Thomasine Skrevet 16. august 2005 #1 Skrevet 16. august 2005 Jeg skjønner ingenting jeg... :klø: Når jeg bruker denne kalkulatoren: https://nettbank.nordea.no/valuta/valuta/CR...00$.JSKalk og skal f.eks finne ut hva 100,- Nkr er i ISK (islandske kroner) blir det jo helt merkelig... 100,- Nkr = 879.044 ISK 879,044 ISK = 78.024 Kan kursen bety så mye? Og bruker jeg denne kalkulatoren: http://www.aftenposten.no/nyheter/okonomi/article1029508.ece Blir forholdene slik: 100,- Nkr = 990.099 ISK 990 ISK = 99,99 Nkr :klø: Hvordan skal jeg regne når jeg skal ut å shoppe i Island...? Håper bare ikke det er jeg som er så dum og at dette er kjempe-enkelt...
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #4 Skrevet 16. august 2005 Det er jo forskjell på salgs- og kjøpskurs, det har nok noe med det å gjøre. Jeg ser på Nordea sin kalkulator, dersom jeg fyller inn Fra ISK, beløp blankt, Til NOK og Sum=100, får jeg at du trenger 1126 ISK for å få 100 norske kroner. Du skal jo KJØPE islandske kroner, så det er kjøpskursen du skal regne med. Men du klarer vel ikke å regne ut dette nøyaktig i hodet når du er på shopping likevel. Jeg ser at i dag havnet middelkursen (gjennomsnitt for kjøps- og salgskursen) på 100 ISK = ca 10 NOK. (www.dn.no) Det burde jo gå greit å regne kjapt på i hodet når du står der i butikken! Noen butikker og hoteller kan tilby deg å betale med Norske kroner selv om du betaler med Visa. Det gir deg litt bedre oversikt over hva du faktisk bruker, men det lønner seg for deg å ikke benytte dette tilbudet, men betale i lokal valuta med kortet ditt. God tur, forresten!
Thomasine Skrevet 17. august 2005 Forfatter #5 Skrevet 17. august 2005 Takk for svar! Jo jeg gleder meg, jeg...
KineFred Skrevet 11. januar 2011 #6 Skrevet 11. januar 2011 Google har en bra valutakalkulator. Skriv foreks. (convert 2500 usd in eur) i søkefeltet og du får svar Ellers er nok denne valutakalkulator som tar utganspunkt i krusene fra en norsk bank (DNB) best å bruke for oss nordmenn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå