miaen Skrevet 16. august 2005 #1 Skrevet 16. august 2005 Vi har tenkt å ha kubbelys på glassfat. Har funnet noe perlestyr på Løiten, som eg har prøvd å pynte med... Er det mange som bruker kubbelys ? eller er det " feil " lys å bruke ? Hvordan pynter dere eventuelt lyset/ rundt lyset..
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #2 Skrevet 16. august 2005 Moren min er tilhenger av telys og reagerte da noen venner pyntet med kubbelys i sitt bryllup. Men da jeg forklarte årsaken var hun helt med på notene og enig i valget - kubbelys brenner jo så uendelig mye lenger - da slipper man å tenke på å fylle på. Vi skal ha fest her på lørdag og skal da bruke kubbelys. Når det gjelder pynten kommer jo det helt an på bordbredden. Er det et smalt bord som skal pyntes kan det være lurt å pynte smalt, f.eks. med lysene på rekke og rad med pynt imellom f.eks. Er bordet av de noe mer brede typene kan man pynte rundt lyset. I begge tilfeller kan man bruke de perlene du har kjøpt, man kan finne kvister ute i naturen/andre ting ute i naturen, man kan legge ut bilder av hovedpersonene, man kan bruke blomster
Seterjenta Skrevet 16. august 2005 #3 Skrevet 16. august 2005 Hei Vi brukte kubbelys på bordet når vi giftet oss, og det fikk vi utrolig mye skryt for! Har lagt ved et bilde her. I de blanke vasene med perler satte vi dyprøde roser etter at vi hadde vært i kirka. Det ble veldig pent ;-)
Gjest MrsL Skrevet 16. august 2005 #4 Skrevet 16. august 2005 Vi brukte også kubbelys på bordet da vi giftet oss
miaen Skrevet 16. august 2005 Forfatter #5 Skrevet 16. august 2005 TheresF: det var et flott pyntet bord dere hadde. Det ble lekkert med lys i flere høyder
Lassie Skrevet 16. august 2005 #6 Skrevet 16. august 2005 ThereseF: Utrolig lekkert bord dere hadde! Kjempefint pyntet!!
Spirito Skrevet 16. august 2005 #7 Skrevet 16. august 2005 Kubbelys er da mye penere enn telys, spør du meg.
lol75 Skrevet 16. august 2005 #8 Skrevet 16. august 2005 Vi hadde fått lånt lysestaker som er kjøpt på Ikea. Disse hadde vi vanlige lys i, og hadde fylt med perler rundt nede i staken. Ble kjempefint..
Ugla Skrevet 16. august 2005 #9 Skrevet 16. august 2005 Var i et bryllup hvor de brukte kjeglelys og sølvfargede perler/lenker. Det var kjempefint!
Blueberry Skrevet 16. august 2005 #10 Skrevet 16. august 2005 Vi hadde noen smale kubbelys på en slags lysestake. Må få lagt inn bilder på pcen så skal jeg vise frem...
tommeline Skrevet 17. august 2005 #11 Skrevet 17. august 2005 Er det mange som bruker kubbelys ? eller er det " feil " lys å bruke ? ← Dere gjør i alle fall ikke noe feil ved å bruke kubbelys. Pynt bordet slik dere vil ha det! Thereses bord viser jo at det kan bli veldig stilfullt!
tøydukke Anna Skrevet 17. august 2005 #12 Skrevet 17. august 2005 Vi hadde små pyramidelys fra Løiten lys oppå noen små firkantede skåler fra samme sted, det ble veldig fint, for vi hadde litt høye, smale borddekorasjoner og nettopp høydeforskjellen mellom disse to tingene og resten av bordet gjorde det flott synes jeg! Tror det er veldig mange som velger kubbe-lys varianter til bryllup nå og hvorfor ikke? De brenner jo en evighet. Våre lys hadde bare rukket å brenne ca halvt ned når festen var ferdig tidlig på morgenkvisten. lykke til med lysvalg!!
Iskvinnen Skrevet 17. august 2005 #13 Skrevet 17. august 2005 Har tenkt å bruke flytelys vi, gir så mange muligheter synes jeg. Men da får man jo problemet med at de brenner opp...Kubbelys er også være veldig flott. Tely synes jeg er litt kjipt.
Annie78 Skrevet 17. august 2005 #14 Skrevet 17. august 2005 Vi hadde kubbelys fra Løiten. Vi kjøpte glassfat til å ha dem på, og satte dem i grupper på to og to like store lys. Jeg kjøpte sånn gullfarget myk ståltråd og "knyttet" litt forskjellige perler på tråden. Og så surret jeg den rundt lyset noen ganger. På de andre lysene hadde vi to forskjellige typer bånd, gullfarget m hjerter og ensfarget gull. Kubbelysene var hvite. I tillegg hadde vi t-lysglass fra Løiten, gull- / champagnefarget, som stod to og to. Sånne krakelerte. Vi brukte kubbelys i tre forskjellige størrelser, og passet på at lysene ikke ble høyere enn at folk kunne se hverandre over bordet. Og så hadde vi oppklippete strå liggende langs midten av bordet, med falske roseblader og glassperler (kjøpt på Løiten det og...) Lysene fra Løiten (de de lager delv...) brenner utrolig fint, og hotellsjefen på hotellet lurte på hvor vi hadde kjøpt dem fordi hun ikke hadde sett kubbelys som brant så fint og jevnt før, selv om det var en god del trekk i lokalet i løpet av kvelden. (Var varmt ute, så alt av dører ble lukket opp.) På gavebordet hadde vi et litt større kubbelys, og en bunt med lange strå m roseblader tredd innpå stråene. De ble stående litt opp fra alle gavene og stjal ikke mye plass. Utolig stilig ble det, og veldig stemningsfullt. Så kubbelys kan anbefales, men du må jo selv se på hvilken stil du vil ha og lokalet. Vi hadde festen på en gammel brygge, med tømmer og lavt under taket, så det passet veldig godt hos oss.
Annie78 Skrevet 17. august 2005 #15 Skrevet 17. august 2005 Og, ja, de brenner lenge og vi bruker dem ennå. Kjempefine!
Gjest Brudeberta 2006/07? Skrevet 17. august 2005 #16 Skrevet 17. august 2005 Kubbelys er da mye penere enn telys, spør du meg. ← Synes jeg også
Tusenfryd Skrevet 17. august 2005 #17 Skrevet 17. august 2005 Vi hadde hvite kubbelys i tre forskjellige høyder som sto sammen med et bånd rundt. Veldig fint synes jeg.
linky Skrevet 17. august 2005 #18 Skrevet 17. august 2005 Vi hadde hvite kubbelys i 2 forskjellige høyder som sto på glassfat som vi kjøpte på binders. det ble nydelig.
Annie Skrevet 17. august 2005 #19 Skrevet 17. august 2005 På Løvli Lysstøperi på Toten har de utrolig fine bryllupslys. Mange andre fine lys også forresten!
Impala Skrevet 18. august 2005 #20 Skrevet 18. august 2005 Vi hadde også kubelys i tre høyder. Disse satte jeg på noen runde fat jeg hadde kjøpt på Neste stopp. Det var dritlekkert! Hadde egentlig tenkt å ha flytelys, men så snakket jeg med de som skulle lage blomstene og de sa at det ville se fint ut med kubelys, og det gjorde det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå