Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt var du på vei når du hørte hjertelyd på TUL? Jeg var på TUL i går og ble regnet til å være 6+6 uker på vei og hun mente det var alt for tidlig høre.. 

Anonymkode: 4bd46...a29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjertet begynner vel å slå ca 6+0? Jeg har sett det i uke 6 alle tre gangene.

Anonymkode: f7640...051

Skrevet

Ja vi kunne se hjertet slå, men tydeligvis ikke høre det.. 

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja vi kunne se hjertet slå, men tydeligvis ikke høre det.. 

Det gir ikke mening. Det er jo ultralyd - de vil jo fange opp lyd. 

Anonymkode: d0feb...2f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det gir ikke mening. Det er jo ultralyd - de vil jo fange opp lyd. 

Jo, det gir mening. Er vanlig å ikke få høre hjertet ved innvendig ultralyd i uke 6.

Anonymkode: c9a11...35b

Skrevet

Hun mente sannsynligvis at det var for tidlig å lytte etter hjertelyd med doppler (og det er det jo). Men dere så jo hjerteslagene på ultralydskjermen, og det er vel det viktige - å vite at hjertet har begynt å slå? Mulig noen ultralydapparat har høytaler slik at man kan bokstavelig talt høre de, men jeg har aldri hørt (bare sett) hjerteslag i forbindelse med ultralyd. Mulig jeg ikke skjønner spørsmålet.

Anonymkode: f4c21...1ee

Skrevet

Det absolutt viktigste var jo å se hjertet slå, og er mer enn nok fornøyd med det ❤️ Men ble bare litt overraska når jeg spurte om vi kunne få høre hjertebankene og, og hun mente det var alt for tidlig.. Er førstegangsgravid så mye nytt å sette seg inn i, derfor jeg lurte på når dere eventuelt kunne høre hjertebankene(?) 

Skrevet

Hørte det i uke 6 hos gynekolog 

Anonymkode: 50101...f49

Skrevet

Hjertet begynner å slå uke 5+3, men kan høres best på ultralyd i uke 7. 

Anonymkode: 16b2b...447

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hjertet begynner å slå uke 5+3, men kan høres best på ultralyd i uke 7. 

Anonymkode: 16b2b...447

Sånn var det kanskje ja. Tror de sa det var lurt å vente til uke 6 fordi man plutselig er noen dager kortere på vei enn man trodde og derfor blir unødig stresset ved å dra for tidlig og ikke hører noe.

Anonymkode: f7640...051

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Hun mente sannsynligvis at det var for tidlig å lytte etter hjertelyd med doppler (og det er det jo). Men dere så jo hjerteslagene på ultralydskjermen, og det er vel det viktige - å vite at hjertet har begynt å slå? Mulig noen ultralydapparat har høytaler slik at man kan bokstavelig talt høre de, men jeg har aldri hørt (bare sett) hjerteslag i forbindelse med ultralyd. Mulig jeg ikke skjønner spørsmålet.

Anonymkode: f4c21...1ee

Jeg har alltid fått høre hjerteslag på innvendig tidlig ultralyd, også i uke 6-7. 

Altså, det man kaller "doppler"  er også en type ultralydapparat. Både de store apparatene og de små sender ultralyd, altså høyrefrevente lyder, inn for å måle hjertefrekvens, som da er lyden man hører. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...