Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble igangsatt med første fødsel for 4 år siden. Jeg var 38+0 og fikk ballong ca kl 13 den første dagen. Den datt ut på natten, men det skjedde ikke noe mer, så da fikk jeg en modningstablett neste morgen kl 8. Ca kl 13. 50 ble vannet tatt, da var jeg 4cm, og kl 14.51 var ungen ute. Slimproppen hadde gått noen dager eller en uke før igangsettingen. Men det ble altså styrtfødsel på 1 time. Jeg rakk ikke noe smertelindring.

Nå er jeg gravid igjen og lurer på om jeg må belage meg på en mye lenger og smertefull fødsel. Er det noen med erfaring på spontan fødsel etter en tidligere igangsatt fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble igangsatt med førstemann, en uke over termin, hadde ingen tegn til at fødsel ville startet av seg selv med det første. Fødsel startet raskt etter igangsetting, men ble Ikke spesielt rask fødsel, 5 timer fra 4 cm til nesten full åpning. Da stoppet det opp. Fikk dårlige pressrier, så ble forløst med vakuum til slutt. Totalt ble det 8 timer fra 4 cm til baby var ute.

Fødsel nr 2 startet av seg selv 3 dager før termin og ble styrtfødsel, ca 1,5 time aktiv.

Fødsel nr 3 ble også spontan, 4 dager over termin og også rask, 2 timer aktiv.

Anonymkode: 47d1f...532

• Liker 1
Skrevet

Ble igangsatt 38+0 første gang pga svangerskapsforgiftning. Etter fire dager med ballong, piller og drypp, endte det med hastesnitt (fikk falske heftige rier på drypp). Denne gangen startet fødselen av seg selv 38+2. Stormrier, under to timer fra 1,5 cm til ungen var ute. Men lurer på om det er vel så mye genetisk? Mamma hadde raske fødsler, og raskere for hver gang. 

Anonymkode: cbf43...f39

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ble igangsatt 38+0 første gang pga svangerskapsforgiftning. Etter fire dager med ballong, piller og drypp, endte det med hastesnitt (fikk falske heftige rier på drypp). Denne gangen startet fødselen av seg selv 38+2. Stormrier, under to timer fra 1,5 cm til ungen var ute. Men lurer på om det er vel så mye genetisk? Mamma hadde raske fødsler, og raskere for hver gang. 

Anonymkode: cbf43...f39

Takk for historiene deres!

Mammaen min hadde lange fødsler😅 Så jeg ble veldig overrasket over at min gikk så fort, men den var jo satt i gang da.

Skrevet

Ble igangsatt med førstemann 8 dager over termin. Jeg slapp ballong og modningspiller siden de kunne gå rett på å ta vannet. Fødselen ble mildt sagt grusom, stormrier i nesten 7 timer, epidural som ikke fungerte og til slutt en baby som satt bom fast og måtte taes med vakuum. Etter 4 forsøk med vakuum kom han endelig ut.

Når jeg ble gravid andre gang var jeg livredd for at denne fødselen også måtte settes i gang og at den skulle bli like grusom. Grudde meg til fødsel fra jeg fant ut at jeg var gravid til hun kom ut. Fødselen starta av seg selv 4 dager over termin. Riene var litt dårlige i starten, så de tok vannet denne gangen også. Da ble riene gode nok, og hun var ute rett over 3 timer senere. Brukte bare lystgass som smertelindring, og følte fødselen gikk som en drøm. Hadde en super jordmor som så at denne babyen også var i ferd med å sette seg fast, men hun fikk snudd litt på babyen så jeg slapp vakuum. Kunne født 10 ganger til om jeg hadde garanti for at det hadde blitt likt 😄

Anonymkode: e328a...553

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble satt i gang med første på termindagen. Tok to grusomme døgn før han ble tatt ut med sugekopp. 
fikk andremann i desember i fjor. Styrtfødsel på 1 time og 8 minutt🤯 hadde ingen tegn på fødsel før den plutselig var i gang.

Anonymkode: 6e643...6bf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ble satt i gang med første på termindagen. Tok to grusomme døgn før han ble tatt ut med sugekopp. 
fikk andremann i desember i fjor. Styrtfødsel på 1 time og 8 minutt🤯 hadde ingen tegn på fødsel før den plutselig var i gang.

Anonymkode: 6e643...6bf

Wow! Så rart at fødslene kan bli så forskjellige😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...