AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #1 Skrevet 3. februar 2021 Hei. Jeg har et litt pinlig problem. Jeg har aldri vært noe skole-jente, men etter at vi uplanlagt fikk barn for noen år tilbake, heiv vi oss rundt for å prøve å gjennomføre noe utdanning begge to (jeg og far). Jeg hadde dessverre ikke verdens beste karakterer fra VGS, så var noe begrenset utvalg (og dum som jeg var, orka jeg ikke tanken på å ta opp vgs-fag igjen). Dermed endte jeg i desperasjon etter noe, opp på BI (som jeg angrer helt sinnsykt på i forhold til studielånet, men jeg har utrolig nok fått meg relevant jobb!). Årene på BI gikk greit og jeg kom meg gjennom alle fag, med stort sett fine karakterer og toppkarakter på bacheloroppgaven. Når vi sluttet, hadde jeg igjen 1 fag som jeg bare IKKE SKJØNNER NOE AV 🤪Jeg tenkte i mitt naive sinn at dette faget skulle jeg ta opp førstkommende mulighet (vi avsluttet jo da på våren og neste mulighet for å ta denne eksamenen var da til jul igjen). For da hadde jeg jo BAAAARE det éne faget å tenke på, så det skulle gå greit. Men NEIDA. Jeg skjønner NADA, niks. Ingenting. Forelesningene har jeg prøvd meg på flere ganger, med ulike forelesere, og jeg FORSTÅR DET IKKE. Boka nytter det ikke å sitte med aleine, for det er rett og slett gresk fra begynnelse til slutt (og selv BI innrømmer at boka er helt forferdelig dårlig skrevet, men at det dessverre ikke finnes noen andre alternativer på markedet per nå). Det høres jo helt idiotisk ut, men hva i pokker gjør jeg nå da. Jeg har heldigvis fått meg relevant jobb innen utdanningen (de var ikke så stressa over at jeg ikke hadde tatt det siste faget der), men jeg har jo INGEN grad uten dette siste faget!! Er det noen som har vært i tilsvarende situasjon? (Til info: jeg har brukt opp 2 av 3 eksamensforsøk Første strøk jeg på, andre forsøk trakk jeg meg i panikk i siste liten og dermed regnes det som et forsøk). Og med tanke på studielånet....... jeg vil jo i det minste ha en bachelorgrad å skilte med til den prisen Anonymkode: 64648...6bf
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #2 Skrevet 3. februar 2021 Hvilket fag er det? Anonymkode: bed32...cd5 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #3 Skrevet 3. februar 2021 Hadde et slikt fag. Besto på fjerde forsøk 😊 mest fordi det ble hjemmeeksamen pga corona. Da kunne man "jukse" lovlig. Takk Gud for det! Anonymkode: 87600...a7d 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #4 Skrevet 3. februar 2021 Hvilket fag er det? Det finnes en side som heter enkeleksamen.no hvor du kan kjøpe kurs innen mange dag innen BI blant annet. Kursene er helt supre og har hjulpet meg enormt! Håper du finner daget ditt der og at du klarer å få graden din! Uansett hva du gjør ikke gi opp! Les masse, forbered deg masse og ikke meld deg opp før du er heeeelt sikker på at du er klar. Lykke til! Anonymkode: f1d8b...20b 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #5 Skrevet 3. februar 2021 Spør jo veldig hvilket fag det er, men kan du leie noen til å ha privatundervisning med deg? Anonymkode: 104f3...dad 1
Gjest førstedamen Skrevet 3. februar 2021 #6 Skrevet 3. februar 2021 Finn deg en privatlærer som du betaler. Det er verdt det.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #7 Skrevet 3. februar 2021 Jeg har også studert på BI og faget økonomistyring var en hard nøtt. Tok eksamen og jobbet med case.. og strøk flere ganger. Til jeg la det i hylla i flere år. Når jeg tenkte, nå skal jeg ta meg sammen så var hele studiesystemet endret så jeg endte med å ta bachler grad i en annen fagretning. Måtte ta noen eksamener, men jeg er nå ferdig og har altså fullført grad. Fantastisk følelse. Om det ikke er mulig for deg å gjøre det, så hadde jeg vurdert privatundervisning. Også sjekket om det var andre bøker innenfor faget som gjør at du forstår det bedre. Det kommer til å ordne seg. 😁 Anonymkode: d024b...265
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #8 Skrevet 3. februar 2021 Heh, jeg er i samme situasjon, men med en mastergrad! Altså, jeg tok (nesten hele) graden, pluss noen ekstra fag, så jeg har mer enn nok studiepoeng. Skrev masteroppgave og fikk A! Men det var ett fag jeg ikke klarte. Jeg mestra det bare ikke! Og det var et obligatorisk fag i masterprogrammet, så selv om jeg har en overflod av studiepoeng, fikk jeg ikke mastergraden. Etter at oppgaven var levert inn, tenkte jeg at jeg skulle ta det siste faget neste semester, så jeg fikk graden i havn. Prøvde, og strøk igjen... Jeg skjønte bare ingen ting av faget. Så fikk jeg meg jobb, og det ble lagt på hylla. Så nå sitter jeg her, 10 år etterpå, og har fremdeles ikke en mastergrad. Det har forsåvidt gått greit, jeg har en god jobb. Men det gnager enda litt, at ikke graden faktisk er fullført. Litt vanskelig i forhold til CV og slikt også... Men har omgått det ved å ikke skrive "mastergrad", men heller "studert ved masterprogram xx" eller "levert masteroppgave i xx". Så arbeidsgiveren min tror jeg har en mastergrad, selv om jeg teknisk sett ikke har det, og heller aldri har sagt at jeg har det. Anonymkode: a3145...e85 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #9 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei. Jeg har et litt pinlig problem. Jeg har aldri vært noe skole-jente, men etter at vi uplanlagt fikk barn for noen år tilbake, heiv vi oss rundt for å prøve å gjennomføre noe utdanning begge to (jeg og far). Jeg hadde dessverre ikke verdens beste karakterer fra VGS, så var noe begrenset utvalg (og dum som jeg var, orka jeg ikke tanken på å ta opp vgs-fag igjen). Dermed endte jeg i desperasjon etter noe, opp på BI (som jeg angrer helt sinnsykt på i forhold til studielånet, men jeg har utrolig nok fått meg relevant jobb!). Årene på BI gikk greit og jeg kom meg gjennom alle fag, med stort sett fine karakterer og toppkarakter på bacheloroppgaven. Når vi sluttet, hadde jeg igjen 1 fag som jeg bare IKKE SKJØNNER NOE AV 🤪Jeg tenkte i mitt naive sinn at dette faget skulle jeg ta opp førstkommende mulighet (vi avsluttet jo da på våren og neste mulighet for å ta denne eksamenen var da til jul igjen). For da hadde jeg jo BAAAARE det éne faget å tenke på, så det skulle gå greit. Men NEIDA. Jeg skjønner NADA, niks. Ingenting. Forelesningene har jeg prøvd meg på flere ganger, med ulike forelesere, og jeg FORSTÅR DET IKKE. Boka nytter det ikke å sitte med aleine, for det er rett og slett gresk fra begynnelse til slutt (og selv BI innrømmer at boka er helt forferdelig dårlig skrevet, men at det dessverre ikke finnes noen andre alternativer på markedet per nå). Det høres jo helt idiotisk ut, men hva i pokker gjør jeg nå da. Jeg har heldigvis fått meg relevant jobb innen utdanningen (de var ikke så stressa over at jeg ikke hadde tatt det siste faget der), men jeg har jo INGEN grad uten dette siste faget!! Er det noen som har vært i tilsvarende situasjon? (Til info: jeg har brukt opp 2 av 3 eksamensforsøk Første strøk jeg på, andre forsøk trakk jeg meg i panikk i siste liten og dermed regnes det som et forsøk). Og med tanke på studielånet....... jeg vil jo i det minste ha en bachelorgrad å skilte med til den prisen Anonymkode: 64648...6bf Hvorfor i all verden trakk du deg ETTER trekkfristen, og med det faktisk kastet en sjanse rett i dass?? Da kan du jo takke deg selv, for hadde du tatt den kunne du bestått! Så nå står du foran siste mulighet... jaja.... lykke til. Håper du står. Anonymkode: c0336...27d 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #10 Skrevet 3. februar 2021 Samboeren min, en mann i 40-årene, har fortsatt ikke sin mastergrad - fullført ellers for 15 år siden - fordi han klarte aldri å bestå matte1! Idiotisk, spør du meg, for han besto matte 2 og matte3 og diskret matematikk, som alle i min mening er vanskeligere enn matte1. hva er det for et fag, TS. Er det noe du kan erstatte med tilsvarende, som du kan ta privat og over nett? Eller er det obligatorisk. Anonymkode: 25d04...56e 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #11 Skrevet 3. februar 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Hei. Jeg har et litt pinlig problem. Jeg har aldri vært noe skole-jente, men etter at vi uplanlagt fikk barn for noen år tilbake, heiv vi oss rundt for å prøve å gjennomføre noe utdanning begge to (jeg og far). Jeg hadde dessverre ikke verdens beste karakterer fra VGS, så var noe begrenset utvalg (og dum som jeg var, orka jeg ikke tanken på å ta opp vgs-fag igjen). Dermed endte jeg i desperasjon etter noe, opp på BI (som jeg angrer helt sinnsykt på i forhold til studielånet, men jeg har utrolig nok fått meg relevant jobb!). Årene på BI gikk greit og jeg kom meg gjennom alle fag, med stort sett fine karakterer og toppkarakter på bacheloroppgaven. Når vi sluttet, hadde jeg igjen 1 fag som jeg bare IKKE SKJØNNER NOE AV 🤪Jeg tenkte i mitt naive sinn at dette faget skulle jeg ta opp førstkommende mulighet (vi avsluttet jo da på våren og neste mulighet for å ta denne eksamenen var da til jul igjen). For da hadde jeg jo BAAAARE det éne faget å tenke på, så det skulle gå greit. Men NEIDA. Jeg skjønner NADA, niks. Ingenting. Forelesningene har jeg prøvd meg på flere ganger, med ulike forelesere, og jeg FORSTÅR DET IKKE. Boka nytter det ikke å sitte med aleine, for det er rett og slett gresk fra begynnelse til slutt (og selv BI innrømmer at boka er helt forferdelig dårlig skrevet, men at det dessverre ikke finnes noen andre alternativer på markedet per nå). Det høres jo helt idiotisk ut, men hva i pokker gjør jeg nå da. Jeg har heldigvis fått meg relevant jobb innen utdanningen (de var ikke så stressa over at jeg ikke hadde tatt det siste faget der), men jeg har jo INGEN grad uten dette siste faget!! Er det noen som har vært i tilsvarende situasjon? (Til info: jeg har brukt opp 2 av 3 eksamensforsøk Første strøk jeg på, andre forsøk trakk jeg meg i panikk i siste liten og dermed regnes det som et forsøk). Og med tanke på studielånet....... jeg vil jo i det minste ha en bachelorgrad å skilte med til den prisen Anonymkode: 64648...6bf Ta et tilsvarende fag på en annen skole og søk om å få det med i graden din kanskje? Anonymkode: 68cdc...123 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #12 Skrevet 3. februar 2021 Betal en student med gode karakterer og pedagogiske evner til å forklare deg det :) Verdt pengene! Anonymkode: 5f39c...4f2 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #13 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har også studert på BI og faget økonomistyring var en hard nøtt. Tok eksamen og jobbet med case.. og strøk flere ganger. Til jeg la det i hylla i flere år. Når jeg tenkte, nå skal jeg ta meg sammen så var hele studiesystemet endret så jeg endte med å ta bachler grad i en annen fagretning. Måtte ta noen eksamener, men jeg er nå ferdig og har altså fullført grad. Fantastisk følelse. Om det ikke er mulig for deg å gjøre det, så hadde jeg vurdert privatundervisning. Også sjekket om det var andre bøker innenfor faget som gjør at du forstår det bedre. Det kommer til å ordne seg. 😁 Anonymkode: d024b...265 Det er faktisk faget som heter "Praktisk økonomi og virksomhetsstyring". Det er bare helt forjæv.... og motivasjonen er jo heller ikke helt til stede når jeg vet at jeg aldri kommer til å benytte meg av innholdet i faget heller. (Jeg har jo allerede fått det som var drømmejobben). Privatundervisning ser jeg flere tipser om, det er sikkert lurt, men jeg tenker med grøss og gru på hvor dyrt det må bli, når vedkommende må sitte å forklare alt med mokkaskje?! 😅 Hjelper ikke at jeg er litt småbitter over alle pengene jeg allerede har betalt for kurset. Men spørs om jeg bare må bite i det sure eplet. TS Anonymkode: 64648...6bf
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #14 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor i all verden trakk du deg ETTER trekkfristen, og med det faktisk kastet en sjanse rett i dass?? Da kan du jo takke deg selv, for hadde du tatt den kunne du bestått! Så nå står du foran siste mulighet... jaja.... lykke til. Håper du står. Anonymkode: c0336...27d Jeg har absolutt ikke takket noen andre enn meg selv altså Gjort er gjort og noen ganger driter man seg ut. Det er dessverre lite konstruktivt å tenke så mye på det nå, for jeg kan dessverre ikke gå tilbake i tid 🤔 TS Anonymkode: 64648...6bf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå