Gå til innhold

Er dette slutten på at vi forflytter oss og reiser så mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette sluttn på pakkereiser til Thailand og Florida, shopping i New York, så vel som de store migrasjonsbølgene fra Afrika og midtøsten?

Kommer vi til å bli mer stedsbundne?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I alle fall en stund fremover :) Det er det eneste som er helt sikkert

• Liker 7
Skrevet
Madame Butterfly skrev (5 timer siden):

Er dette sluttn på pakkereiser til Thailand og Florida, shopping i New York, så vel som de store migrasjonsbølgene fra Afrika og midtøsten?

Ja. Det vil jeg tro 

• Liker 2
Skrevet

Nei. Men dette er slutt på nedprioritering av helsevesenet og forhåpentligvis begynnelsen på utarbeiding av en kriseberedskapsplan som vi burde hatt for lenge siden i hele vestlige verden.

Vi kan ikke krype tilbake i hulene våre og sette stopp på globalisering i 2021, men vi kan bruke kunnskap og ressurser for å unngå at dette skjer igjen.

• Liker 4
Skrevet

De store migrasjonsbølgene kommer vel bare til å bli verre, ettersom forskjellen på tilgang til helsetjenester og teknologi blir større...

• Liker 1
Skrevet

Hah, har du virkelig tro på at mennesker kommer til å gjøre ting som bidrar til at menneskeheten fortsetter å eksistere? Neppe. Bare vent, de unødvendige flyreisene kommer tilbake.

• Liker 3
Skrevet

Nope, tror vi kommer til å reise mer enn før. Og møtes mer enn før. Tipper ville tilstander i utelivet en stund også. Men folk kommer til å være mer nøye på hygiene og smitte. 

• Liker 6
Skrevet
Madame Butterfly skrev (9 timer siden):

Nei, det tror jeg ikke. Dvs. sannsynligvis i Norge og land som velger å ha veldig strenge restriksjoner i lang tid. Da er det ikke lønnsomt for flyselskapene å satse på det norske markedet lenger, og Norge vil bli isolert i sitt eget hjørne av verden. Det igjen vil føre til at de mest produktive innbyggerne flytter til andre land, slik at Norge i verste fall utarmes for verdifull arbeidskraft. 

Men i Europa og en del andre land er det fortsatt en del flytrafikk, og jeg tviler på at Europa og andre deler av den vestlige verden er interessert i å gå 100 år tilbake i tid. Det kan ta noe tid, men ellers i Europa vil det meste av flytrafikken komme tilbake. 

• Liker 1
Gjest Ludmilla
Skrevet

Det har jeg ingen tro på. Men det hadde det vært veldig bra for både oss og miljøet. All den reisingen medfører store utslipp og går hardt utover miljøet. 

Skrevet
Madame Butterfly skrev (10 timer siden):

Jeg håper ikke det.. Jeg håper at vi fremdeles kommer til å reise til forskjellige land og oppleve forskjellige kulturer. Tanken på å være stuck i Norge for resten av livet syns jeg nesten er trist, men så har jeg også falt veldig for USA etter å ha feriert i både California og Florida noen uker på vinteren de siste 3-4 årene. Er ikke noe glad i vinter, snø og kulde, så for meg har det vært en glede å kunne reise 2-3 uker til sydligere strøk når det er som kaldest her hjemme. Det er veldig trist dersom det aldri vil la seg gjøre igjen.. 

• Liker 3
Skrevet
Madame Butterfly skrev (10 timer siden):

Nei, det tror jeg ikke. Kanskje en liten stund mens man venter på at alle land får vaksinen på plass osv. 

Etter det tror jeg det blir bånn gass i større monn enn før nettopp fordi vi ikke har kunnet dra som før en periode.

• Liker 3
Skrevet

Nei, jeg kommer til å reise mer enn før. I det minste en stund etter det er greit å reise igjen. Ser for meg mange permitterte som ser på reisemål og drømmer seg bort. Når vi blir holdt hjemme og tilbake får vi bare mer lyst til å reise bort..

• Liker 3
Skrevet
AfterTheRain skrev (5 timer siden):

Nei. Men dette er slutt på nedprioritering av helsevesenet og forhåpentligvis begynnelsen på utarbeiding av en kriseberedskapsplan som vi burde hatt for lenge siden i hele vestlige verden.

Da må man i så fall stemme på noen andre enn regjeringspartiene ved neste valg. De har vist at de har null interesse av kriseberedskap. Utover å finne på stadig nye metoder for å straffe befolkningen 

• Liker 6
Skrevet

Så noe på youtube om dette, derfor jeg begynte å fundere litt 🤔 

Det var en ekspert som uttalte at mobiliteten kom til å bli mindre, og at han så for seg et covid fritt Europa. Var en av de store nyhetskanalene, ikke bare en som filmet fra egen kjeller.

Skrevet
Madame Butterfly skrev (16 timer siden):

Jeg skal i hvert fall reise mer enn noen gang fra og med påske;)

• Liker 3
Skrevet

Nei jeg tror folk kommer til å reise mer, fordi de har hatt tid til å bygge opp et savn etter å reise,  hatt tid til å planlegge reisemål og å glede seg til det endelig er innafor å dra til utlandet. Livet består i mer enn å ha hjemmekino,  hjemmekontor, sex fordi du kjeder deg,  spise sjokolade fordi du kjeder deg og perle/lage regnbue i aquarell med teksten: alt blir bra. Folk ønsker sterkt å reise og er lei av coronapisset. Folk holder seg til regelverket og holder avstand og respekterer selvfølgelig påbudene,  men inni seg er de fleste ufattelig lei alt rundt coronasituasjonen og planlegger neste reisemål 

• Liker 1
Skrevet
AfterTheRain skrev (10 timer siden):

Vi kan ikke krype tilbake i hulene våre og sette stopp på globalisering i 2021, men vi kan bruke kunnskap og ressurser for å unngå at dette skjer igjen.

🤞🏻🤞🏻 Men jeg er redd man glemmer fort når dette er over dessverre.

• Liker 1
  • Opprett ny...