil jo fange opp lyd. Anonymkode: d0feb...2f5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #5 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det gir ikke mening. Det er jo ultralyd - de vil jo fange opp lyd. Anonymkode: d0feb...2f5 Jo, det gir mening. Er vanlig å ikke få høre hjertet ved innvendig ultralyd i uke 6. Anonymkode: c9a11...35b
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #6 Skrevet 3. februar 2021 Hun mente sannsynligvis at det var for tidlig å lytte etter hjertelyd med doppler (og det er det jo). Men dere så jo hjerteslagene på ultralydskjermen, og det er vel det viktige - å vite at hjertet har begynt å slå? Mulig noen ultralydapparat har høytaler slik at man kan bokstavelig talt høre de, men jeg har aldri hørt (bare sett) hjerteslag i forbindelse med ultralyd. Mulig jeg ikke skjønner spørsmålet. Anonymkode: f4c21...1ee
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #7 Skrevet 3. februar 2021 Det absolutt viktigste var jo å se hjertet slå, og er mer enn nok fornøyd med det ❤️ Men ble bare litt overraska når jeg spurte om vi kunne få høre hjertebankene og, og hun mente det var alt for tidlig.. Er førstegangsgravid så mye nytt å sette seg inn i, derfor jeg lurte på når dere eventuelt kunne høre hjertebankene(?) Anonymkode: 4bd46...a29
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #8 Skrevet 3. februar 2021 Hørte det i uke 6 hos gynekolog Anonymkode: 50101...f49
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #9 Skrevet 3. februar 2021 Hjertet begynner å slå uke 5+3, men kan høres best på ultralyd i uke 7. Anonymkode: 16b2b...447
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #10 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hjertet begynner å slå uke 5+3, men kan høres best på ultralyd i uke 7. Anonymkode: 16b2b...447 Sånn var det kanskje ja. Tror de sa det var lurt å vente til uke 6 fordi man plutselig er noen dager kortere på vei enn man trodde og derfor blir unødig stresset ved å dra for tidlig og ikke hører noe. Anonymkode: f7640...051
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #11 Skrevet 3. februar 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Hun mente sannsynligvis at det var for tidlig å lytte etter hjertelyd med doppler (og det er det jo). Men dere så jo hjerteslagene på ultralydskjermen, og det er vel det viktige - å vite at hjertet har begynt å slå? Mulig noen ultralydapparat har høytaler slik at man kan bokstavelig talt høre de, men jeg har aldri hørt (bare sett) hjerteslag i forbindelse med ultralyd. Mulig jeg ikke skjønner spørsmålet. Anonymkode: f4c21...1ee Jeg har alltid fått høre hjerteslag på innvendig tidlig ultralyd, også i uke 6-7. Altså, det man kaller "doppler" er også en type ultralydapparat. Både de store apparatene og de små sender ultralyd, altså høyrefrevente lyder, inn for å måle hjertefrekvens, som da er lyden man hører. Anonymkode: d0feb...2f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå