Gå til innhold

noen gode råd???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har en 13 år gammel gutt som går i 8 klasse.Her for en stund siden kom han hjem fra skolen og fortalte at de hadde hatt metallsløyd og viste meg hva han hadde laget,da innrømmet han at det var uten lærerens viten...for det han hadde laget var en kniv,kjapt og fort,han og noen andre gutter hadde slipt hvert sitt våpen!

Tok den selfølgelig ifra ham,og spurte hvorfor-nei,det var bare for gøy...!!

Tok kontakt med skolen.sosiallærer og klasseforstander,men fikk liten respons på det hele og ble en smule sjokkert over at de ikke ville se våpenet engang-den er 20 cn lang og ganske kvass,går fint ann å stikke den i noen!!

Skal på foreldremøte om en uke og lurer nå på om jeg skal "kuppe"hele møtet og vise de andre foreldrene hva ungene våre lager på skolen??

Noen råd eller tips??

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

God ide! Det ville jeg gjort.

Skrevet

Ja det ville jeg gjort. Jeg ville nok reist meg og sagt fra at jeg var overrasket over skolens holdning til at ungene hadde laget kniver i metallsløyd. Og derfor lurte jeg på hva de andre foreldrene syns om det. Jeg hadde og tatt med meg kniven og vist den fram på foreldremøtet. 12

• Liker 1
Skrevet

Ja, det ville jeg også. Ikke minst for at de andre foreldrene skal være på vakt, men også for at lærerne skal våkne opp !! icon_eek.gificon_eek.gif

Hvis det hadde vært en lærer tilstede i disse timene vill de ikke klart å lage slikt. Det er en grunn til at en lærer skal være tilstede i timene, og ihvertfall i slike timer. Tenk på alle verktøy og maskiner som finnes der ?! icon_eek.gif12

• Liker 1
Skrevet

Hei!

Synes ikke i utgpumktet det er så gale å lage en kniv i sløyd, d gjorde jeg oxo! Det er jo lærerikt og arti, og så lenge man er åpen om det så får en forhåpentligvis naturlig forhold til kniver. Til arbeid hjemme og til fritid(jakt/fiske/

Men du kjenner vel sønnen din best, og har disse guttene laget knivene for å lage våpen, hadde jeg reagert kraftig. Hadde nok spurt med en gang på foreldremøte om de visste at barna deres lagde våpen på skolen "uten" lærerenes viten.12

Skrevet

Takk for svarene:)Godt å få tilbakerespons på at man kan ta afære når det gjelder!

Enig i at man kan lage fine ting på skolen,også små kniver til bruk i naturen,det er nok en mangelvare på skolene at de ikke har materialer til å lage skikkelige ting.

Kniven jeg har fått i hus er 20 cm.lang og skarpslipt,10 cm.for å holde i og 10 cm.til å skade andre med!uten noen form for finnesser,så derfor mitt ordvalg-våpen..

Kommer til å ta den med til foreldremøtet og vise den til de andre foreldrene,dette er ganske alvorlig synes nå jeg da,og andre foreldre burde vite om det.Har flere barn som skal gjennom det samme systemet,så for min del er det greit å vite hva jeg kan vente av skolen.

FREETIME icon_smile.gif

Skrevet

Jeg er spent på å høre hva slags reaksjon du fikk fra de andre foreldrene.

Skrevet (endret)

*

Endret av Fakse
Skrevet

Hei Ragnhild.

Tanken har slått meg og jeg spurte ham nettopp om det.Nå har vi snakket mye om hva konsekvensene kunne vært ved bruk av dette våpenet,om ikke han brukte det,men kanskje andre?

Så da jeg spurte om han syntes det var dumt at jeg skulle blande de andre foreldrene i dette,kanskje noen av elevene ville si at "mora di er så teit",og at han ville bli plaget av andre elever for at jeg styrer endel med dette,så svarte han at-den er jo farlig og de må bare prøve å si noe om deg mamma,da skal de få høre det!

Så jeg har full støtte av ham,og han er ikke mammadalt typen!

Klem fra Freetime icon_smile.gif

• 21 år senere...
Skrevet
Freetime skrev (På 10.3.2002 den 15.33):

Hei.

Har en 13 år gammel gutt som går i 8 klasse.Her for en stund siden kom han hjem fra skolen og fortalte at de hadde hatt metallsløyd og viste meg hva han hadde laget,da innrømmet han at det var uten lærerens viten...for det han hadde laget var en kniv,kjapt og fort,han og noen andre gutter hadde slipt hvert sitt våpen!

Tok den selfølgelig ifra ham,og spurte hvorfor-nei,det var bare for gøy...!!

Tok kontakt med skolen.sosiallærer og klasseforstander,men fikk liten respons på det hele og ble en smule sjokkert over at de ikke ville se våpenet engang-den er 20 cn lang og ganske kvass,går fint ann å stikke den i noen!!

Skal på foreldremøte om en uke og lurer nå på om jeg skal "kuppe"hele møtet og vise de andre foreldrene hva ungene våre lager på skolen??

Noen råd eller tips??

😱

Anonymkode: 81b64...b6e

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

😱

Anonymkode: 81b64...b6e

Hva fikk deg til å dra opp en mer enn 21 år gammel tråd for å respondere kun med en emoji?

Oppriktig interessert.

Anonymkode: 20bd0...009

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...