AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #1 Skrevet 2. februar 2021 Vi har personalmøte nå førstkommende fredag, og jeg har i den forbindelse lovet å bake noe. Problemet er bare at jeg svært sjeldent baker (elsket det før, men mistet plutselig helt interessen for noen år siden). Kvittet oss med en del kjøkkenutstyr pga flytting, og har blant annet ikke runde kakeformer lengre (eller har vel faktisk ingen kakeformer). Har kjøkkenmaskin, og vanlige 20x30 form og langpanner. Jeg må kunne bake meg helt ferdig dagen før, da jeg begynner kl 07.00 på jobb fredag (vil jo da helst lage noe som holder seg like ferskt dagen etter). Ønsker heller ikke lage noe superavansert og ekstremt tidskrevende, men vil jo lage noe som både smaker og ser flott ut! Hvis alle kommer på personalmøtet så blir vi 10 stykker. Noen som har noe forslag til hva jeg kan lage?? Det må ikke nødvendigvis være en kake, alt av forslag er ønskelig! ☺️ Anonymkode: d2945...4e4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #2 Skrevet 2. februar 2021 1. Skal det være fysisk personalmøte nå i koronatida da? 2. Bør hvertfall droppe servering der alle skal knørve og ta i. Best at alle tar med mat til seg selv og serverer kun kaffe. Anonymkode: 9c645...f7a 9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #3 Skrevet 2. februar 2021 1. Er det vanlig med kake eller mat på personalmøter? 2. Er personalmøter hyppige? 3. Er de ansatte overvektige? 4. Dannes det et mønster? Anonymkode: a3831...852 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #4 Skrevet 2. februar 2021 Man skal ikke ha personalmøter nå i pandemien. Baking kan du glemme. Smittebombe. Anonymkode: ad01d...d89 6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #5 Skrevet 2. februar 2021 Kake faller alltid i smak på våres personalmøte. En god langpannekake? Eller hva med foccacia i langpanne med en god salat til? Salater og slik faller alltid i smak, gjerne pastasalat. Anonymkode: 78f0e...ce0 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #6 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 1. Skal det være fysisk personalmøte nå i koronatida da? 2. Bør hvertfall droppe servering der alle skal knørve og ta i. Best at alle tar med mat til seg selv og serverer kun kaffe. Anonymkode: 9c645...f7a 1. ja det skal ha et fysisk personalmøte. Vi er en liten bedrift med 10 ansatte inkludert leder, som alle jobber sammen til daglig uansett. Vi bor også i en liten kommune som har hatt 1 tilfelle av smitte og det var i mai. 2. ønsker som sagt gjerne tips så forslag hadde vært greit. 3. nå var det vel ikke dét jeg spurte om. Anonymkode: d2945...4e4 13
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #7 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man skal ikke ha personalmøter nå i pandemien. Baking kan du glemme. Smittebombe. Anonymkode: ad01d...d89 Man kan fint ha personalmøte. På arbeidsplasser går man oppå hverandre hele tiden uansett, så at man har møte sammen utgjør ingen forskjell. Anonymkode: 78f0e...ce0 9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #8 Skrevet 2. februar 2021 Eventuelt kan du lage porsjonskaker eller porsjonsdesserter. Er en del oppskrifter hos Det søte liv. Så lager du bare 10 av det. F.eks porsjonsostekake. Anonymkode: 78f0e...ce0 1
Heihola Skrevet 2. februar 2021 #9 Skrevet 2. februar 2021 Alt som er i langpanne er greit og enkelt, særlig når du uansett ikke har noen former. Sjokoladekake i langpanne fra detsoteliv.no f.eks, godt og enkelt. Gulrotkake kan også lages i langpanne! 6
Gjest Dævendøtte Skrevet 2. februar 2021 #10 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi har personalmøte nå førstkommende fredag, og jeg har i den forbindelse lovet å bake noe. Problemet er bare at jeg svært sjeldent baker (elsket det før, men mistet plutselig helt interessen for noen år siden). Kvittet oss med en del kjøkkenutstyr pga flytting, og har blant annet ikke runde kakeformer lengre (eller har vel faktisk ingen kakeformer). Har kjøkkenmaskin, og vanlige 20x30 form og langpanner. Jeg må kunne bake meg helt ferdig dagen før, da jeg begynner kl 07.00 på jobb fredag (vil jo da helst lage noe som holder seg like ferskt dagen etter). Ønsker heller ikke lage noe superavansert og ekstremt tidskrevende, men vil jo lage noe som både smaker og ser flott ut! Hvis alle kommer på personalmøtet så blir vi 10 stykker. Noen som har noe forslag til hva jeg kan lage?? Det må ikke nødvendigvis være en kake, alt av forslag er ønskelig! ☺️ Anonymkode: d2945...4e4 Hadde lagd boller og sjokoladekake. Ellers ser jeg at noen har veldig tungt for å svare på det du lurer på
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #11 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eventuelt kan du lage porsjonskaker eller porsjonsdesserter. Er en del oppskrifter hos Det søte liv. Så lager du bare 10 av det. F.eks porsjonsostekake. Anonymkode: 78f0e...ce0 Det var en god idé, har du noen konkrete tips? Er så innmari matlei for tiden, så synes det er vanskelig å komme på gode forslag. Anonymkode: d2945...4e4 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #12 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var en god idé, har du noen konkrete tips? Er så innmari matlei for tiden, så synes det er vanskelig å komme på gode forslag. Anonymkode: d2945...4e4 Fromasjer kan du for eksempel lage i porsjonsglass: https://www.detsoteliv.no/oppskrift/mokkafromasj En god krem, f.eks vaniljekrem eller råkrem, lagvis med bær: https://www.detsoteliv.no/oppskrift/rakrem-med-vannmelon-og-baer Sjokolademousse: https://www.detsoteliv.no/oppskrift/lys-sjokolademoussedessert-til-17-mai Ostekake på glass: https://matpaabordet.no/2016/10/25/enkel-ostekake-pa-glass/ Anonymkode: 78f0e...ce0 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #13 Skrevet 2. februar 2021 Jeg har hatt stor suksess med denne https://www.detsoteliv.no/oppskrift/vaniljesauskake Kan og lages i muffinsformer om man vil ha koronavennlige porsjonskaker. Egner seg og til frysing. Anonymkode: fffab...34f 1
Nasse Nøff Skrevet 2. februar 2021 #14 Skrevet 2. februar 2021 Denne gulrotkaken er veldig god:https://www.detsoteliv.no/oppskrift/gulrotkake-i-langpanne Oppskriften er veldig stor, så 2/3-porsjon passer i en vanlig langpanne, og 1/3 i en form på 20x30. Vil si det siste passer hvis dere er 10. 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #15 Skrevet 2. februar 2021 Dævendøtte skrev (1 minutt siden): Hadde lagd boller og sjokoladekake. Ellers ser jeg at noen har veldig tungt for å svare på det du lurer på Ja, jeg hadde håpet på at dette ikke ble snudd til en korona-tråd. Hadde opprinnelig tenkt på sjokoladekake i langpanne (er vel stort sett det jeg baker når jeg først baker, men da barnevennlig variant til bursdager). Men så ble jeg så usikker siden de fleste på jobb er 50+ år gammel, om sjokoladekake blir alt for simpelt og kjedelig. Boller kunne jo også vært en god idé! Anonymkode: d2945...4e4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #16 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi har personalmøte nå førstkommende fredag, og jeg har i den forbindelse lovet å bake noe. Problemet er bare at jeg svært sjeldent baker (elsket det før, men mistet plutselig helt interessen for noen år siden). Kvittet oss med en del kjøkkenutstyr pga flytting, og har blant annet ikke runde kakeformer lengre (eller Noen som har noe forslag til hva jeg kan lage?? Det må ikke nødvendigvis være en kake, alt av forslag er ønskelig! ☺️ Anonymkode: d2945...4e4 Bare du ikke gjør som sjefen jeg hadde i en barnehagejobb. Da hun fant ut overtidsmat er lovpålagt, hentet hun en pakke knekkebrød og en smøreost fra kjøleskapet ungene bruker på avdelingene og sa: Jeg fant overtidsmat 😅🤣😂 og det gjentok seg hver gang vi hadde planleggings eller overtidsmøte. Prøv heller: Gryterett, pastasalat, puzzasnurrer eller lasagne Anonymkode: 0e5ce...2f8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #17 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg hadde håpet på at dette ikke ble snudd til en korona-tråd. Hadde opprinnelig tenkt på sjokoladekake i langpanne (er vel stort sett det jeg baker når jeg først baker, men da barnevennlig variant til bursdager). Men så ble jeg så usikker siden de fleste på jobb er 50+ år gammel, om sjokoladekake blir alt for simpelt og kjedelig. Boller kunne jo også vært en god idé! Anonymkode: d2945...4e4 Eldre folk er jo veldig glad i søtt og kaker så det hadde de helt sikkert likt. Da med kaffe i koppen så klart. Anonymkode: 78f0e...ce0
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #18 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har hatt stor suksess med denne https://www.detsoteliv.no/oppskrift/vaniljesauskake Kan og lages i muffinsformer om man vil ha koronavennlige porsjonskaker. Egner seg og til frysing. Anonymkode: fffab...34f Har du prøvd å lage denne i muffinsformer? At den vil bli like saftig og god? Synes den så veldig god ut den der! Anonymkode: d2945...4e4 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #19 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du prøvd å lage denne i muffinsformer? At den vil bli like saftig og god? Synes den så veldig god ut den der! Anonymkode: d2945...4e4 Ja, det har jeg. Bare pass på steketiden, blir jo kortere enn når du lager den i langpanne. Anonymkode: fffab...34f
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #20 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): 1. Skal det være fysisk personalmøte nå i koronatida da? 2. Bør hvertfall droppe servering der alle skal knørve og ta i. Best at alle tar med mat til seg selv og serverer kun kaffe. Anonymkode: 9c645...f7a 🤣🤣 Er du redd for og bli litt forkjølet i disse vintertider?🤣🤣🤣🤣 Anonymkode: 6181a...712 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå