Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er enslig forsørger med overgangsstønad. Skal studere og har rett til utdanningsstønad. Lurer på om noen av dere har fått utdanningsstønad? Kan noen svare på hvor mye de fikk i bostøtte, og om de måtte betale egenandel på flyttebil. Forferdelig vanskelig å få svar hos trygdekontor eller Husbanken! Dersom jeg har rett til bostøtte fra både trygdekontor og husbanken, hvordan blir det da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om dette er svar på dine spm men. Moren min studerer og får 2000 kr i mnd i støtte siden hun har barn å forsørge hjemme. Men, hun har jo mann i jobb så..

Skrevet

Bostøtte får du fra husbanken. Fra trygdekontoret kan du få hjelp til flyttekostnader om du må flytte i forbindelse med studiene, men ikke hjelp til husleia osv. Du bør altså søke begge steder. Utdanningsstønaden skal dekke reisekostnader (som regel det det koster med kollektivtransport) og skolepenger. Når du fyller ut skjemaet om utdanningsstønad bør du skrive "maks" på skolemateriell. Det var det jeg fikk beskjed om. En ting til; har du barn i barnehage så kan du søke om støtte til barnehageregningen. Tror det er 33%. Det søker du om på trygdekontoret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...