Gå til innhold

Hvor høy husleie har du innvilget hos Namsmann/ Skatteetaten ved påleggstrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Hvor stor husleie har du som enslig fått innvilget hos Namsmann/ Skatteetaten ved påleggstrekk?  

Å eventuelt hvor mye trekkes du hver måned? 

Anonymkode: 46ad7...0dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt 9000kr i leie og det har vært Ok. Blir trukket ca 30% av bruttolønn. Så er ikke mange penger igjen. Men er jo min egen feil. 

Anonymkode: 290d2...0d7

• Liker 1
Skrevet

10000

Anonymkode: 14b80...1c3

Skrevet

Kan ikke relatere til akkurat det du spør om, men jeg vet at ved en liknende situasjon, i en gjeldsordning som namsmannen styrer, kan en ha rett på å få holde av inntil 10.000 kr til husleie. Livsopphold satsen på ca 7500; har alle i en gjeldsordning krav på. Men det var kanskje ikke dette du lurte på.

Anonymkode: cfc7d...5ce

Skrevet

Saken er den at jeg måtte flytte å det eneste jeg fant var leilighet til 10.000 kr, 1000kr mer enn jeg fikk innvilget tidligere MEN jeg hadde ikke penger til depositum å ble enig med utleiemegler at jeg betaler 14000kr i 7 måneder for å bygge opp et depositum. Sen er leien 10.000kr 

Nå må jeg sende inn skjema til Skatteetaten om endring/stopp i påleggstrekk pga restskatt å der må husleien dokumenteres. Hva gjør jeg?  Godkjenner Skatteetaten dette? Namsmannen har ikke bett om ny husleie kontrakt, så får 9000 i fratrekk for husleie.

Anonymkode: 46ad7...0dd

Skrevet

11000

Anonymkode: 22c81...095

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...