Gå til innhold

Danmark innfører vaksinepass

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja der forsvant friheten vår. Jeg kan garantere at det fremover vil innføres det samme verden over. Man kommer til å indirekte bli tvunget til å ta vaksinen. Hvis ikke mister man basically friheten til å ferdes. 

• Liker 19
Skrevet

Ja, det er ingen kjempeutvikling for å si det sånn. Men når det gjelder vaksinepass, så er alternativet verre, dvs. i stor grad stengte samfunn i uoverskuelig fremtid. Man har vel egentlig ikke så mye valg...

• Liker 11
Skrevet

De vil ikke vaksinere folk under 45 år, men man skal ikke få bevege seg om man ikke er vaksinert. Altså.., HVA er planen egentlig? Dette blir bare mer og mer absurd. 

• Liker 31
Skrevet

Skal ta vaksine i morgen jeg, så jeg gleder meg til dette 🤣 

• Liker 9
Skrevet

Dere som vinker farvel til friheten pga dette, hva med friheten til de andre? De som ikke ønsker å bli smittet av Covid-19, de som ikke tåler å bli smittet av Covid-19 - hvor er deres rett til frihet? Skal du gå rundt som vandrende smittebombe og leve livet til fulle, mens andre må innskrenke sin frihet fordi de kan dø av viruset - når det faktisk finnes noe som kan hindre det?

• Liker 28
Skrevet

Det finnes ikke vaksiner som er godkjent for dem under 18 år.

RIP utenlandsferie for alle barnefamilier 🙂 

• Liker 3
Skrevet
Krantz95 skrev (2 minutter siden):

Barn får nok unntak fra vaksinepass vil jeg tro?

Skrevet
Teatrica skrev (3 minutter siden):

Dere som vinker farvel til friheten pga dette, hva med friheten til de andre? De som ikke ønsker å bli smittet av Covid-19, de som ikke tåler å bli smittet av Covid-19 - hvor er deres rett til frihet? Skal du gå rundt som vandrende smittebombe og leve livet til fulle, mens andre må innskrenke sin frihet fordi de kan dø av viruset - når det faktisk finnes noe som kan hindre det?

Henger meg på denne, helt enig med deg!

• Liker 15
Skrevet (endret)

Det er lov å tenke bredt og langsiktig.

Jeg tror ikke vaksinepass er noe permanent. Når tilstrekkelig mange er vaksinert, faller behovet bort. 

Man overlever fint å ikke reise til utlandet på ferie i et par år.

Endret av Drizzt
  • Liker 16
Skrevet
Teatrica skrev (5 minutter siden):

Når de som er redde/ikke tåler covid-19 er vaksinert, så trenger man ikke vaksinepass lenger. Så i løpet av senest høsten vil slike pass være unødvendige i EU.

• Liker 4
Skrevet
Krantz95 skrev (6 minutter siden):

Hvor mange barn  kjenner du som drar på reiser i næringslivet? 

Skrevet
Teatrica skrev (7 minutter siden):

Hva er logikken i at det er bedre at alle har det forferdelig enn at noen har det? De som må skjerme seg, må jo det uansett. Nå drøyer det bare enda lenger ut i tid for dem også. 

• Liker 8
Skrevet

Kanskje viktig å ta med i diskusjonen her at vaksinasjonskort har eksistert LENGE? Jeg var på jobbreise i 2019 i utlandet og hadde ikke fått lov til å reise inn i landet jeg skulle til om jeg ikke hadde de rette vaksinene i forkant, stemplet inn i kortet mitt.

• Liker 25
Skrevet
Ann Mo skrev (39 minutter siden):

Danmark skal utvikle digitalt vaksinepass

Finansministeriet i Danmark opplyser onsdag om at de planlegger å innføre et digitalt «coronapass» som skal vise om man er vaksinert. Passet er i første omgang tiltenkt reisende i næringslivet. 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/869yO2/danmark-innfoerer-vaksinepass

Datatilsynet i Norge er også positivte til coronapass. Mistet all respekt jeg hadde for dem da.

• Liker 16
Skrevet
Tunique skrev (1 minutt siden):

Datatilsynet i Norge er også positivte til coronapass. Mistet all respekt jeg hadde for dem da.

Fordi?

• Liker 12
Skrevet
Teatrica skrev (11 minutter siden):

Vaksinen hindrer så langt ikke smitte, men alvorlig sykdom og død. Så de som er redde kan ta den for å hindre dette. De andre med et velfungerende immunforsvar kan la kroppen deale med viruset selv. Så hva skal man med vaksinepass? 

• Liker 9
Skrevet
nomore82 skrev (3 minutter siden):

Kanskje viktig å ta med i diskusjonen her at vaksinasjonskort har eksistert LENGE? Jeg var på jobbreise i 2019 i utlandet og hadde ikke fått lov til å reise inn i landet jeg skulle til om jeg ikke hadde de rette vaksinene i forkant, stemplet inn i kortet mitt.

Litt forskjell på vaksiner som vi har hatt i årevis vs helt ny utviklet en. Skal man ha vaksinepass for covid så bør vi se hvordan virkningene av den er i en del år først

• Liker 10
Skrevet
infectedsopp skrev (1 minutt siden):

Vaksinen hindrer så langt ikke smitte, men alvorlig sykdom og død. Så de som er redde kan ta den for å hindre dette. De andre med et velfungerende immunforsvar kan la kroppen deale med viruset selv. Så hva skal man med vaksinepass? 

Stemmer. For dem under 45 år med normal helse vil immunsystemet i praksis virke likt som vaksinen.

• Liker 7
  • Opprett ny...