Pjaf Skrevet 3. februar 2021 #1 Skrevet 3. februar 2021 Jeg synes det er vanskelig å vite hvilke god / dårlige egenskaper det er lurt å nevne😬
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #2 Skrevet 3. februar 2021 Det handler ikke om å si "de rette" dårlige egenskapene, men vise at du har innsikt nok i hvordan din fremferd og personlighet kan påvirke andre, og hva du gjør med det. Anonymkode: 781dc...1fe 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #3 Skrevet 3. februar 2021 Vanskelig å vite hvilken gode og dårlige egenskaper du har, så derfor vanskelig å si noe om det. Litt dumt om du i intervjuet feks. påstår at du er strukturert, men så viser det seg at du er helt omvendt. Arbeidsgiver vil da stusse på din evne til selvinnsikt. Det som er viktig er at du viser at du er i stand til å reflektere over hvordan du selv er, hvordan du kan påvirke arbeidsevnen og arbeidsmiljøet med dine egenskaper. Og hvordan du kan jobbe med å utvikle deg selv. Anonymkode: 1aee8...8d6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #5 Skrevet 3. februar 2021 Hvorfor har du postet dette i barn&familie-forumet?🧐 Anonymkode: 608d7...5fd
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #6 Skrevet 3. februar 2021 Pjaf skrev (3 timer siden): Jeg synes det er vanskelig å vite hvilke god / dårlige egenskaper det er lurt å nevne😬 Dette er det dummeste og mest unødvendige spørsmålet du kan få. Ingen er uansett 100% ærlige, og det skal ikke du heller. Du designer svaret ditt ut ifra jobben. At dine negative egenskaper blir sett på som positivt. F.eks: Du søker på en kontorjobb med spesifikke arbeidsoppgaver på en avdeling med få ansatte. Da kan du opplyse at din negative side er at du er en som må ha arbeidsro, og er på ditt mest effektive når du jobber alene. Og så supplerer du med positive sider at du er en effektiv, konsentrert og målbevisst person som liker å avslutte dine arbeidsoppgaver best mulig, og at du kontinuerlig jobber for å forbedre kvaliteten på dine oppgaver. Da tenker dem fort: Fantastisk, akkurat det vi trenger. Er eksempelet motsatt, altså at du jobber i en større bedrift hvor informasjonen flyter mellom avdelingene og ansatte, så svarer du med at dine negative sider kan være at du automatisk er en som søker inspirasjon av teamwork, og at du må ha effektiv arbeidsflyt for å prestere best mulig. Så supplerer du med at du er en ekstrovert og lærevillig person, som fort tilegner seg egenskaper og kunnskaper gjennom teamwork. Dette var bare eksempler! Som sagt, svarene må stå i kontekst jobben du søker på, uavhengig av HVA som er dine FAKTISKE svake og sterke sider. Hater du mennesker så sier du ikke det. Konfliktskyhet er ikke noe som anbefales å si selv om du er det. Dette forbinder noen med passivitet, tilbakeholdenhet og beskjedenhet, noe som sjeldent er positivt uansett hvordan du vrir og vender på det, og hvordan arbeidsform du har. Anonymkode: 02cf0...7f5 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #7 Skrevet 3. februar 2021 dårlig: Uttrykker meninger med forsiktighet- kan bli tøffere Litt utålmodig, kan kjede meg hvis jeg skal gjøre den samme jobben hele tiden Gode: team player, opptatt av å bygge et godt fellesskap, at mine kolleger skal føle seg hørt og sett Effektiv Tar naturlig ledelsen i en gruppe men som den andre over sa, svarene må designes litt etter jobben du søker på. Hvilke dårlige egenskaper tenker du selv at du har? Kanskje du kan skrive de her og få hjelp til å tilpasse svaret litt etter jobben. Anonymkode: 73a8a...c1a
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #8 Skrevet 3. februar 2021 Tvist skrev (3 timer siden): Konfliktsky er i alle fall en av mine. Også en av mine, det ikke noe utpreget sjakktrekk å nevne det, de hengte seg veldig opp i det i forrige intervju. Ville ikke nevnt det igjen om jeg skulle på nytt intervju. Anonymkode: da4f4...5b8
Gjest ti10 Skrevet 3. februar 2021 #9 Skrevet 3. februar 2021 Når det gjelder negative egenskaper, har det vel mer å gjøre med hvordan du legger det fram og graden av selvinnsikt du har i forhold til det du nevner, enn hvilke egenskaper det er snakk om. Altså at du viser en grad av selvinnsikt ved i det hele tatt å nevne noen punkter. Kanskje at du blir stresset av å ikke ha oversikt, men du er klar over det, jobber med det og det har ført til at du anstrenger deg for å være i forkant og alltid er oppdatert. Det verste svaret på dette er vel å ikke nevne noen i det hele tatt, eller nevne noe som faktisk er skadelig for bedriften og le av det. Positive egenskaper kan jo være noe har fått gode tilbakemeldinger om fra tidligere arbeidsgivere eller kolleger. Kanskje har du fått høre at du er veldig effektiv, er tillitvekkende overfor kunder/pasienter eller at du er i godt humør og bidrar til god stemning på arbeidsplassen? Bare ikke lyv, selv om du tror du vet hva intervjueren ønsker å høre. Det slår tilbake på deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå