Gå til innhold

Kjøpe hund fra oppdretter, ingen kjøpekontrakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at man overfører restbeløpet 1-2uker  før man henter valpen? Uten kjøpskontrakt? 

Anonymkode: 5a778...ab6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det tre ganger, da oppdretter ikke ville ha det kontant men jeg fikk ikke med valpen hvis ikke kjøpsummen var på kontoen. Ba om kopi av kjøpskontrakten da jeg ville se igjennom at jeg var enig i det før jeg overførte penger, leste igjennom og overførte. Vi skrev papirene  som var nøyaktig den samme som jeg fikk kopi av den dagen jeg hentet valpen. 

Anonymkode: 7fa7f...c72

• Liker 4
Skrevet

Jeg betalte hele beløpet da jeg kom for å hente valpen. Det ble gjort da vi satt på kjøkkenet og valpen løp rundt på gulvet, og kjøpekontrakten lå på bordet og vi hadde gått gjennom den og underskrevet. Jeg betalte ikke depositum eller noe på forhånd. 

Anonymkode: 54af3...b54

• Liker 1
Skrevet

Jeg betalte hele summen et par dager før jeg hentet valpen, og skrev kontrakt når jeg var der for å hente. Kjent oppdretter så stolte på at det gikk bra. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg betalte hele summen to dager før jeg hentet valpen fordi hun ville ha pengene på konto før jeg henta han. Og vi skrev kontrakt da jeg henta valpen. Jeg har mange gode minner fra den dagen.🐶

• Liker 1
Skrevet

Ok, da tar jeg sjansen og overfører pengene. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok, da tar jeg sjansen og overfører pengene. 

Det er en seriøs oppdretter? Du vet med sikkerhet at de eksisterer? 

Edit, tenkte på at det ikke er en Finn-annonse med kun et telefonnr....

Endret av Dævendøtte
Skrevet
Dævendøtte skrev (Akkurat nå):

Det er en seriøs oppdretter? Du vet med sikkerhet at de eksisterer? 

Har facebookside og hjemmeside. Vet at personen fins i virkeligheten. Hundene er ikke registrert hos NKK, men blir id merket og får alt av vaksiner mm. Mange som legger ut bilder på facebooksiden av hunder de har fått fra denne oppdretter. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har facebookside og hjemmeside. Vet at personen fins i virkeligheten. Hundene er ikke registrert hos NKK, men blir id merket og får alt av vaksiner mm. Mange som legger ut bilder på facebooksiden av hunder de har fått fra denne oppdretter. 

Da vil jeg tro det går veldig fint :) Lykke til og kos deg med valpen! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er de ikke registrert i nkk fordi de ikke er blandingshunder, eller er det fordi foreldrene ikke fikk godkjent parring fordi helsetestene ikke ble godkjent? 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde ikke overført penger før kontrakten var signert.  Denne bør kunne sendes på mail for gjennomlesing før du møter opp for å hente valpen. Der kan du også overføre pengene - de fleste har jo i dag nettbank på mobilen.

• Liker 2
Skrevet
xinnia skrev (1 time siden):

Jeg hadde ikke overført penger før kontrakten var signert.  Denne bør kunne sendes på mail for gjennomlesing før du møter opp for å hente valpen. Der kan du også overføre pengene - de fleste har jo i dag nettbank på mobilen.

Jeg tenker det samme. 

Skrevet

Brukes det standard valpekontrakt fra NKK?

• Liker 1
Skrevet

Betalte depositum før valpen var født. Deretter fikk vi kontrakt signert av selger i posten, signerte og sendte i retur. Resten av pengene ble overlevert når vi hentet valpen. 

Anonymkode: 1850c...e30

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er de ikke registrert i nkk fordi de ikke er blandingshunder, eller er det fordi foreldrene ikke fikk godkjent parring fordi helsetestene ikke ble godkjent? 

Det er en grunn til at du ikke får kjøpekontrakt.  Du kjøper blandingshunder fra et "kjøkkenoppdrett". 

• Liker 5
Skrevet
Troyamin skrev (3 timer siden):

Det er en grunn til at du ikke får kjøpekontrakt.  Du kjøper blandingshunder fra et "kjøkkenoppdrett". 

Er ikke blandingshunder. 

Skrevet
Emma89 skrev (3 timer siden):

Brukes det standard valpekontrakt fra NKK?

Aner ikke. 

Skrevet
Firfisla skrev (3 timer siden):

Jeg tenker det samme. 

Jeg betalte pengene imorges. 

Skrevet
Dævendøtte skrev (10 timer siden):

Da vil jeg tro det går veldig fint :) Lykke til og kos deg med valpen! 

Takk! Satser på det! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er ikke blandingshunder. 

Er de ikke registrert i NKK, regnes det som blandingshunder. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...