Gå til innhold

Hvor sitter du på hjemmekontor?

Hvor sitter du på hjemmekontor?  

78 stemmer

1. 1. Hvor jobber du fra når du har hjemmekontor?

• I sofaen
      9
    • I spisestuen
      15
    • På kjøkkenet
      11
    • På kontor
      42
    • I sengen
      5
    • På barnerommet
      1
    • I bilen
      2
    • Annet
      8
    • Soverom
      6
    • Garasje
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Etter snart ett år med hjemmekontor for mange, hvor i huset sitter du og jobber?

Endret av charnelle
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt hjemmekontor siden 2010 så har et soverom som er gjort om til et profesjonelt kontor.

Skrevet

Når jeg har hjemmekontor, sitter jeg på kontoret mitt i huset :) Hadde aldri orket å sitte ved en kjøkkenbenk ol.

Skrevet

Er også vant med hjemmekontor fra før av, samt har IT både som jobb og hobby. Dermed har jeg et eget kontor med et stort skrivebord, god stol og alt jeg trenger for å kunne jobbe effektivt.

Faktisk så har jeg bedre utstyr her enn på "det ordentlige" kontoret, fordi jeg har langt mer plass og kan da ha flere og større skjermer enn jeg får til i båsen i kontorlandskapet.

Skrevet

Jeg varierer mellom spisestuen (med kontorstol og ekstern skjerm), lenestolen og kjøkkenbenken. Noen ganger sitter jeg også i sofaen, men det er helst ved mer sosiale Teams-møter.

• Liker 2
Skrevet

Har gjort om hjørnet i stuen min til kontorplass. Hev-senkpult (liten type), kontorstol fra jobben, 2 skjermer og docking, eksternt tastatur osv.

Når arbeidet er ferdig for dagen legger jeg et grått teppe over for å markere fritid.

Skrevet
Jolene skrev (6 timer siden):

Når jeg har hjemmekontor, sitter jeg på kontoret mitt i huset :) Hadde aldri orket å sitte ved en kjøkkenbenk ol.

Så heldig du er!

• Liker 1
Skrevet

Har et eget rom. Brukes stort sett bare til jobb så er ikke store forskjellen fra det å reise til jobb og sette seg ned der. Fungerer helt utmerket og er fornøyd med at arbeidsreisen tar fem sekunder. 

Skrevet
KvinneguidenBruker skrev (10 timer siden):

Så heldig du er!

Ikke uenig med deg der. Føler meg i grunn ganske så heldig der jeg sitter :)

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har en liten leilighet og har innredet kontorplass på soverommet. Det fungerer helt fint, men jeg skulle ønske jeg hadde litt større plass slik at jeg kunne hatt større eller flere skjermer. Og så vil jeg egentlig ikke ha kontorgreier på soverommet, men stuen er ikke et alternativ.

Skrevet

Kunne ha hatt det på soverommet, men føler mer komfortabel i stuen som da blir sofaen. Så er lyset i stuen mye bedre enn det er på soverommet.

Skrevet

jeg har satt opp en liten pult med ekstern skjerm og tastatur og kontorstol i stuen, men jeg klarer ikke å sitte godt der, og blir blendet av solen om formiddagen. Tror egentlig den pulten er litt for liten.

Så jeg ender som regel på spisebordet eller sofaen med laptopen likevel. Når ungene kommer hjem fra skolen, hender det at jeg må ta et av deres rom hvis det er et møte. Soverommet er helt uaktuelt å bruke. Jeg vil ikke ha jobben inn på soverommet! 

• Liker 1
Skrevet

Satt i spisestuen fra mars til september. Det skulle jo ikke vare så lenge, så det var ikke noe poeng i å gjøre mye styr for å lage et kontor....
Etter hvert ble jeg møkk lei av "alltid" å være på jobb. Vi brukte ikke lenger spisestuen til å spise i, for der var jobben min. 
I høstferien brukte vi derfor litt tid og penger på å lage et skikkelig kontor på et gjesterom vi sjelden bruker. Det er helt nydelig. Nå går jeg inn der når jeg er på jobb og har fri/er hjemme når jeg bruker resten av huset. 
For meg så betydde det veldig mye sånn rent trivselsmessig og i tillegg føles det litt mer proft i videomøter i stedet for at bakgrunnen var preget av familiebilder og rot. 

• Liker 1
Skrevet

Har satt opp en pult i stua. Til å begynne med satt jeg ved spisebordet, men da måtte jeg rydde opp og ned hver dag så det ble fort upraktisk. Skulle gjerne ha hatt et dedikert kontor, men det har jeg ikke mulighet til. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg sitter i sofa eller seng, gjerne i lotusstilling. Aldri likt stol og bord så passer bra for meg. 

Skrevet

Jeg har innredet gjesterommet til kontor, vi har sjeldent overnattingsgjester! Her har jeg stort bord, god stol og flere skjermer! Som en over skrev, her går jeg inn når jeg skal jobbe, aldri ellers. Veldig greit med et klart skille mellom når jeg jobber og når jeg har fri!

Skrevet

Jeg er så heldig at jeg har egen kontorplass med plass til to skjermer. Vi har "åpent landskap" hele gjengen med hver sin arbeidsplass, nå er heldigvis barna på skolen. 

• Liker 1
Skrevet

På kontoret mitt. Det er gjesterom/kontor. Her har jeg stor pult med 2 skjermer, dockingstasjon, gamingstol osv. 

Jeg trives kjempebra på hjemmekontor! :)

Skrevet

Vi har ikke så stort hus og ikke noe eget kontor. Mannen foretrekker å jobbe fra spisestuen som gjør at eneste stedet igjen uten at jeg forstyrrer han når jeg snakker i telefon, er sengen på soverommet vårt . Og jeg synes det er helt fantastisk å jobbe under en varm dyne! Har en veldig god seng med hotellputer og støtte for ryggen. Også synes jeg det er litt sunt å ikke sitte oppå hverandre 24-7.  I sommer satt jeg stort sett og jobbet i hagen i daybedden, helt fantastisk det også.

Gjest Linny111
Skrevet

Jeg jobber hjemmefra til vanlig, men bodde i ganske liten leilighet frem til desember, da vi kjøpte hus. Nå har både jeg og typen eget kontor, og det er så deilig!

• Opprett ny...