Millimani Skrevet 2. februar 2021 #21 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, jeg hadde håpet på at dette ikke ble snudd til en korona-tråd. Hadde opprinnelig tenkt på sjokoladekake i langpanne (er vel stort sett det jeg baker når jeg først baker, men da barnevennlig variant til bursdager). Men så ble jeg så usikker siden de fleste på jobb er 50+ år gammel, om sjokoladekake blir alt for simpelt og kjedelig. Boller kunne jo også vært en god idé! Anonymkode: d2945...4e4 Boller og sjokoladekake er tradisjonelt og godt. Vafler også. Bare vær sikker på at ingen er allergiske mot noe, men det vet du vel allerede - om du kjenner dem så godt 1
Kjetil E Skrevet 2. februar 2021 #22 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Vi har personalmøte nå førstkommende fredag, og jeg har i den forbindelse lovet å bake noe. Problemet er bare at jeg svært sjeldent baker (elsket det før, men mistet plutselig helt interessen for noen år siden). Kvittet oss med en del kjøkkenutstyr pga flytting, og har blant annet ikke runde kakeformer lengre (eller har vel faktisk ingen kakeformer). Har kjøkkenmaskin, og vanlige 20x30 form og langpanner. Jeg må kunne bake meg helt ferdig dagen før, da jeg begynner kl 07.00 på jobb fredag (vil jo da helst lage noe som holder seg like ferskt dagen etter). Ønsker heller ikke lage noe superavansert og ekstremt tidskrevende, men vil jo lage noe som både smaker og ser flott ut! Hvis alle kommer på personalmøtet så blir vi 10 stykker. Noen som har noe forslag til hva jeg kan lage?? Det må ikke nødvendigvis være en kake, alt av forslag er ønskelig! ☺️ Anonymkode: d2945...4e4 Hva med å lage risboller. 250g delfiafett, 200 gram kokesjokolade. Del det i små biter og smelt over et vannbad. Mens du lar det avkjøle seg lager du eggedosis av 2 egg og 150 g sukker. Hel så egedosis oppi den smelta sjokoladen/delfiafettet. Ha så i 100 g puffet ris som du rører inn. Så tar du to skjeer og lager boller som du legger på ei rist og setter i kjøleskapet til de blir kalde. Dette er digg. Jeg bruker å få 28 risboller av oppskriften. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #23 Skrevet 2. februar 2021 Har hatt suksess med å servere denne på jobb https://www.detsoteliv.no/oppskrift/karamellkake-i-langpanne Ellers er det godt med gulrotkake i langpanne, med god ostekrem på. Anonymkode: f53b9...784 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #24 Skrevet 2. februar 2021 Kjetil E skrev (1 time siden): Hva med å lage risboller. 250g delfiafett, 200 gram kokesjokolade. Del det i små biter og smelt over et vannbad. Mens du lar det avkjøle seg lager du eggedosis av 2 egg og 150 g sukker. Hel så egedosis oppi den smelta sjokoladen/delfiafettet. Ha så i 100 g puffet ris som du rører inn. Så tar du to skjeer og lager boller som du legger på ei rist og setter i kjøleskapet til de blir kalde. Dette er digg. Jeg bruker å få 28 risboller av oppskriften. Risbolle er godt! Jeg syns det er ekstra digg med grovhakket peanøtter i røren. Anonymkode: f53b9...784 1
Knoot Skrevet 2. februar 2021 #25 Skrevet 2. februar 2021 Jeg mener å ha lest på FHI sine hjemmesider at hvis man skal ha servering på personalmøter er det sterkt anbefalt å porsjonere ferdig på forhånd. Alle får utdelt sine porsjoner, men det er ikke anbefalt at ansatte selv kan ta fra mat som står fremme. Til kaffe/te servering anbefaler dem å ha en utvalgt person som serverer drikke. Selv om man jobber sammen til daglig, er det likevel greit å ta forhåndsregler. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #26 Skrevet 2. februar 2021 Er folk feite unngå kaloribomber Anonymkode: b2210...54a
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #27 Skrevet 2. februar 2021 Enkelt og greit, en kjent og kjær klassiker - fotballkake i langpanne. Hvorfor ikke? Det er godt, det er enkelt, og det er fargerikt. 😊 Anonymkode: 81ca4...396
Gjest Blondie65 Skrevet 2. februar 2021 #28 Skrevet 2. februar 2021 Vi gæmliser over 50 eeeeeeeeeeeeeelsker sjokoladekake. Gjerne med en deilig feit sjokoladesmørkrem på toppen.
Connie Skrevet 2. februar 2021 #29 Skrevet 2. februar 2021 Sjokoladeboller, boller, kanelboller eller rosinboller. Eller så går det an å lage muffins i sånne små muffinsformer.
Connie Skrevet 2. februar 2021 #30 Skrevet 2. februar 2021 Hva med sjokoladefondant i muffinsformer? Det er godt det.
Rullerusk Skrevet 2. februar 2021 #31 Skrevet 2. februar 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Vi har personalmøte nå førstkommende fredag, og jeg har i den forbindelse lovet å bake noe. Problemet er bare at jeg svært sjeldent baker (elsket det før, men mistet plutselig helt interessen for noen år siden). Kvittet oss med en del kjøkkenutstyr pga flytting, og har blant annet ikke runde kakeformer lengre (eller har vel faktisk ingen kakeformer). Har kjøkkenmaskin, og vanlige 20x30 form og langpanner. Jeg må kunne bake meg helt ferdig dagen før, da jeg begynner kl 07.00 på jobb fredag (vil jo da helst lage noe som holder seg like ferskt dagen etter). Ønsker heller ikke lage noe superavansert og ekstremt tidskrevende, men vil jo lage noe som både smaker og ser flott ut! Hvis alle kommer på personalmøtet så blir vi 10 stykker. Noen som har noe forslag til hva jeg kan lage?? Det må ikke nødvendigvis være en kake, alt av forslag er ønskelig! ☺️ Anonymkode: d2945...4e4 Hadde laget en klippekringle med melisglasur. men så spørs det om du har 5 av 10 med særskilte behov da 😀
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #32 Skrevet 2. februar 2021 Gulrotkake hadde vørt deilig på personalmøte. 😉 eller kanelboller. Anonymkode: ae6fe...6c6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #33 Skrevet 3. februar 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Er folk feite unngå kaloribomber Anonymkode: b2210...54a Feite folk kan passe på seg sjøl, så kan vi andre spise god kake. Anonymkode: 9e680...a77 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #34 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Gulrotkake hadde vørt deilig på personalmøte. 😉 eller kanelboller. Anonymkode: ae6fe...6c6 Kommer på at gulrotkake har jeg og servert i muffinsformer. Samt en versjon av eplekake, men da bare med revet eple i stedet for biter. Porsjonskaker i muffinsformer må være min spesialitet 😅 Anonymkode: fffab...34f
Diamant20 Skrevet 3. februar 2021 #35 Skrevet 3. februar 2021 Jeg skulle aldri ha trykket meg inn her, nå vil jeg bare ha kaker🤣 Er hjemme med forkjølelse også, så jeg har mulighet og tid også. Nå trenger jeg viljestyrke😜
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #36 Skrevet 3. februar 2021 Diamant20 skrev (8 minutter siden): Jeg skulle aldri ha trykket meg inn her, nå vil jeg bare ha kaker🤣 Er hjemme med forkjølelse også, så jeg har mulighet og tid også. Nå trenger jeg viljestyrke😜 Jeg skal hjelpe deg! Matlysten din forsvinner som dugg for solen! Anonymkode: 81ca4...396 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #37 Skrevet 3. februar 2021 Sjokoladekake liker de fleste uansett alder! Anonymkode: 28bb1...865
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå