AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #1 Del Skrevet 2. februar 2021 Nå er jeg nysgjerrig 😂 Mannen ønsket pølse med potetmos, så det fikk han. Men da jeg var ferdig med maten kunne han ikke fatte at jeg ikke hadde kjøpt pølsebrød? Han spiser altså pølse i brød, med potetmos på tallerken. Han mener at det er det alle gjør og helt vanlig. Jeg er vokst opp med at det er to forskjellige "retter". Så hva gjør dere? 😂 Anonymkode: 1951e...eb9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #2 Del Skrevet 2. februar 2021 Aldri hørt om før. Potetsalat ved siden av pølser i brød derimot. Pølse og stappe er sin egen greie Anonymkode: 5e43f...36f 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 2. februar 2021 #3 Del Skrevet 2. februar 2021 Jeg holder med deg, ts. Pølse og potetmos alene 😊 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 2. februar 2021 #4 Del Skrevet 2. februar 2021 Jeg spiser det gjerne som mannen din beskriver, evt med lompe. Men ganske ufattelig at han mente du skulle forstått det. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #5 Del Skrevet 2. februar 2021 Jeg trodde diskusjonen skulle være om det var wiener eller kjøttpølse. Anonymkode: 0cee8...d26 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #6 Del Skrevet 2. februar 2021 Enten pølse i brød. Eller pølse med potetmos. Anonymkode: 856f1...97d 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saph Skrevet 2. februar 2021 #7 Del Skrevet 2. februar 2021 Pølse og potetmos og pølse i brød er forskjellige matretter. Blir som å be om pizza og så bli overrasket over at det ikke er spaghetti også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. februar 2021 #8 Del Skrevet 2. februar 2021 Man spiser ikke pølse i brød med potetstappe, det er to forskjellige retter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupperulla Skrevet 2. februar 2021 #9 Del Skrevet 2. februar 2021 2 Wienerpølser i 2 brød , og en sleiv potetstappe på toppen. Så jeg holder med mannen her😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluedot Skrevet 2. februar 2021 #10 Del Skrevet 2. februar 2021 Med kniv og gaffel og uten pølsebrød. 😉 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #11 Del Skrevet 2. februar 2021 Litt forskjellig. Noen ganger pølse i brød, punktum, noen ganger potetstappe ved siden av pølse i lompe eller brød, noen ganger pølse i lompe punktum, noen ganger bare pølse og potetstappe (men det er sjelden). Pølse er nødmat hos oss uansett, så hvis ekstra tid slenger jeg med stappe for å oppgradere litt (og da er det vel gjerne posestappe som det er greit å splashe ketchup og sennep på. Eller frosne pommes frites. ) Til gode spesialpølser er det hjemmelaget stappe, men helst coleslaw, hjemmelaget potetsalat, marinert rødløk, cornichons, sprø løk, rå løk, ulike typer sennep, ulike typer ketchup, salsaer etc. Og det skal ikke ketchup og pølsesennep på min hjemmelagde stappe. Anonymkode: 85461...fc3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #12 Del Skrevet 2. februar 2021 Saph skrev (3 minutter siden): Pølse og potetmos og pølse i brød er forskjellige matretter. Blir som å be om pizza og så bli overrasket over at det ikke er spaghetti også Catalina Culès skrev (2 minutter siden): Man spiser ikke pølse i brød med potetstappe, det er to forskjellige retter. Uenig, jeg er vokst opp med og har praktisert selv å ha pølse i lompe/brød med potetmos ved siden av. Kjæresten min også, spesielt hvis det er barnebursdag. Så vi er minst ti personer som er vant til det (oss begge med hver våre foreldre og søsken). Anonymkode: 85461...fc3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #13 Del Skrevet 2. februar 2021 Pupperulla skrev (3 minutter siden): 2 Wienerpølser i 2 brød , og en sleiv potetstappe på toppen. Så jeg holder med mannen her😅 Men da spesifiserer du kanskje at "nå fikk jeg lyst på pølse i brød med stappe"?😅 han sa bare at han hadde skikkelig lyst på pølse med potetmos 😂 Anonymkode: 1951e...eb9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #14 Del Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men da spesifiserer du kanskje at "nå fikk jeg lyst på pølse i brød med stappe"?😅 han sa bare at han hadde skikkelig lyst på pølse med potetmos 😂 Anonymkode: 1951e...eb9 For meg ville pølse og potetmos medført at jeg hadde kjøpt en pakke lomper også, det ville vært en selvfølge for meg. Brød spiser vi sjeldnere, men jeg ville tatt med det også, ja, hvis det var det han likte best. Pølse i brød i en hånd og gaffel med mos i den andre. Anonymkode: 85461...fc3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #15 Del Skrevet 2. februar 2021 Jeg ble plutselig litt usikker 😅 Tror jeg har opplevd begge varianter.. Men lumpe og brød har ofte vært tilgjengelig om man skulle ha lyst på det. Anonymkode: 0861f...f17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #16 Del Skrevet 2. februar 2021 Haha, jeg hadde stusset over den der, har aldri vært borti kombinasjonen og ville blitt overrasket over at det var forventet. Her går det i pølse i brød, eller pølse og stappe - aldri kombinert. Anonymkode: cc04c...cef 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #17 Del Skrevet 2. februar 2021 HÆ? Aldri sett :P Det er to forskjellige retter. Noen tar dog potetsalat til det ene eller andre. Anonymkode: 6fb7c...4cb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #18 Del Skrevet 2. februar 2021 Bare pølse og stappe føler jeg er veldig 70-talls, egentlig. Det er noe rart med (hele) wienerpølser eller grillpølser som ikke har lompe eller brød rundt seg. Det blir liksom litt feil. I det minste bør man ha muligheten til å velge. Anonymkode: 85461...fc3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #19 Del Skrevet 2. februar 2021 Pølse med potetmos er grillpølser (gjerne kjøttpølser) med potetmos. Trenger absolutt ikke være lomper eller pølsebrød med. Min mann «må» også ha pølsebrød her gang vi spiser pølser. Det er veldig irriterende Anonymkode: ac9a5...f1a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 2. februar 2021 #20 Del Skrevet 2. februar 2021 (endret) Jeg har alltid trodd at vi har 4 standard alternativer å velge imellom: Pølse i brød Pølse i lompe Pølse og pommes frittes Pølse og potetmos Alt annet er jo bare tullete 😂 Endret 29. januar 2022 av Nasse Nøff ❤ manglet en bokstav og rettet på rart skrevet setning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå