Gå til innhold

Kaliper satt fast - vanlig å skifte kun én del?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen fikk varme bremser og verkstedet skiftet kun den indre delen av kaliperen her. Er dette vanlig? Eller burde alt vært skiftet?:

IMG_20210203_111327.thumb.jpg.9df7cf2215130311f12b87274ed2f743.jpg

Anonymkode: b9705...e02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den indre delen er sikkert stemplet med pakning og det er helt normalt å bare bytte dette hvis det er problemet, verkstedet har sikkert sjekket og smurt opp glideboltene også. Ser jo på bildet at kaliperen ser ny ut eller så har de pusset den, den rustne delen rundt kaliperen er braketten.

Anonymkode: 24b1e...3a3

• Liker 1
Skrevet

Den delen som ikke er skifta her, sitter fast på akslingen. Det er kun den nye delen som beveger seg og trenger vedlikehold så den ikke setter seg fast.

• Liker 2
Skrevet

Verksteder med respekt for bunnlinja hadde skiftet alle fire bremser og støtdempere.

Skrevet
Pappi skrev (1 time siden):

Verksteder med respekt for bunnlinja hadde skiftet alle fire bremser og støtdempere.

Haha, whuuut? Ikke et verksted man besøker flere ganger. 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: b9705...e02

Skrevet

Bytter dette ofte🙈 og bare den der delen som blir bytta til meg og. 

• Liker 1
Skrevet

I de fleste tilfeller kan dette fikses med et sett nye gummipakninger og litt smøring. Men det er ikke verkstedene så happy for, virker det som.. 😉

Jeg har pr dags dato ikke byttet en eneste caliper, kun overhalt ved behov. Gjorde akkurat en slik overhaling på bilen til min bedre 3/4, og det kostet meg en times jobb og 180.- i deler. 

Anonymkode: a956b...ec8

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

I de fleste tilfeller kan dette fikses med et sett nye gummipakninger og litt smøring. Men det er ikke verkstedene så happy for, virker det som.. 😉

Jeg har pr dags dato ikke byttet en eneste caliper, kun overhalt ved behov. Gjorde akkurat en slik overhaling på bilen til min bedre 3/4, og det kostet meg en times jobb og 180.- i deler. 

Anonymkode: a956b...ec8

Ikke særlig økonomisk om et verksted skal gjøre jobben da.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...