Gjest Acer Skrevet 3. februar 2021 #1 Skrevet 3. februar 2021 (endret) Det har falt ned store mengder nedbør siste ukene, og det meste har komt som snø. Brøytemannskapene har jobbet både dag, og natt å det meste at maskiner / traktorer har vert ute for å holde infrastrukturen åpen. Hvor er kvinnfolka ? Mange hustak / hyttetak står i fare for å bryte saman på grunn av store snømengder, og det menn rundt om som setter opp stigene, og fjærner tung snø fra takene. Hvor er kvinnfolka ? Stormene i høst påførte mange store matrielle skader på byggninger, båter , strømforsyninger, (kraftlinjer). Hvor er kvinnfolka ? Noen bindinger på skiene hadde behov for repr. / vedlikehold, og eit hjul var punktert på sykkelen, og ein sykkelkjæde var røket. Hvor er kvinnfolk ? Diskusjonene rundt arbeidsfordeling synes eg "Lukter". Mange har tatt til orde for at Norge bør få en reprise av 2 verdenskrig, for dermed endre noen holdninger i samfunnet. En ny krig har råket Norge, og mange andre land, men nå er det ikkje kuler, og krutt men ein usyneleg fiende, og pandemien vil 100% sikkert endre mye i vårt samfunn. Endret 4. februar 2021 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #2 Skrevet 3. februar 2021 Vi gjør som vi alltid gjør. Jobber døgnet rundt for at alt annet skal gå bra. Det er en 365 dagers jobb og ikke bare ved snøfall. Mannen skal søren med gjøre noe, og det er å bytte dekk, måke snø fra parkeringsplassen og klippe plenen. I antall timer er jeg taperen. Forresten må jeg også gjøre disse tingene om han er borte på jobb. Anonymkode: 3dfb2...bc9 36
Gjest Dævendøtte Skrevet 3. februar 2021 #3 Skrevet 3. februar 2021 (endret) Skybe skrev (5 minutter siden): Hvor er kvinnfolka ? Vel, etter jeg er ferdig med husarbeidet, setter jeg meg på traktoren og måker vår vei og de to naboene sin vei. Heldigvis er det ikke hvem som helst som kan klatre opp i master for å fikse strømmen, det overlater jeg til fagfolk. Ikke ble noen bindinger ødelagt heller, syklene ble smurt opp før vinterlagring, så til våren er det vel bare å sjekke luft i dekkene. Hytte har vi heldigvis ikke. Men jeg hadde ikke vært redd for å måte litt snø på taket om det var nødvendig. Mannfolket mitt er enten i senga, på jobb eller i verkstedet og koser seg med hobbyen sin. Happy man, happy life. Endret 3. februar 2021 av Dævendøtte skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #4 Skrevet 3. februar 2021 Jeg gjør alt det nevnte, hvorfor er du kvinnehater? Hvor er IQ'en din? Anonymkode: fb2c6...0c9 23
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #5 Skrevet 3. februar 2021 Jeg er jo inne på kjøkkenet og lager mat selvsagt! Anonymkode: d9f24...acf 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #6 Skrevet 3. februar 2021 Jeg har måkt egen og naboers vei, jeg har reparert og byttet dekk og kjede på sykkel, og det andre har ikke vært aktuelt. Kvinnfolka er rundt forbi de, du er vel bare ikke oppmerksom. Nå er jeg i et forhold, og mannen min liker å måke. Han liker vedlikehold. Da lar jeg han gjøre det, men jeg tilbyr meg alltid å gjøre det. Anonymkode: 15f24...673 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #7 Skrevet 3. februar 2021 Jeg tror vi er opptatte! Med å lære oss og anvende korrekt tegnsetting og slikt. At det f.eks. ikke skal være fem centimeter mellomrom mellom ord. Anonymkode: 3c4fa...3d0 14
Gjest Acer Skrevet 3. februar 2021 #8 Skrevet 3. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg gjør alt det nevnte, hvorfor er du kvinnehater? Hvor er IQ'en din? Anonymkode: fb2c6...0c9 Nei, eg er ingen kvinnehater, og verdisetter arbeidet kvinnfolka gjør. Spør heller hvor mange av dine medsøstre som er mannfolkhatere i forhold til arbeidsfordeling ? Endret 3. februar 2021 av Skybe
Gjest Acer Skrevet 3. februar 2021 #9 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror vi er opptatte! Med å lære oss og anvende korrekt tegnsetting og slikt. At det f.eks. ikke skal være fem centimeter mellomrom mellom ord. Anonymkode: 3c4fa...3d0 OK ! Da bør du ikkje kaste bort tiden på KG.
Pås Skrevet 3. februar 2021 #10 Skrevet 3. februar 2021 Skybe skrev (19 minutter siden): Det har falt ned store mengder nedbør siste ukene, og det meste har komt som snø. Brøytemannskapene har jobbet både dag, og natt å det meste at maskiner / traktorer har vert ute for å holde infrastrukturen åpen. Hvor er kvinnfolka ? Mange hustak / hyttetak står i fare for å bryte saman på grunn av store snømengder, og det menn rundt om som setter opp stigene, og fjærner tung snø fra takene. Hvor er kvinnfolka ? Stormene i høst påførte mange store matrielle skader på byggninger, båter , strømforsyninger, (kraftlinjer). Hvor er kvinnfolka ? Noen bindinger på skiene hadde behov for repr. / vedlikehold, og eit hjul var punktert på sykkelen, og ein sykkelkjæde var røket. Hvor er kvinnfolk ? Diskusjonene rundt arbeidsfordeling synes eg "Lukter". Mange har tatt til orde for at Norge bør få en reprise av 2 verdenskrig, for dermed endre noen holdninger i samfunnet. En ny krig har råket Norge, og mange andre land, men nå er det ikkje kuler, og krutt men ein usyneleg fiende, og pandemien vil 100% sikkert endre mye i vårt samfunn. Dette var bare rart, lurer på hvor du bor egentlig? Her jeg bor er nemlig kvinne i full gang med både snømåking og fjerne snø fra hyttetak! Arbeid på kraftlinjer holder vel alle som ikke er kvalifisert til det seg unna, og mine egne ski og bindinger ordner jeg selv! 11
Gjest Acer Skrevet 3. februar 2021 #11 Skrevet 3. februar 2021 (endret) Pås skrev (26 minutter siden): Dette var bare rart, lurer på hvor du bor egentlig? Her jeg bor er nemlig kvinne i full gang med både snømåking og fjerne snø fra hyttetak! Arbeid på kraftlinjer holder vel alle som ikke er kvalifisert til det seg unna, og mine egne ski og bindinger ordner jeg selv! Ja, det handler om kvalifikasjoner når strømforsyningen svikter , og oppstår frostsprengning på vannforsyningen ute i felten står kvinnfolka på kjøkkenet, og klager og syter. Det er nok de ferreste som ofrer en tanke på dei mannfolka som må stå ute i snøstorm, og kulde. Det burde sjølvsagt i sin tid vert innført tvungen førstegangstjeneste henholdsvis 12 mnd. 15 mnd 18 mnd . også for jenter. Ellers burde det forlengst vert innført tvungen arbeidsplikt for alle jenter som ikkje var stridsdyktige i forsvaret. Endret 3. februar 2021 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #12 Skrevet 3. februar 2021 Skybe skrev (3 minutter siden): Ja, det handler om kvalifikasjoner. Når strømforsyningen svikter , og oppstår frostsprengning på vannforsyningen ute i felten står kvinnfolka på kjøkkenet, og klager og syter. Det er nok de ferreste som ofrer en tanke på dei mannfolka som må stå ute i snøstorm, og kulde. Det burde sjølvsagt i sin tid vert innført tvungen førstegangstjeneste 12 mnd. 15 mnd 118 mnd . også for jenter . Tullebukk. Hvorfor er ikke du ute å sikrer strømforsyning selv. Herregud, bortskjemte mannebarn eller incel. Anonymkode: 3dfb2...bc9 18
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #13 Skrevet 3. februar 2021 Hvor er «kvinnefolka»? Vel, de tar seg vel av barna, gjør innkjøp slik at dere har mat på bordet og barna har tøy som passer til sesongen, de gjør ALT av planleggingsarbeid i hjemmet og mesteparten av husarbeidet. Hvor pokker er «mannfolka»? Det tar da ikke SÅ lang tid å måke snø og skifte dekk. Anonymkode: 3cc60...3e2 18
Pås Skrevet 3. februar 2021 #14 Skrevet 3. februar 2021 Skybe skrev (10 minutter siden): står kvinnfolka på kjøkkenet, og klager og syter. Jeg kan ikke annet enn å le! Må også gjenta spørsmålet mitt, hvor bor du som opplever dette? 4
Gjest Acer Skrevet 3. februar 2021 #15 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tullebukk. Hvorfor er ikke du ute å sikrer strømforsyning selv. Herregud, bortskjemte mannebarn eller incel. Anonymkode: 3dfb2...bc9 Utan strøm, og vann stopper norge opp. Hvorfor er det da ikkje flere kvinnfolk som tar ansvar her ? Hvorfor blir menn som fokuserer på arbeidsfordeling i hjemmet sett på som kvinnehatere blandt kvinner på KG ?
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #16 Skrevet 3. februar 2021 Jeg har vært aleneforelder i 14 år og gjort alt arbeid med hus og hjem og bil, både inne og ute i stor hage. Menn må seriøst slutte å påstå at utearbeidet veier opp for husarbeide og ansvar for barn. Anonymkode: 7ab47...18e 15
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #17 Skrevet 3. februar 2021 Skybe skrev (5 minutter siden): Utan strøm, og vann stopper norge opp. Hvorfor er det da ikkje flere kvinnfolk som tar ansvar her ? Hvorfor blir menn som fokuserer på arbeidsfordeling i hjemmet sett på som kvinnehatere blandt kvinner på KG ? Skal du sette opp yrkesgruppene mot hverandre også. Det er rikelig med "kvinneyrker" som er viktig for at samfunnet skal gå rundt. Og kvinner jobber også innenfor disse yrkene du nevner. .. Lever du i 1950? Slik du fremstår mener du at kvinner skal gjøre alt, og menn ikke noe. Lykke til med å ikke være singel hele livet, for du er virkelig et varp. Anonymkode: 3dfb2...bc9 17
Navani Skrevet 3. februar 2021 #18 Skrevet 3. februar 2021 Skybe skrev (22 minutter siden): Utan strøm, og vann stopper norge opp. Hvorfor er det da ikkje flere kvinnfolk som tar ansvar her ? Hvorfor blir menn som fokuserer på arbeidsfordeling i hjemmet sett på som kvinnehatere blandt kvinner på KG ? Å fikse strøm og vann langt uti fjellheimen har ikke med arbeidsfordeling i HJEMMET å gjøre, det har med yrkesvalg å gjøre. 25
Gjest Acer Skrevet 3. februar 2021 #19 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har vært aleneforelder i 14 år og gjort alt arbeid med hus og hjem og bil, både inne og ute i stor hage. Menn må seriøst slutte å påstå at utearbeidet veier opp for husarbeide og ansvar for barn. Anonymkode: 7ab47...18e Menn , og kvinner har vel i utgangspunktet ofte ulikt syn på hva dei forbinder med omsorgsarbeid. ? Barna er vår aller viktigst ressuers i landet. Også dem som tar hånd om de eldre på sykehjemene bør ha honnør for den jobben de gjør, og også her finnes flest kvinnfolk. Likhetstrekkene mellom det å jobbe med barn, og eldre er at de ikkje har noen "AV / PÅ bryter", og sluttresultatet er ofte uoversiktleg. Noen barn blir veloppdragne, medan noen barn blir kriminelle, og her blir det umiddelbart fokuset rettet mot oppveksen. Reprasjon av kraftlinjer, vannforsyningslinjer, stormskada byggninger, m.m ligg vel også under omsorgsarbeid, og slikt arbeid ligg under samfunnskritiske arbeidsoppgaver.
Gjest Acer Skrevet 3. februar 2021 #20 Skrevet 3. februar 2021 Navani skrev (1 minutt siden): Å fikse strøm og vann langt uti fjellheimen har ikke med arbeidsfordeling i HJEMMET å gjøre, det har med yrkesvalg å gjøre. Mange kvinnfolk har ein ektefelle , samboer som har samfunnskritiske jobber, og ikkje alle har en 8-16 jobber. Da blir det i neste omgang også snakk om en hensiktsmessig arbeidsfordeling i HJEMMET. Skal er det mange kvinnfolk ( også menn) som etterhvert føler at de har gjordt eit dårleg igjennomtenkt valg av partner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå