Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Noen som har blitt satt i gang pga hyperemesis? Hvem kan ev. bestemme at man kan bli det? Jeg holder snart ikke ut mer, men er foreløpig kun i uke 28. Når kan denne avgjørelsen tas?

Anonymkode: d20a9...aba

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hei! Noen som har blitt satt i gang pga hyperemesis? Hvem kan ev. bestemme at man kan bli det? Jeg holder snart ikke ut mer, men er foreløpig kun i uke 28. Når kan denne avgjørelsen tas?

Det er svært sjeldent man får. Så sant ikke du eller barnet er i livsfare. Har jeg fått som svar. Og igangsatte fødsler er mye hardere. Skjønner du sliter med å holde ut, føler virkelig med deg. Snakk med lege eller jordmor. Styrkeklem

Anonymkode: ba227...4e7

• Liker 1
Skrevet

Venninnen min fikk det, tror det var i uke 36. Men hun var svært dårlig, og lå på sykehuset nesten hele svangerskapet. Og hun hadde gått ned veldig mye i vekt. Og var da svært undervektig.

Anonymkode: 5417e...04e

Skrevet

Min venninne ble det, men ikke før en uke før termin. 

Anonymkode: 7dd7b...1bd

Skrevet

Du må ihvertfall vente 10 uker til. Kun en overlege på fødeavdelingen som kan avgjøre dette. 

Anonymkode: d84ef...59d

Skrevet

Jeg fikk time til inngangsettelse i uke 38 på en mandag. Hadde da gått ned 15kg, og var veldig dårlig.  Var innlagt på sykehuset, fikk dra hjem på perm i helga. Natt til mandag gikk vannet. Snakk med lege og jordmor. Men de setter nok ikke igang før du er nærmere termin. 

Anonymkode: 8ab76...b20

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du vil ikke bli satt igang før tidligst uke 37. Da vil heller sykehuset legge deg inn for observasjon i ukene før. Det er mange flere årsaker til at noen skal settes igang før hypermesis. 

Anonymkode: 2a8fe...fd9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du vil ikke bli satt igang før tidligst uke 37. Da vil heller sykehuset legge deg inn for observasjon i ukene før. Det er mange flere årsaker til at noen skal settes igang før hypermesis. 

Dette stemmer nok.

Håper det bedrer seg for deg ❤

Anonymkode: 18f93...448

Skrevet

Takk for svar! Skjønner at man ikke settes igang enda altså, men når avgjørelsen eventuelt kan tas liksom :) skal på væskebehandling denne uka, kanskje jeg tør å spørre da..

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar! Skjønner at man ikke settes igang enda altså, men når avgjørelsen eventuelt kan tas liksom :) skal på væskebehandling denne uka, kanskje jeg tør å spørre da..

Håper du tør å spørre ❤️ Jeg vil tro det er et spørsmål de har fått flere ganger før. Jeg skjønner veldig godt at du har behov for et mål på når det er over å forholde deg til. Jeg hadde hg, men ble gradvis bedre fra rundt uke 22. Jeg kjenner ei som ble bedre fra ca. uke 30, hun hadde snakket litt om dette med igangsettelse i desperasjon, og fått beskjed om at det var noe de måtte se an underveis når hun nærmet seg uke 37, eller evt. hvis det oppstod noe annet alvorlig med babyen eller henne, slik at det ikke var forsvarlig å fortsette svangerskapet. Siden hun altså ble bedre, ble det ikke mer snakk om det. 

Anonymkode: 6bc68...036

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Håper du tør å spørre ❤️ Jeg vil tro det er et spørsmål de har fått flere ganger før. Jeg skjønner veldig godt at du har behov for et mål på når det er over å forholde deg til. Jeg hadde hg, men ble gradvis bedre fra rundt uke 22. Jeg kjenner ei som ble bedre fra ca. uke 30, hun hadde snakket litt om dette med igangsettelse i desperasjon, og fått beskjed om at det var noe de måtte se an underveis når hun nærmet seg uke 37, eller evt. hvis det oppstod noe annet alvorlig med babyen eller henne, slik at det ikke var forsvarlig å fortsette svangerskapet. Siden hun altså ble bedre, ble det ikke mer snakk om det. 

Anonymkode: 6bc68...036

Skal prøve å ta motet til meg, takk for nyttig kommentar! 

Skrevet

Jeg tror dem også vil se an hvor mye du eventuelt har gått ned i vekt. Har du feks bare gått ned 5 kg fra du ble gravid så tror jeg ikke dem setter igang. Men har du gått ned 15-20 kg og har en bmi som undervektig så kan det hende du blir vurdert.

Det er mange der ute som mener dem har hypermesis, men så har dem kanskje kastet opp noen få ganger og heller vært mye kvalm.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tror dem også vil se an hvor mye du eventuelt har gått ned i vekt. Har du feks bare gått ned 5 kg fra du ble gravid så tror jeg ikke dem setter igang. Men har du gått ned 15-20 kg og har en bmi som undervektig så kan det hende du blir vurdert.

Det er mange der ute som mener dem har hypermesis, men så har dem kanskje kastet opp noen få ganger og heller vært mye kvalm.

Jada, men jeg vet jeg har hyperemesis, så.. Jeg har vært innlagt pga metabolsk forstyrrelse og bruker de sterkeste kvalmestillende i kombinasjon, pluss må gå jevnlig på vekstkontroll og væskepåfyll. Takk for unyttig kommentar 😂 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Blir så forbanna av dette. Vi som har hyperemesis vet da vel at vi har det. Det er ganske stor forskjell på hyperemesis og svangerskapskvalme, og slike kommentarer bare undergraver smerten vi går gjennom.

Anonymkode: 97142...132

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...