AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #1 Skrevet 2. februar 2021 Jeg ser på serie omtrent 24/7, selvom jeg går på studiet. Jeg har veldig lyst til å bli en mer produktiv person generelt. Jeg sliter veldig med å sette med ned å gjøre skole nå som alt er stengt her i Oslo. Min eneste mulighet er nemlig å være hjemme å jobbe. Jeg synes det er hardt å ikke kunne gå ut og være med andre, og jeg ser på det som nesten "uoppnåelig" å skulle klare å gjøre skole alene. Jeg blir egentlig bare lei meg når serien skrus av, synes rett og slett livet er veldig kjipt nå som hele Oslo er nedstengt..... Flere som har vært i samme bås? Hvordan går jeg frem med å kutte ut serier? Jeg ønsker gjerne å ha TV avslått da jeg merker hvor mye av min tid den stjeler, men jeg føler meg nærmest avhengig nå for tiden. Det har blitt veldig ekstremt nå som alt er nedstengt... Vet det bare er å "skjerpe" seg, men det er lettere sagt enn gjort. For meg føles serier ut som min flukt fra virkeligheten akkurat nå. Er det noen som klarer å sitte hjemme alene hver dag og jobbe strukturert med skole? Hvordan klarer dere det? Hilsen en jente som ser at hun ikke kan fortsette sånn, men er avhengig av serier for å komme seg gjennom hverdagen nå... Anonymkode: 03b95...4c7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #2 Skrevet 2. februar 2021 Hva er problemet? Det blir vel ingen eksamen i år vil jeg tro. Anonymkode: d9801...823
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #3 Skrevet 2. februar 2021 For å komme med konstruktive tilbakemelding, så kan du lage en plan for hva du gjør når. Deretter prøver du å følge planen, på denne måten blir du effektiv. Det er ingen som vet om det blir eksamen i år, men det er greit å være forbedret. Se bort fra dette innlegget: AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er problemet? Det blir vel ingen eksamen i år vil jeg tro. Anonymkode: d9801...823 Anonymkode: d9801...823
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #4 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva er problemet? Det blir vel ingen eksamen i år vil jeg tro. Anonymkode: d9801...823 Ikke eksamen gjelder vel kun ungdomsskole og vgs? Jeg går på universitet Anonymkode: 03b95...4c7 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #5 Skrevet 2. februar 2021 Det kan hjelpe om du fortsatt står opp og kler det som om du skal ut. Kanskje du blir værende hjemme å arbeide, men du «gjør det klar for å jobbe». Du bør lage et skille på når du er kledd for jobb og når du går rundt i kosebukse og ser tv serier. Man trenger å ha klare grenser for hva som er jobb og hva som er fritid. Det er og godt å ha en 08-16 jobb og resten av dagen fritid. Å sette av tid til hva som er hva. Gi deg selv fritid og jobbtid. *jobb brukt som ord for hva en du må jobbe med i forhold til skole. Anonymkode: 4681b...22d 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #6 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For å komme med konstruktive tilbakemelding, så kan du lage en plan for hva du gjør når. Deretter prøver du å følge planen, på denne måten blir du effektiv. Det er ingen som vet om det blir eksamen i år, men det er greit å være forbedret. Se bort fra dette innlegget: Anonymkode: d9801...823 Takk for gode tilbakemeldinger. Jeg får prøve det. Selvom det er vanskelig å ha struktur i en så ustrukturert hverdag som hjemmeskolen fører med seg.. Vi hadde eksamen ved høstsemesteret så regner med at det blir hjemmeeksamen for oss nå til våren. Anonymkode: 03b95...4c7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #7 Skrevet 2. februar 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er problemet? Det blir vel ingen eksamen i år vil jeg tro. Anonymkode: d9801...823 TS skrev "studerer" Anonymkode: 2c47a...d4e
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #8 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan hjelpe om du fortsatt står opp og kler det som om du skal ut. Kanskje du blir værende hjemme å arbeide, men du «gjør det klar for å jobbe». Du bør lage et skille på når du er kledd for jobb og når du går rundt i kosebukse og ser tv serier. Man trenger å ha klare grenser for hva som er jobb og hva som er fritid. Det er og godt å ha en 08-16 jobb og resten av dagen fritid. Å sette av tid til hva som er hva. Gi deg selv fritid og jobbtid. *jobb brukt som ord for hva en du må jobbe med i forhold til skole. Anonymkode: 4681b...22d Veldig smart å stå opp og fikse seg som om man skal ut. Det gjør jeg ikke nå for tiden, litt for lett å gå rundt i kosebukse eller sovetøy hele dagen nå som ingenting skjer.. Anonymkode: 03b95...4c7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #9 Skrevet 2. februar 2021 Jeg tar meg en fem-minutters på starten av dagen over en kaffekopp, hvor jeg går igjennom hva jeg skal bruke dagen på. Hvilke emner jeg må lese meg opp på, hvilke oppgaver som skal gjøres. Veldig viktig å sette oppnåelige mål. Blir målene mer enn du klarer å få til, må du gå for færre/enklere mål neste dag, frem til du får en følelse av mestring. Når jeg får til det jeg har satt meg som mål, kan jeg være fornøyd med egeninnsats, og ta en velfortjent pause på sofaen foran TV-en. Anonymkode: 2c47a...d4e 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #10 Skrevet 2. februar 2021 Jeg har hatt det slik. Det som hjalp meg var å IKKE starte dagen med serie. Jeg begynte dagen med nyheter og kaffe kl 7.00. Kl 8 startet jeg dagen med å lage dagspass. Når jeg var ferdig med dagspass kunne jeg begynne med serie. Vet det virker enkelt, men for meg er problemet når jeg først har begynt. Anonymkode: b63e2...dc9 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #11 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har hatt det slik. Det som hjalp meg var å IKKE starte dagen med serie. Jeg begynte dagen med nyheter og kaffe kl 7.00. Kl 8 startet jeg dagen med å lage dagspass. Når jeg var ferdig med dagspass kunne jeg begynne med serie. Vet det virker enkelt, men for meg er problemet når jeg først har begynt. Anonymkode: b63e2...dc9 Dagsplan* Anonymkode: b63e2...dc9
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #12 Skrevet 3. februar 2021 Kan det hjelpe å begynne i det små? Bestem deg for at akkurat nå skal du gjøre bare 30 min eller bare 15 min med studiearbeid. Når det er gjort kan du se en episode. Så gjør du 45 min eller 30 min med arbeid, osv. På den måten slipper du det overveldende å gå fra ingenting til veldig mye på en gang. Det har i alle fall fungert for meg de gangene jeg har havnet i en sprial av prokrastinering eller å bare gjøre ting som er «gøy». Anonymkode: 1782f...281 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #13 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg ser på serie omtrent 24/7, selvom jeg går på studiet. Jeg har veldig lyst til å bli en mer produktiv person generelt. Jeg sliter veldig med å sette med ned å gjøre skole nå som alt er stengt her i Oslo. Min eneste mulighet er nemlig å være hjemme å jobbe. Jeg synes det er hardt å ikke kunne gå ut og være med andre, og jeg ser på det som nesten "uoppnåelig" å skulle klare å gjøre skole alene. Jeg blir egentlig bare lei meg når serien skrus av, synes rett og slett livet er veldig kjipt nå som hele Oslo er nedstengt..... Flere som har vært i samme bås? Hvordan går jeg frem med å kutte ut serier? Jeg ønsker gjerne å ha TV avslått da jeg merker hvor mye av min tid den stjeler, men jeg føler meg nærmest avhengig nå for tiden. Det har blitt veldig ekstremt nå som alt er nedstengt... Vet det bare er å "skjerpe" seg, men det er lettere sagt enn gjort. For meg føles serier ut som min flukt fra virkeligheten akkurat nå. Er det noen som klarer å sitte hjemme alene hver dag og jobbe strukturert med skole? Hvordan klarer dere det? Hilsen en jente som ser at hun ikke kan fortsette sånn, men er avhengig av serier for å komme seg gjennom hverdagen nå... Anonymkode: 03b95...4c7 Du må lage strukturer for deg selv. Ja, universitetet er stengt fordi lærerne har en sterk fagforening og alle gir blanke i studentene fordi de ikke har noen som lobbyerer for dem (noe dere burde begynne med så dette ikke blir fast rutine - meld deg inn i en forening og still deg opp på trappa til stortinget noen dager i uka og rop om rettigheter) Men her og nå er det ikke ulovlig å samles i studiesirkler. Ring en du studerer med. Inviter til deg hver mandag og så kan hun invitere til seg hver tirsdag. Så kan dere treffes på kafe hver onsdag og hos en 3. hver torsdag og en 4. person hver fredag. Møt folk, ts. Du vinner intet på å isolere deg og samfunnet vinner intet på at du isolerer deg. Anonymkode: d7b3b...f52 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #14 Skrevet 3. februar 2021 Jeg gjør det samme, men jeg er deprimert og angstpreget. Jeg har tilnærmet ingen konsentrasjon, og er veldig unnvikende når det gjelder skolearbeid. Det eneste jeg gjør på skolen er det som er obligatorisk. Klarer ikke å begynne, klarer ikke å gjøre det og jeg viker unna hele greia, uansett hvor mye jeg har lyst. Anonymkode: a1d06...445 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #15 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du må lage strukturer for deg selv. Ja, universitetet er stengt fordi lærerne har en sterk fagforening og alle gir blanke i studentene fordi de ikke har noen som lobbyerer for dem (noe dere burde begynne med så dette ikke blir fast rutine - meld deg inn i en forening og still deg opp på trappa til stortinget noen dager i uka og rop om rettigheter) Men her og nå er det ikke ulovlig å samles i studiesirkler. Ring en du studerer med. Inviter til deg hver mandag og så kan hun invitere til seg hver tirsdag. Så kan dere treffes på kafe hver onsdag og hos en 3. hver torsdag og en 4. person hver fredag. Møt folk, ts. Du vinner intet på å isolere deg og samfunnet vinner intet på at du isolerer deg. Anonymkode: d7b3b...f52 Problemet er at vi helst skal være inne nå. Helst ikke møte noen her i Oslo..... Anonymkode: 03b95...4c7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #16 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg gjør det samme, men jeg er deprimert og angstpreget. Jeg har tilnærmet ingen konsentrasjon, og er veldig unnvikende når det gjelder skolearbeid. Det eneste jeg gjør på skolen er det som er obligatorisk. Klarer ikke å begynne, klarer ikke å gjøre det og jeg viker unna hele greia, uansett hvor mye jeg har lyst. Anonymkode: a1d06...445 Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, jeg er helt lik selv.... eneste jeg klarer å koble av med er serier. Har du alltid vært sånn? Jeg klarer å skjerpe meg litt rundt eksamen, utenom det går det såvidt... Anonymkode: 03b95...4c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå