Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd her. Så lurer jeg på om dere hadde reagert på denne meldingen. Er virkelig usikker på om jeg overdriver, så trenger andre sine synspunkter. Det var en samtale mellom kjæresten og moren hans, etter jeg hadde vært med på besøk til henne første gang etter vi ble sammen. 

Mor: "Fin jente det🙂

Kjæreste : "Joda, grei ho🙂"

(Skjønner at det var fryktelig galt å lese meldingene og det er en annen historie. Går til psykolog for denne usikkerheten). 

Men jeg ble mer usikker av dette 😅 Til meg sier han det bare er tull og deres tone i mellom. Men jeg er redd det bare en en dårlig unnskyldning. Han hadde vel ikke sagt rett ut til meg hvis han faktisk mente jeg var "grei". Forventer ikke at han skal legge ut av komplimenter, men og bare svare at jeg var "grei", syntes jeg var litt rart. Jeg føler han bare har tatt til takke. Hva tenker dere? 😅 Men mulig jeg overdriver. 

Anonymkode: 9ebfa...2a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke greit at du har lest meldingene hans! Jeg dumpet en fyr for å ta han i å snoke på mobilen min. 

Jeg hadde ikke noe å sjule, men jeg mener at har man ikke tillitt, har man ingenting. 

Anonymkode: 541ca...632

• Liker 17
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Inspirert av en annen tråd her. Så lurer jeg på om dere hadde reagert på denne meldingen. Er virkelig usikker på om jeg overdriver, så trenger andre sine synspunkter. Det var en samtale mellom kjæresten og moren hans, etter jeg hadde vært med på besøk til henne første gang etter vi ble sammen. 

(Skjønner at det var fryktelig galt å lese meldingene og det er en annen historie. Går til psykolog for denne usikkerheten). 

Men jeg ble mer usikker av dette 😅 Til meg sier han det bare er tull og deres tone i mellom. Men jeg er redd det bare en en dårlig unnskyldning. Han hadde vel ikke sagt rett ut til meg hvis han faktisk mente jeg var "grei". Forventer ikke at han skal legge ut av komplimenter, men og bare svare at jeg var "grei", syntes jeg var litt rart. Jeg føler han bare har tatt til takke. Hva tenker dere? 😅 Men mulig jeg overdriver. 

Fra starten av så ville han vel ikke tatt med seg en jente hjem til mor, om han ikke følte noe mer enn " grei ho".

Kan jo være at han skal være litt "kul" på det ovenfor mor også - at han ikke er komfortabel med "jaaa 😍😍 hun er den beste!". Mang en gutt/mann som kan finne på å formulere seg litt mer nøkternt til andre kontra hvordan de  føler inni seg.

Ellers må man vel se ord og begrepsbruk sett opp imot hvordan personen normalt uttrykker seg/ bruker samme begrep osv.  

Han har jo også forklart deg (og tilgitt snokingen din 🧐) så da føler jeg det blir veeel dramatisk å hoppe til "omfg han har bare tatt til takke med meg!! ". Høres iallfall ut som en veldig dramatisk slutning som er mest preget av din egen usikkerhet da. 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du overdriver. Og vet det selv. 

Jeg elsker ektefellen min, og kan fint si "du er hyggelig nok, du" med glimt i øyet. Du skal aldri tolke meldinger og finne på ditt eget tonefall mellom folk du ikke kjenner relasjonen/ tonen til.

Anonymkode: f3ad6...4ec

• Liker 11
Skrevet
Jr.Garcon skrev (På 3.2.2021 den 5.43):

Fra starten av så ville han vel ikke tatt med seg en jente hjem til mor, om han ikke følte noe mer enn " grei ho".

Kan jo være at han skal være litt "kul" på det ovenfor mor også - at han ikke er komfortabel med "jaaa 😍😍 hun er den beste!". Mang en gutt/mann som kan finne på å formulere seg litt mer nøkternt til andre kontra hvordan de  føler inni seg.

Ellers må man vel se ord og begrepsbruk sett opp imot hvordan personen normalt uttrykker seg/ bruker samme begrep osv.  

Han har jo også forklart deg (og tilgitt snokingen din 🧐) så da føler jeg det blir veeel dramatisk å hoppe til "omfg han har bare tatt til takke med meg!! ". Høres iallfall ut som en veldig dramatisk slutning som er mest preget av din egen usikkerhet da. 

He he takk for fint svar 🙂 Ja, det er helt sant😄

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.2.2021 den 5.54):

Du overdriver. Og vet det selv. 

Jeg elsker ektefellen min, og kan fint si "du er hyggelig nok, du" med glimt i øyet. Du skal aldri tolke meldinger og finne på ditt eget tonefall mellom folk du ikke kjenner relasjonen/ tonen til.

Anonymkode: f3ad6...4ec

Ja, sant det. Men desverre så vet jeg ikke selv at jeg overdriver. Er derfor jeg skriver her🙂 Har tenkt mye på dette, og er av og til dårlig på å filtrere hva som er viktig og mindre viktig i forhold. Er nok litt relasjonsskadet pga mange ulike årsaker. 

Ja, men i starten av forholdet så hadde han mye kontakt og møtte eksen uten at jeg visste noenting. Han mener bestemt det ikke var noe mellom dem. Jeg tilga dette, men har nok gjort meg mer usikker i forholdet. 

Skrevet

Jeg er mann og kunne fint skrevet noe sånt til mamma, mest for at hun ikke skulle lage noen big deal av det. Jeg trenger ikke at hun skal engasjere seg FOR mye i kjærligshetslivet mitt.

Anonymkode: cf8f2...32c

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.2.2021 den 5.32):

Mor: "Fin jente det🙂"  altså du er en fin jente.. 

Du er fin som i:  (pen å se på/sexy eller i overført betydning: grei/hyggelig overall allright..jeg regner med det siste siden det er en mor) 

Kjæreste : "Joda, grei ho🙂 Du er altså grei.. 

Grei som i:  ( Hyggelig person. Overall allright, ok, bra person) 

Det er dumt å lese andres meldinger ja. Spesielt siden meldinger mangler noe viktig: kontekst og mimikk 

Anonymkode: 4be2e...3b2

• Liker 2
Skrevet

Ikke la din usikkerhet styre hvordan du leser meldinger. Meldingen er positiv, og det er det eneste du skal tenke på. 

Anonymkode: 28d99...08e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.2.2021 den 5.32):

Svigermor liker deg.

Kjæresten liker deg, også overfor svigermor. Grei=bra. Han skreiv ikke grei nok...

Du leser andres meldinger og finner på problemer som ikke er der.

Hva trodde du han skulle si til mora si? At du er verdens mest fantastiske kvinne og dessuten rå i senga? 

Anonymkode: 29b92...1ba

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Svigermor liker deg.

Kjæresten liker deg, også overfor svigermor. Grei=bra. Han skreiv ikke grei nok...

Du leser andres meldinger og finner på problemer som ikke er der.

Hva trodde du han skulle si til mora si? At du er verdens mest fantastiske kvinne og dessuten rå i senga? 

He he nei, det var det jeg skrev i åpningsinnlegget. At jeg ikke forventer at kjæresten bretter ut om egenskapene til moren sin. 

Men samtidig tror jeg alle ønsker å være fantastisk for kjæresten, så hadde jo forventet noe mer en "grei" må jeg si. 

Men jeg skjønner som dere sier, at jeg nok overtenker dette voldsomt og ikke bør legge så mye i det😅

• Liker 1
Skrevet

Du overdriver noe veldig 🤔 Når du er så usikker i et forhold burde du faktisk gå fra fyren. Det er ikke liv laga. Du har ingen tillit til ham og usikkerheten spiser deg opp. 

Ta til fornuft, gå til psykolog og prøv forhold senere når du ser din egen verdi. 

Anonymkode: 1e9d7...a3f

• Liker 1
Skrevet

Det er mammaen hans, det er i starten av forholdet.. selvsagt skriver han ikke hvor fantastisk kul og sexy du er, til mammaen  sin! 

Tror jeg hadde vært mer skeptisk om han hadde gjort det. 

Det er godt at du jobber med denne usikkerheten din, for det er veldig ødeleggende for ett forhold, og det er jo ikke bra for deg heller.  

Anonymkode: aaa73...ce3

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du overdriver noe veldig 🤔 Når du er så usikker i et forhold burde du faktisk gå fra fyren. Det er ikke liv laga. Du har ingen tillit til ham og usikkerheten spiser deg opp. 

Ta til fornuft, gå til psykolog og prøv forhold senere når du ser din egen verdi. 

Anonymkode: 1e9d7...a3f

Jeg går til psykolog som jeg skrev i åpningsinnlegget og jobber mye med dette🙂 Har vært singel de siste 7 årene fordi jeg har unngått forhold og ikke ønsker å utsette andre for denne usikkerheten.

Men så møtte jeg denne mannen og vi ble så utrolig glad i hverandre, men jeg har sagt at vi ikke bør være sammen.  Men han ønsker virkelig det, og sier han vil være ved min side uansett og at han også bør være med på å avgjøre dette. Psykologen har også sagt at dette er noe vi kan jobbe oss gjennom sammen. 

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer med at svigermor liker deg! 🌞

• Liker 1
Skrevet

Det er flere "bevis" her på at han liker deg veldig godt enn at han tar til takke med deg. Når du har en hjerne som lurer deg, så gjelder det å lure den tilbake! F.eks kan du skrive notater til deg selv som du leser når du blir usikker. Du skrev at han kjempet for å få deg, det kan du minne deg selv på.

Btw, når jeg sier til pappa at jeg er glad i han sier han "du er ikke så verst du heller". Jeg vet han elsker meg, jeg vet han hadde gjort hva som helst for meg, men noen uttrykker seg bare ikke så mye om følelser. 

Anonymkode: 0be56...7d6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er flere "bevis" her på at han liker deg veldig godt enn at han tar til takke med deg. Når du har en hjerne som lurer deg, så gjelder det å lure den tilbake! F.eks kan du skrive notater til deg selv som du leser når du blir usikker. Du skrev at han kjempet for å få deg, det kan du minne deg selv på.

Btw, når jeg sier til pappa at jeg er glad i han sier han "du er ikke så verst du heller". Jeg vet han elsker meg, jeg vet han hadde gjort hva som helst for meg, men noen uttrykker seg bare ikke så mye om følelser. 

Anonymkode: 0be56...7d6

Ja, det var et godt tips! 😄 Tusen takk, det skal jeg gjøre 🙂

Skrevet

Hva var galt med den meldingen? Hva skulle han ha skrevet for at du skulle være fornøyd? «Mamma, jeg skal gifte meg med henne»

Anonymkode: b372c...947

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva var galt med den meldingen? Hva skulle han ha skrevet for at du skulle være fornøyd? «Mamma, jeg skal gifte meg med henne»

Anonymkode: b372c...947

Når du spør så konkret: 

Feks : "Ja, hun er fantastisk", eller "Ja, liker henne skikkelig godt", eller Takk, det synes jeg også" - Bare noen eksempler. 

Men skjønner nå som de andre påpeker at jeg overdriver og" lurer" meg selv 🙂

Skrevet

Pust med magen. Han liker deg. Usikkerhet er en bitch. Første møte med mor, ikke hvemsomhelst får møte henne tenker jeg. Og hun likte deg også. Prøv å stress ned og slutt å lese meldingene hans. Husk også at bare skriftlig kommunikasjon lurer i seg selv, fordi du ikke får se  kroppsspråket i tillegg. Hadde du observert han motta og svare på meldingen ville du kanskje sett han lyse opp over morens positive vurdering av deg og sett at han gliste fornøyd når han svarte tilbake. Husk også at han er mann og gjerne skriver/utrykker seg kortere skriftlig enn en kvinne. Igjen slapp av ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...