AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #1 Skrevet 2. februar 2021 Noen her som har født i uke 36? Hvordan gikk det? Måtte dere på intensiven? Ha hjelp med sonde? Og hvor mange dager på sykehus? Anonymkode: 133ea...e9b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #2 Skrevet 2. februar 2021 Det vil i de fleste tilfeller være helt udramatisk. Har en nevø født i uke 34, han var sugesvak og måtte koppmates. Pga lav vekt måtte han mates hver tredje time. Men de var hjemme fra barsel etter 5 dager og alt gikk fint. Anonymkode: 7f381...508
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #3 Skrevet 2. februar 2021 Fikk jenta mi uke 35. Lav fødselsvekt, dysmatur. 3 uker på nyfødt intensiv avd, mest pga spiseproblematikk. Nr to kom i ule 36. Lav fødselsvekt, ingen problemer. Var på vanlig barsel en dag lenger enn normalt ved ks. Begge under to kg. Anonymkode: bf449...3e7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #4 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fikk jenta mi uke 35. Lav fødselsvekt, dysmatur. 3 uker på nyfødt intensiv avd, mest pga spiseproblematikk. Nr to kom i ule 36. Lav fødselsvekt, ingen problemer. Var på vanlig barsel en dag lenger enn normalt ved ks. Begge under to kg. Anonymkode: bf449...3e7 Du mener prematur kanskje? Anonymkode: 8be0a...0c9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #5 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fikk jenta mi uke 35. Lav fødselsvekt, dysmatur. 3 uker på nyfødt intensiv avd, mest pga spiseproblematikk. Nr to kom i ule 36. Lav fødselsvekt, ingen problemer. Var på vanlig barsel en dag lenger enn normalt ved ks. Begge under to kg. Anonymkode: bf449...3e7 Godt å høre at det gikk bra. Nr 2, måtte den få hjelp med sonde eller gikk amming / mating greit? Anonymkode: 133ea...e9b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #6 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du mener prematur kanskje? Anonymkode: 8be0a...0c9 Vet du ikke hva dysmatur er? Anonymkode: 7f381...508
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #7 Skrevet 2. februar 2021 Nei, jeg mener dysmatur. Umoden for antall uker i magen. Hun var litt prematur, men det var ikke derfor vi var på intensiven.. Anonymkode: bf449...3e7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #8 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Godt å høre at det gikk bra. Nr 2, måtte den få hjelp med sonde eller gikk amming / mating greit? Anonymkode: 133ea...e9b Nr 1 måtte ha sonde i tre uker. Etter at hun hadde spist selv i to dager fikk vi reise hjem. Nr to spiste selv samme dag han kom ut:) Anonymkode: bf449...3e7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #9 Skrevet 3. februar 2021 Spontan vannavgang 35+6, født 36+0. Alt forløp som ved en normal fødsel utover at jeg ikke fikk føde i vann og baby måtte overvåkes med CTG/elektrode. Ammingen gikk problemfritt. Var på sykehuset i 3 døgn. Gulsott, akkurat ikke behov for lysbehandling. Baby var av god størrelse og har utviklet seg helt normalt. Anonymkode: 80591...b51
Monabanana Skrevet 3. februar 2021 #10 Skrevet 3. februar 2021 Fødte 36+4, det gikk fint, han var 2600 og 47, spiste litt dårlig og var mye trett, var en uke på sykehuset.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #11 Skrevet 3. februar 2021 Fødte litt dysmature tvillinger i uke 36, den ene trengte ett døgn på nyfødtintensiv for litt pustestøtte og kom til oss på barsel dagen etter, den andre var sprek og kom rett til barsel. Sugesvake og babyen på NFI fikk sondeernæring i ett døgn, ellers startet vi med 3-timers regime på barsel med morsmelk/kaloriberiket MME på flaske og dette fortsatte noen uker. Kom hjem etter 5 dager, alt gikk uproblematisk for seg. Anonymkode: 7e643...276
Million Skrevet 3. februar 2021 #12 Skrevet 3. februar 2021 (endret) Jeg fødte i uke 35+6. Det er lenge siden nå. Det gikk heldigvis fint med oss. Barnet var det minste på fødeavdelingen de dagene vi lå der, med en fødselsvekt på 2,8 kg. Legene synes han hadde fin vekt til å være født en måned før termin. Måtte ikke på intensiven, lå på vanlig fødeavdeling. Men barnet måtte ligge i lyskasse en stund pga gulsott. Det var noe jeg ble fryktelig lei meg for, husker jeg, han så så hjelpesløs og liten ut der han lå med stoffbriller på alene i lyskassen Pleierne minnet meg på å amme ofte osv. Ingen sondemating, barnet klarte å suge så jeg ammet på vanlig måte. Måtte få morsmelk fra melkebanken (med kopp) de første par dagene før min melk kom skikkelig i gang, men det gjelder jo mange, ikke bare fortidligfødte. Men når min melk kom i gang tredje dagen, bare sprutet det ut. Fem dager på sykehuset lå vi. Fikk reise hjem etter fem dager, med strenge instruksjoner om å sette på vekkerklokke om natta og mate babyen hver tredje time døgnet rundt pga han var prematur. Det ble ikke akkurat nødvendig med noen vekkerklokke, for barnet selv våknet hver time døgnet rundt og vrælte etter mer mat....! La på seg fint, det gikk oppover og oppover. På 5 måneders kontrollen var han akkurat oppe på gjennomsnitts-streken i vekt for alderen. Endret 3. februar 2021 av Million
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå