Gå til innhold

Hva kan gi et barn energimangel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en 7åring som har blitt så sliten i det siste.  Det har gått så gradvis at vi egentlig ikke har merket det, men nå har hun ved flere anledninger sovnet på skolen og da begynner vi jo å stusse. 

Vi har fått legetime, men mens vi venter så prøver jeg å tenke hva det kan være. Jernmangel, dvitaminmangel eller lavt stoffskifte er det eneste jeg kommer på.

(Og det er umulig å google, for barn+trøtt blir kun kreft hos Google-noe jeg virkelig ikke tror det er, og som jeg uansett ikke gidder å ofre en tanke på før legetimen.)

Så spørsmålet mitt er om det er noen som har andre ideer til slitenhet hos barn?

Cøliaki og alle andre matallergier er nylig sjekket forresten. 

Anonymkode: abcc4...c52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leukemi er veldig typisk sånn

Anonymkode: 688a9...2c1

Skrevet

Sover hun lenge nok om natten? 11-12 timer ca.?

Anonymkode: d09d5...1ae

Skrevet

Kanskje hun trenger briller? 

Anonymkode: 64d0d...c18

Skrevet

Barneleddgikt? Eller jernmangel, som du skrev. Får hun i seg nok jern i kosten? 

Anonymkode: 21c12...243

Skrevet

Spøkelse som suger ut energi 

Anonymkode: 76323...285

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Vi har en 7åring som har blitt så sliten i det siste.  Det har gått så gradvis at vi egentlig ikke har merket det, men nå har hun ved flere anledninger sovnet på skolen og da begynner vi jo å stusse. 

Vi har fått legetime, men mens vi venter så prøver jeg å tenke hva det kan være. Jernmangel, dvitaminmangel eller lavt stoffskifte er det eneste jeg kommer på.

(Og det er umulig å google, for barn+trøtt blir kun kreft hos Google-noe jeg virkelig ikke tror det er, og som jeg uansett ikke gidder å ofre en tanke på før legetimen.)

Så spørsmålet mitt er om det er noen som har andre ideer til slitenhet hos barn?

Cøliaki og alle andre matallergier er nylig sjekket forresten. 

Cøliaki?

Anonymkode: e9db1...d14

Skrevet

Jernmangel :)

Anonymkode: 46a8d...bca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Cøliaki?

Anonymkode: e9db1...d14

Les siste setning en gang til du!😉

Anonymkode: cd190...448

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Diabetes? Hvordan er tørsten?

Skrevet

Diabetes, da haster det å sjekke blodsukker og det tar kun 1 minutt, så stikk innom legesenter i morgen.

Anonymkode: 96afe...ad6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror at du kanskje bør droppe både Google og KG... Det blir fort kreft her også, ser det ut for. Og diabetes. 

Vent til legetimen og la legen ta seg av tenkingen 🙂 Sannsynligvis er det ikke noe farlig, så det er ikke noe poeng i å ta imot råd fra synsere her og bli bekymret uten grunn. 🙂

Anonymkode: b33d8...b19

Skrevet

Både leukemi og diabetes kan ha slike symptomer, men det er det faktisk veldig få barn som får! Ville ikke bekymret meg for det i det hele tatt. Kyssesyken kan også komme til uttrykk på mange rare måter, og jeg husker jeg var ekstremt trøtt og uopplagt da jeg fikk det. Tok lang tid før jeg fikk typiske symptomer som halsbetennelse og feber. Hovne lymfeknuter kan være et symptom som er lett å sjekke selv. 

Ellers går en 7-åring  gjennom utrolig mye ommøblering i hode og kropp. Det kan være alt fra prepubertet, sosialt stress, mye inntrykk og dårlig søvnkvalitet. Kort sagt: Det kan være nesten hva som helst, men er høyst sannsynlig noe ganske ufarlig. 

Anonymkode: fc345...127

Skrevet

Takk for svar. 

Jeg er ikke bekymret av meg, da hadde jeg ikke laget denne tråden. 😊

Jeg tenkte mest at kanskje andre hadde ideer til enkle årsaker jeg ikke hadde tenkt på, slik som tipset om briller. 

Jeg antar det er jernmangel eller dvitaminmangel, eller kanskje b12. (Eller evt bare kombinasjon av mørket og alderen og tilsatt en dose latskap). 

Skrevet

Mage tarm problemer? Be om henvisning til sykehus for utredelse.

Anonymkode: cf5a7...141

Skrevet

Hvordan gikk det?

Anonymkode: 64d0d...c18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...