AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #1 Skrevet 2. februar 2021 Nylig var stedatteren min på 6 år i 10 dagers karantene pga påvist covid i bhg. Hun skulle vært hos sin mor fredag-søndag, men ble hos oss pga karantenen. Min samboer/far brukte 7 omsorgsdager for å være hjemme med henne. På søndag ble det så besluttet at bhg i kommunen holder stengt hele denne uka. Far ba mor om å ha henne noen dager denne uka fordi han holder på å bruke opp alle omsorgsdagene og fordi han synes hun kan ta igjen tapt samvær. Mor er ufør, så hun slipper å bruke av noe kvote. Men hun nekter og mener at hun ikke har samvær før til neste helg. Hva vi gjøre. Samboer er så fortvilt at han vurderer å kjøre henne til mor i morgen, men det er kanskje ikke så lurt? Anonymkode: 35f12...256
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 2. februar 2021 Ikke dra ungen inn i konflikten, nei. Om hun er ufør er hun kanskje ikke i stand til det, er det derfor hun sier nei? Anonymkode: eb802...2c5 57
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #3 Skrevet 2. februar 2021 Har mor penger og mat til å ha jenta utenom fast samvær. Og er hun alene hjemme ? Anonymkode: 264c4...c02 8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #4 Skrevet 2. februar 2021 Hvis mor sier nei må barnet være hos dere. Enkelt og greit, og likt for oss alle hvir foreldrene ikke bor sammen. Regner med faren vet at han har dobbelt antall dager i år også pga koronaen. Anonymkode: e43e5...863 43
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #5 Skrevet 2. februar 2021 Og har hun tid . Legetime osv. Anonymkode: 264c4...c02 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #6 Skrevet 2. februar 2021 Samværsforeldre gjør som de vil. Dette er virkeligheten for mange mødre med fedre som kommer og går etter eget ønske. Anonymkode: c029d...3ed 23
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #7 Skrevet 2. februar 2021 Har far hovedomsorgen, og mor bare helgesamvær? I så fall har han alle omsorgsdagene. Anonymkode: 8ae7c...477 15
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #8 Skrevet 2. februar 2021 Klassisk eksempel på at man forventer at andre skal følge opp uforutsette hendelser, som dessverre rammer oss litt oftere enn normalt i disse (korona)tider. Avklart samvær er avklart samvær. Dette ble forhindret pga. en pandemi. Dette er ikke mors ansvar å rette opp i, eller stå til ansvar for (hvorvidt det selvfølgelig er ønskelig for barnet sin del er en HELT annen sak). Anonymkode: 3d6a9...b53 10
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #9 Skrevet 2. februar 2021 Pleier mor å ha samvær i ukedagene? Det er vanligvis en grunn til at noen er ufør, og det kan være hun ikke har kapasitet til å være heltidsmor. Blir noe annet i helg når hun kan være sammen med barnets besteforeldre eller andre. Anonymkode: e0ed3...1bc 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #10 Skrevet 2. februar 2021 Hvis mor bare har samvær annenhver fredag til søndag, så er det jo far som har hovedomsorg og alle omsorgsdagene? Her er det omvendt (jeg har hovedomsorg) og far har samvær annenhver fredag til søndag. Hadde aldri forventet at han skulle hatt barnet i ukedager fordi jeg må på jobb og skolen er stengt. Jeg kunne gjerne ha spurt ham, men hadde hatt full forståelse for et svar som var nei Anonymkode: 2c1c8...486 17
Outlander Skrevet 2. februar 2021 #11 Skrevet 2. februar 2021 Jøss. Må bare hente popcorn - om det var omvendt ville dere ha revet faren i biter. Nå vet far at han kan bare kjøre ungen til mor når det er hennes samvær dag, corona eller ikke, neste gang. Moren høres ut som en skikkelig trivelig person: Tenk, å ikke ønske barnet sitt der når det ikke er "hennes" dag. 42
Outlander Skrevet 2. februar 2021 #12 Skrevet 2. februar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis mor bare har samvær annenhver fredag til søndag, så er det jo far som har hovedomsorg og alle omsorgsdagene? Her er det omvendt (jeg har hovedomsorg) og far har samvær annenhver fredag til søndag. Hadde aldri forventet at han skulle hatt barnet i ukedager fordi jeg må på jobb og skolen er stengt. Jeg kunne gjerne ha spurt ham, men hadde hatt full forståelse for et svar som var nei Anonymkode: 2c1c8...486 Far hadde henne over helgen som var mors samvær dag. Da kan den latsvamp av en "mor", tar ungen man-onsdag da siden hun egentlig fikk en ferie fra barnet. 15
Gjest theTitanic Skrevet 2. februar 2021 #13 Skrevet 2. februar 2021 Antar hun har sine grunner, og at disse grunnene også er endel av at hun kun har helgesamvær?
Gjest theTitanic Skrevet 2. februar 2021 #14 Skrevet 2. februar 2021 Outlander skrev (4 minutter siden): Far hadde henne over helgen som var mors samvær dag. Da kan den latsvamp av en "mor", tar ungen man-onsdag da siden hun egentlig fikk en ferie fra barnet. Har man "ferie " fra egne barn? Er det sånn barnet blir sett på, som en byrde, så håper jeg barnet får det bedre hos noen andre enn disse foreldrene. Å bare kjøre barnet til mor om mor ikke vil er bedritent gjort mot barnet. Konflikten tilhører dere voksne og barnet skal skjermes for den.
NyBabySnart Skrevet 2. februar 2021 #15 Skrevet 2. februar 2021 Så mange barn som må føle seg som en kjempebyrde for sine foreldre. 18
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #16 Skrevet 2. februar 2021 Outlander skrev (9 minutter siden): Jøss. Må bare hente popcorn - om det var omvendt ville dere ha revet faren i biter. Nå vet far at han kan bare kjøre ungen til mor når det er hennes samvær dag, corona eller ikke, neste gang. Moren høres ut som en skikkelig trivelig person: Tenk, å ikke ønske barnet sitt der når det ikke er "hennes" dag. Jeg svarer den som skriver her. Om det var moren som skrev og sa at hun ikke ville ha barnet ekstra uten god grunn ville hun fått høre det. Anonymkode: c029d...3ed 7
Gjest Chroma Skrevet 2. februar 2021 #17 Skrevet 2. februar 2021 Er det noen grunn til at mor sier nei? Er hun syk/ute av stand til å ha ekstra samvær?
Outlander Skrevet 2. februar 2021 #18 Skrevet 2. februar 2021 2 minutter siden, theTitanic said: Har man "ferie " fra egne barn? Er det sånn barnet blir sett på, som en byrde, så håper jeg barnet får det bedre hos noen andre enn disse foreldrene. Å bare kjøre barnet til mor om mor ikke vil er bedritent gjort mot barnet. Konflikten tilhører dere voksne og barnet skal skjermes for den. Tydeligvis for moren siden hun nekter å ha barnet utenom samværs helgen til tross at hun fikk ikke se ungen på hennes vanlig samvær helg gitt. Synes det er helt grusomt for den stakkars ungen, som er eneste ting jeg bryr meg om. 9
Outlander Skrevet 2. februar 2021 #19 Skrevet 2. februar 2021 1 minutt siden, Chroma said: Er det noen grunn til at mor sier nei? Er hun syk/ute av stand til å ha ekstra samvær? Det er ikke noe "ekstra" samvær her, siden barnet måte være hos faren de dagene mor skulle ha barnet. 8
Gjest theTitanic Skrevet 2. februar 2021 #20 Skrevet 2. februar 2021 Outlander skrev (3 minutter siden): Tydeligvis for moren siden hun nekter å ha barnet utenom samværs helgen til tross at hun fikk ikke se ungen på hennes vanlig samvær helg gitt. Synes det er helt grusomt for den stakkars ungen, som er eneste ting jeg bryr meg om. All den tid jeg ikke vet hvorfor hun ikke vil ha mer samvær så dømmer jeg henne ikke. Det kan tilogmed være med ganske på barnets beste, om det er sånn at hun er ute av stand til å gi god omsorg når barnet er der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå