Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i et avstands forhold, han i sør jeg i vest. Han hadde bursdag i sommer så jeg gratulerte han med dagen på morgenen å sendte blomster og kort på døren hans som ventet ved døren hans når han kom hjem fra jobb. Han ble veldig glad for det.  Jeg sendte også julegave og kort til han, han ble glad for det også, men jeg fikk ingenting av han. I morgen har jeg bursdag, jeg pratet med han i telefonen i kveld (vi ringes annen hver dag) å da var det ingenting som tilsa at han visste jeg hadde bursdag i morgen, så tviler sterkt på han vet om det.. I fjor nevnte jeg et par uker før bursdagen min at jeg skulle ut og spise med noen venninner å da gratulerte han meg. Men tviler han husker det i år, jeg mener at en ikke skal måtte hinte og fortelle at en har bursdag til noen ivertfall ikke til noen som står deg så nær, en noterer det når en får vite om det mener jeg. Når han ringer meg på torsdag å han spør hva jeg gjorde på onsdag, kan jeg da si at bestevenninnen min spanderte middag på meg på restaurant fordi jeg hadde bursdag, eller ikke si noen ting?

Anonymkode: 529b4...4f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor gir han deg ikke julegave?

Anonymkode: 4f8c6...9e2

• Liker 14
Skrevet (endret)

:bursdag: en liten netthilsen på forskudd  :hoppe:

(Hadde egentlig skrevet et annet innlegg, men misforstod litt :klaske:

Endret av Tradegy
Skrevet

Det er jo helt sløvt av ham verken å gi deg julegave eller å huske bursdagen din, når du gir ham gaver! Virker som det er helt ubalanse i forholdet, for en som virkelig er forelsket vil huske bursdagen (går da an å legge inn varsel, også).

Ja, du kan absolutt si at du feiret bursdag med venninnene dine, og jeg tror jeg ville droppet å sende blomster osv. på døren til ham når han selv er så kjip. Han trengte ikke kjøpe verdens dyreste gave, men det å bli husket, og i det minste få en gratulasjon, er helt elementært. Veldig rart at han ikke en gang gir deg julegave. Tenk deg han der om noen år...

Anonymkode: af6de...e93

• Liker 12
Skrevet

Gratulerer med dagen! 🥳 Kanskje du bare skal drite i han den dagen og fokuser på de som faktisk hyller deg på dagen din!

Anonymkode: afb78...a3a

Skrevet

Her tenker jeg at historien deres har litt å si. Er dette andre året dere er sammen (slik jeg forstår det)? Dvs. at du kun har hatt bursdag en gang tidligere, og det er vel kanskje vanlig å hinte litt om. Ja, han burde kanskje anstrengt seg litt med å vite når du har bursdag, men husk på at menn generelt kanskje ikke er like opptatt av å huske datoer. Kanskje han har mye å tenke på? Jobb, studier, avstand, corona osv. Jeg ville rett og slett hintet litt også sett hva han sier. Om det ikke virker som han bryr seg, så tror jeg ikke han er en seriøs type som er verdt å holde på. Ikke alle er like opptatt av gaver, men det er normalt å gi en liten oppmerksomhet. I det minste en bursdagshilsen!

Skrevet

Virker som du lager unødvendig drama ved å ikke nevne at du snart har bursdag. Bursdager er lett å glemme.

Anonymkode: 165dd...10c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bursdager er lett å glemme.

Ikke kjæresten sin

Anonymkode: 418c7...2e0

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke kjæresten sin

Anonymkode: 418c7...2e0

Joda. Alle bursdager er vanskelig å husker på. 

• Liker 7
Skrevet

Hvordan er han ellers? Det virker litt som at du gjør mye koselig for han, men at det ikke går begge veier. 

Hvorfor ga han deg ikke julegave? 

Jeg liker ikke mye oppmerksomhet rundt bursdag, men hadde blitt veldig skuffet om han ikke gratulerte og gjorde noe (lagde god middag/bakte kake/liten utflukt ol). Og julegave er jo vanlig å gi. 

Anonymkode: b7f9a...cd1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hvordan er han ellers? Det virker litt som at du gjør mye koselig for han, men at det ikke går begge veier. 

Hvorfor ga han deg ikke julegave? 

Jeg liker ikke mye oppmerksomhet rundt bursdag, men hadde blitt veldig skuffet om han ikke gratulerte og gjorde noe (lagde god middag/bakte kake/liten utflukt ol). Og julegave er jo vanlig å gi. 

Anonymkode: b7f9a...cd1

Han var veldig kjærlig og oppmerksom i begynnelsen, hadde med seg favoritt sjokoladen min ol når han kom på besøk, å holdt aldri igjen konplimanger. Vet de voksne i familien ikke gir hverandre julegaver, ikke hadde vi avtalt julegave heller, men han kunne i det minste sendt et julekort i retur eller noe. Han sa selv helt uoppfordret da vi snakket på telefonen samme dag han fikk julegaven i posten at om han hadde sendt et kort ville det allikevel ikke kommet frem før lenge etter jul.. Bursdag vet jeg de voksne markerer i den familien.. Iom han tydeligvis ikke vet at jeg har bursdag i dag, begynner jeg å tenke om han i det hele tatt vet hvor gammel jeg er🙄 Han er sent i 40 årene om det har noe å si.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Bursdager er lett å glemme.

Det er en ting, men du glemmer ikke jul og bursdag. 

Det betyr antageligvis ikke så mye for han og da må du vurdere hvor mye det betyr for deg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor gir han deg ikke julegave?

Anonymkode: 4f8c6...9e2

Vet ikke, vet de voksne i familien ikke pleier å gi hverandre julegaver, ikke hadde vi avtalt heller men jeg ville gjøre litt stas på han. Han sa selv på telefonen samme kveld han hadde mottatt julegaven at det ikke var noe vits i å sende et julekort fordi jeg mest sannsynlig ikke hadde fått julekortet lenge etter jul uansett.. Før bursdagen hans i sommer pratet jeg flere dager i forveien at «snart har du bursdag» ol Om han da var usikker på når jeg hadde bursdag kunne han da ha spurt etter som vi da pratet om bursdag.

Skrevet
Tradegy skrev (6 timer siden):

:bursdag: en liten netthilsen på forskudd  :hoppe:

(Hadde egentlig skrevet et annet innlegg, men misforstod litt :klaske:

Takk☺️ Et år eldre i dag😜

Skrevet

Er dere begge i 40-årene? Trodde ikke folk brydde seg om bursdager når de er over 18 år. Mannen min husker ikke bursdagen min heller, og jeg har aldri brydd meg om det

Anonymkode: 0048e...d95

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er dere begge i 40-årene? Trodde ikke folk brydde seg om bursdager når de er over 18 år. Mannen min husker ikke bursdagen min heller, og jeg har aldri brydd meg om det

Nei vi er ikke det, han blir 50 jeg er i midten av 30 årene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men du er gift med mannen din, og dere ser vel hverandre hele tiden? Det blir noe helt annet. Her er det snakk om et avstandsforhold der de bor på ulike kanter av landet, og der han ikke gidder å markere verken jul eller bursdag for kjæresten sin. 

Enten er han forbanna lat, eller så er han kjip og sløv.

Til TS, jeg synes du faktisk skal si til ham at du har bursdag hvis du snakker med ham i dag, og han ikke uoppfordret gratulerer deg med dagen. Så får du se hva slags reaksjon du får. Og hvis han faktisk ikke vet hvor gammel du er, og heller ikke interessert i å vite det (etter flere år !!!) så hadde jeg vel begynt å tenke litt på hvorvidt dette forholdet er verdt å satse på.

Skrevet

Ikke alle bryr seg om merkedager og gaver.  Det er ikke en del av deres kjærlighetsspråk, og de har aldri blitt pushet på å lære det.

For meg er slike ting veldig viktige, så jeg har allerede diskutert min kommende bursdag mange ganger med min kjæreste (som verken bryr seg om dager eller pakker). Ikke bare sånn, vet du at jeg snart har bursdag *hint,hint*, men mer sånn, nå har jeg snart bursdag, jeg gleder meg, jeg har lyst til å gjøre a), b) og c), jeg ønsker meg slik og sånn, kommer du dagen før, selve dagen, eller dagen osv osv. Så han er fullt klar over at jeg har bursdag og at jeg har forventinger knyttet til det. 

Du kan godt si at du har vært på bursdagsmiddag med en venninne, men hvorfor ikke ringe i dag og si: "Gratuler meg med dagen, da! Ikke glem å bestille blomster." Gi han en sjanse til å fikse opp, ikke bare la det gli ut i sanden og så bli sur på han. Han er tydeligvis en noldus på bursdager (det er ikke viktig for han). Men det er viktig for deg, så da må du ta tak i det.

Gratulerer med dagen! :blomst:

Anonymkode: a2789...b1c

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, ti10 said:

Men du er gift med mannen din, og dere ser vel hverandre hele tiden? Det blir noe helt annet. Her er det snakk om et avstandsforhold der de bor på ulike kanter av landet, og der han ikke gidder å markere verken jul eller bursdag for kjæresten sin. 

Enten er han forbanna lat, eller så er han kjip og sløv.

Til TS, jeg synes du faktisk skal si til ham at du har bursdag hvis du snakker med ham i dag, og han ikke uoppfordret gratulerer deg med dagen. Så får du se hva slags reaksjon du får. Og hvis han faktisk ikke vet hvor gammel du er, og heller ikke interessert i å vite det (etter flere år !!!) så hadde jeg vel begynt å tenke litt på hvorvidt dette forholdet er verdt å satse på.

Vi var i avstandsforhold (bodde på hvert vårt kontinent) i 3 år. Vi markerer det hvis vi vil og hvis det går i glemmeboken bryr vi oss ikke noe om det. 

Skrevet

Jeg hadde blitt skuffet om jeg ikke fikk gaver og ble husket på. Men om det skjedde så ville jeg også sagt fra om det. For hvordan skal han vite hva du forventer om du ikke sier ifra om det? Vi er ikke alle like der.

Hilsen en mor som prøver å lære sine barn at det er viktig å gi oppmerksomhet på slike dager også til voksne, der de har en far som slettes ikke gidder å bidra på den fronten (vi er skilt). 🙄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...