Gå til innhold

Redd for å bli glad i barna hans

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kjæreste med 2 nydelige døtre. Ei på 4 år og ei på 9 år. 

Av tidlige erfaringer med min eks som har en sønn jeg ble så glad i. Så er jeg redd for å knytte meg til andre barn. 
Ble kjent med sønnen hans da han bare var 6 mnd gammel. Var omtrent som moren hans da sønnen hans bodde mest hos oss. Moren slet med rus og psykiatri. Heldigvis bedre nå. 
Elsker den gutten og det knuste meg da det ble slutt med faren hans. Han var 6 år da det ble slutt. Jeg og faren har også en sønn sammen, så han fikk en lillebror. 

Etter bruddet ønsket jeg fortsatt å møte gutten litt. Feks ta med guttene i badeland eller lekeland. Gutten slet med bruddet med meg og faren. Han spurte meg om jeg hatet han engang jeg henter lillebroren. Faren stengte gutten inne på rommet hvis jeg kom for å hente broren. Nektet meg å se han. Ønsket ikke at jeg tilbringte tid med han. 
En gang så kom han ut av rommet og løp mot meg. Faren prøvde å holde han igjen. Gutten slet seg ut av armene til faren og ga meg en lang klem. Han gråt. 
Jeg sender fortsatt gaver og slikt til han på bursdager og jul. Om han får de vet jeg ikke. Håper han ikke sliter med dette. 

Tilbake til problemet mitt. Har fått en ny kjæreste. Vært sammen nå i 6 mnd og begynt å introdusere barna våres nå. Jeg kjenner på en slik frykt å bli glad i andres barn. Tilfelle et brudd og jeg aldri får se de igjen. Kjenner jeg holder igjen. Hun eldste liker meg veldig godt og spurte meg om hun kan kalle meg stemamma. Jeg har ikke jenter selv og elsker å dulle med de. Handler klær til de og steller med håret deres. Hun eldste elsker å lakke negler og snakke om gutter. Har hatt koselige kvelder sammen. 

Noen som har noen gode råd og tips? Uendelig takknemlig. 

Anonymkode: 80449...a36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipset er jo å selvsagt ikke bli kjæreste med noen som har barn fra før. Mest av hensyn til din sønn. Med en så ustabil og kjip far, som garantert vanskeliggjør forholdet hans til storebror, er en ny stefar med egne barn og stesøsken som ønsker deg som morsfigur det aller, aller siste han trenger. Hva er det du tenker på? 

Anonymkode: 84266...37e

• Liker 1
Skrevet

Ignorer svaret over, enkelte er bare så vanvittig kyniske.. 

Jeg tenker at hvis du vil være sammen med denne mannen og tenker at dette er et forhold du vil satse på, så kan du ikke lukke deg for barna. Barna er en stor del av livet til mannen, om du distanserer deg fra de vil både mannen og barna merke det, og det er ikke en god følelse eller situasjon for noen.. 

Bruk litt tid på å finne ut av om denne mannen og familien er noen du vil satse på og dele livet med. Og finner du ut at det er det, så må du nesten bare satse fullt. Selv om det er en risiko for hjertesorg. 

Tenk deg om det hadde vært omvendt, hva hadde du følt for mannen om han ikke inkluderte din sønn i følelser og familien? 

Anonymkode: cdcec...349

Skrevet

Har ikke så mange råd for din nåværende situasjon, men kjente jeg ble sjokkert over eksen din - og fikk ekstremt vondt av din eks-stesønn. At voksne mennesker kan være så egoistiske, og traumatisere sitt eget barn, er helt ufattelig. Først forventer han at ungen skal knytte seg til en stemor i flere år, og så når forholdet ikke lenger funker for de voksne, skal gutten rives bort fra stemor med makt og brutalitet.

Skjønner at du har fått en solid støkk av denne erfaringen, du virker som et bra menneske, TS :) 

Anonymkode: b5fda...a93

• Liker 2
Skrevet

Ville meldt din eks til barnevernet. 

Anonymkode: 1a96f...9f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ignorer svaret over, enkelte er bare så vanvittig kyniske.. 

Jeg tenker at hvis du vil være sammen med denne mannen og tenker at dette er et forhold du vil satse på, så kan du ikke lukke deg for barna. Barna er en stor del av livet til mannen, om du distanserer deg fra de vil både mannen og barna merke det, og det er ikke en god følelse eller situasjon for noen.. 

Bruk litt tid på å finne ut av om denne mannen og familien er noen du vil satse på og dele livet med. Og finner du ut at det er det, så må du nesten bare satse fullt. Selv om det er en risiko for hjertesorg. 

Tenk deg om det hadde vært omvendt, hva hadde du følt for mannen om han ikke inkluderte din sønn i følelser og familien? 

Anonymkode: cdcec...349

Tenker på det hver dag omtrent. Elsker denne mannen og ser at han er en god pappa. Stiller opp for meg og sønnen min også. God rollemodell for han ❤️ 

Er en frykt jeg selv må komme meg over. Jeg tror ikke han er en mann som kommer til å gjøre det samme som eksen min gjorde. Han er sjokkert selv over hans oppførsel. Kjæresten min har et utrolig godt samarbeid med mammaen til jentene. Godt å se. 
Kun positive ord om henne. 

Jeg må vel jobbe litt med meg selv for å åpne meg helt. Bygge mer tillit og tilbringe tid med ungene. Sønnen min elsker å leke med de og det er godt å se. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ville meldt din eks til barnevernet. 

Anonymkode: 1a96f...9f2

Har gjort det en gang tidligere og ble ikke trodd. Han er en mester å manipulere alle rundt seg. 
Barnet vårt har fått problemer og sliter mye med aggresjon. Vil ikke på besøk til pappaen sin lengre. 
Får hjelp nå av bup og håper de ser hva som foregår. 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...