lemoncake Skrevet 3. februar 2021 Forfatter #41 Skrevet 3. februar 2021 Ella1 skrev (1 time siden): Kjøp en pose lakrispulver, det selger de billig på f.eks Søstrene Grene og TGR. Ha litt lakrispulver i en brødpose sammen med dadler, rist posen. Lakrisdadler👌🏻Det samme kan gjøres med kakaopulver/O’boy. Det skal prøves! Takk! 😋 1
lemoncake Skrevet 3. februar 2021 Forfatter #42 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Epler med kanel Kesam eller naturell yogurt med bær Smoothie Brokkoli og gulrot + dip på kesam eller mager rømme Havregrøt med bær Dadler Skinke (parma eller serrano) surret rundt asparges Hjemmelaget popcorn med forskjellige smaker Anonymkode: a4288...1aa Takk for tips! 😄 Hva slags smaker er godt til popcorn? Har bare prøvd et slikt krydder som de hadde på kinoen. 😊
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #43 Skrevet 3. februar 2021 lemoncake skrev (2 timer siden): Takk for tips! 😄 Hva slags smaker er godt til popcorn? Har bare prøvd et slikt krydder som de hadde på kinoen. 😊 Næringsgjær 😍 Anonymkode: 45da1...64d
Gjest Trynefaktor Skrevet 3. februar 2021 #44 Skrevet 3. februar 2021 lemoncake skrev (På 2.2.2021 den 19.31): Tips til sunn snacks? 😄 Av og til liker jeg å spise noe små snacks om kvelden, særlig en fredag eller lørdagskveld. Eller bare det å kunne sette fram noe sunnere når vi har besøk. Men må endre litt på matvaner. Trenger tips til noen sunnere valg. Spiser grønnsaker og dip i blant. Ofte stangselleri eller agurk og dip av drømmelett rømme med sånn pose som blandes i. Andre forslag der for variasjon? Ps! Jeg trenger ikke råd om kutte ut snacks helt, jeg ønsker å lære meg at det finnes sunnere alternativer der ute som faktisk smaker godt 🍅🥦🍇🍓 -Vaniljekesam med bjørnebær (du kan varme dem opp litt) -Mørk sjokolade (et par ruter) -Mandler -Banan eller eple dyppet i peanøttsmør -Frosne druer
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #45 Skrevet 4. februar 2021 Glemte å tipse om at Monster snacks har mange deilige produkter. Noe annet jeg gjør fra tid til annen er å riste mandler i airfryer. Noen ganger tilsetter jeg lakris pulver, kanel og sukrin gold, salt... Alt ettersom hva jeg føler for. Har også dekt dem med kokesjokolade... Men det fikk ben å gå på, barna synes det var såååååå nydelig. Anonymkode: f9ec7...db1 2
lemoncake Skrevet 4. februar 2021 Forfatter #46 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Glemte å tipse om at Monster snacks har mange deilige produkter. Noe annet jeg gjør fra tid til annen er å riste mandler i airfryer. Noen ganger tilsetter jeg lakris pulver, kanel og sukrin gold, salt... Alt ettersom hva jeg føler for. Har også dekt dem med kokesjokolade... Men det fikk ben å gå på, barna synes det var såååååå nydelig. Anonymkode: f9ec7...db1 Takk for tips! 😊 Selges Monster produktene i butikkene? Vet de selger energidrikk. 😄
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #47 Skrevet 4. februar 2021 lemoncake skrev (22 minutter siden): Takk for tips! 😊 Selges Monster produktene i butikkene? Vet de selger energidrikk. 😄 Selger mye på tights.no. De har muligens noe lignende på helsekost, men det er jeg usikker på. Anonymkode: 1a515...db8
lemoncake Skrevet 4. februar 2021 Forfatter #48 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Selger mye på tights.no. De har muligens noe lignende på helsekost, men det er jeg usikker på. Anonymkode: 1a515...db8 Jeg googlet og fant dem på tights.no. Tenkte jeg kunne bestilt litt og forsøkt. Det ser no ut til å være noe en kan ha på lur og ta fram hvis en vil ha noe litt lettvint. Flere har nevnt lakrispulver, men selges det kun i spesialforretninger? Rålakris er det det samme?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #49 Skrevet 4. februar 2021 Mager Kesam og frosne jordbær i blender sammen med litt søtstoff. Bruker du mager vaniljekesam trenger du ikke søtstoff I stedet for chips - ta et par speltlomper, krydre de og ha de i stekeovnen til de blir sprø. Del de som du deler en pizza, da får du nesten «tacochips» Sjokolademousse av cottage cheese, kakaopulver (bakekakao), litt søtstoff og litt melk. Kjør i blender og det blir helt mykt, klumpefritt og som mousse. Google oppskrift for blandingsforhold «Fromage» av gelatin, appelsinskall/saft, eggehvite og mager vaniljeyoghurt. Kan spises med en gang (uten gelatin) eller stå i kjøleskapet og stivne. Tror oppskriften ligger på Grete Roede sine sider Ikke akkurat «snack», men tacosalat med 100 g karbonadedeig, grønnsaker, salsasaus og mager Kesam. Kutter du avokado, rømme, mais og tortilla så sparer du mange kalorier Sukkerfri gelé (fåes på dagligvare) eller den klassiske fun light og gelatin. Godt med mager vaniljekesam Lett is Lett kakao i poser Ovnsbakt eple med kanel Ovnsbakt banan med kanel og vaniljekesam Sunnere vafler av 1 egg, 40 g Kesam, 40 g havremel, bakepulver og kardemomme + litt vann (blandingen tykner). Nok til to porsjoner, og røren holder seg i kjøleskapet sånn at du kan ta en til lunsj og en til kvelds Bare vær obs på kunstig søtstoff. For noen trigger det søthunger (selv om forskningen sier noe annet) og det kan virke lakserende Anonymkode: 6c5a9...75d 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #50 Skrevet 4. februar 2021 lemoncake skrev (23 minutter siden): Jeg googlet og fant dem på tights.no. Tenkte jeg kunne bestilt litt og forsøkt. Det ser no ut til å være noe en kan ha på lur og ta fram hvis en vil ha noe litt lettvint. Flere har nevnt lakrispulver, men selges det kun i spesialforretninger? Rålakris er det det samme? Jeg kjøpte lakris pulver på TGR. ☺️ Monster handler jeg på den siden du linker til. Anonymkode: f9ec7...db1 2
lemoncake Skrevet 4. februar 2021 Forfatter #51 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kjøpte lakris pulver på TGR. ☺️ Monster handler jeg på den siden du linker til. Anonymkode: f9ec7...db1 Oki. 😊 Dessverre så er ikke TGR lenger på senteret her. Må er stykke avgårde til et senter den butikken er i. Samme gjelder søstrene grene som noen andre nevnte. Vet kitch’n har, men de er kanskje dyrere... 🤔 1
lemoncake Skrevet 4. februar 2021 Forfatter #52 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mager Kesam og frosne jordbær i blender sammen med litt søtstoff. Bruker du mager vaniljekesam trenger du ikke søtstoff I stedet for chips - ta et par speltlomper, krydre de og ha de i stekeovnen til de blir sprø. Del de som du deler en pizza, da får du nesten «tacochips» Sjokolademousse av cottage cheese, kakaopulver (bakekakao), litt søtstoff og litt melk. Kjør i blender og det blir helt mykt, klumpefritt og som mousse. Google oppskrift for blandingsforhold «Fromage» av gelatin, appelsinskall/saft, eggehvite og mager vaniljeyoghurt. Kan spises med en gang (uten gelatin) eller stå i kjøleskapet og stivne. Tror oppskriften ligger på Grete Roede sine sider Ikke akkurat «snack», men tacosalat med 100 g karbonadedeig, grønnsaker, salsasaus og mager Kesam. Kutter du avokado, rømme, mais og tortilla så sparer du mange kalorier Sukkerfri gelé (fåes på dagligvare) eller den klassiske fun light og gelatin. Godt med mager vaniljekesam Lett is Lett kakao i poser Ovnsbakt eple med kanel Ovnsbakt banan med kanel og vaniljekesam Sunnere vafler av 1 egg, 40 g Kesam, 40 g havremel, bakepulver og kardemomme + litt vann (blandingen tykner). Nok til to porsjoner, og røren holder seg i kjøleskapet sånn at du kan ta en til lunsj og en til kvelds Bare vær obs på kunstig søtstoff. For noen trigger det søthunger (selv om forskningen sier noe annet) og det kan virke lakserende Anonymkode: 6c5a9...75d Her var det mange gode tips! Tusen takk! 🥰 Søtstoff som ofte brukes i sukkerfritt godteri, som feks sjokolader i helsekostbutikker reagerer jeg veldig på. Akkurat nå husker jeg ikke hvilket søtstoff. Men et tygg og jeg er kjempe oppblåst i magen. Kjedelig. Men proteinbarer feks går det bra med. De har lite sukker seg. Men de er dyre. En gang i blant går greit. 😄
Mjessa Skrevet 5. februar 2021 #53 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 4.2.2021 den 12.51): Glemte å tipse om at Monster snacks har mange deilige produkter. Noe annet jeg gjør fra tid til annen er å riste mandler i airfryer. Noen ganger tilsetter jeg lakris pulver, kanel og sukrin gold, salt... Alt ettersom hva jeg føler for. Har også dekt dem med kokesjokolade... Men det fikk ben å gå på, barna synes det var såååååå nydelig. Anonymkode: f9ec7...db1 Kalorier i de på lik linje med vanlig snacks
Mjessa Skrevet 5. februar 2021 #54 Skrevet 5. februar 2021 lemoncake skrev (18 timer siden): Her var det mange gode tips! Tusen takk! 🥰 Søtstoff som ofte brukes i sukkerfritt godteri, som feks sjokolader i helsekostbutikker reagerer jeg veldig på. Akkurat nå husker jeg ikke hvilket søtstoff. Men et tygg og jeg er kjempe oppblåst i magen. Kjedelig. Men proteinbarer feks går det bra med. De har lite sukker seg. Men de er dyre. En gang i blant går greit. 😄 Maltitol og mannitol. Det er fiber. Skaper skikkelig trøbbelmage. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #55 Skrevet 5. februar 2021 42 minutter siden, Mjessa said: Kalorier i de på lik linje med vanlig snacks All mat har kalorier, poenget er få i seg en kombo av protein, karbohydrater og fett. Da blir man mett og craver ikke masse søtt på et senere tidspunkt. Anonymkode: 22500...c98 1
Zaroos Skrevet 5. februar 2021 #56 Skrevet 5. februar 2021 Sukkerfri is, sukkerfri vanilje saus med bær, nøtter , kesam med frukt og sirup ( jeg kjøper sukkerfri sirup fra tights.no) 😊
lemoncake Skrevet 5. februar 2021 Forfatter #57 Skrevet 5. februar 2021 Mjessa skrev (3 timer siden): Kalorier i de på lik linje med vanlig snacks Ja, men det er lavere innhold av karbo og fett. Nå har jeg ikke sett disse posene, men 50 gram høres lite ut. Men de er kanskje veldig lette. Synes det er et greit alternativ. I hvertfall en gang i blant.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #58 Skrevet 5. februar 2021 lemoncake skrev (20 minutter siden): Ja, men det er lavere innhold av karbo og fett. Nå har jeg ikke sett disse posene, men 50 gram høres lite ut. Men de er kanskje veldig lette. Synes det er et greit alternativ. I hvertfall en gang i blant. De er absolutt et godt alternativ. Særlig har jeg digget "potetgull" joda posene er små, men du blir mett. Jeg kan spise en halv pose og med vanlig potetgull blir du ikke det. Mange av produktene er slik. Det holder med litt... Og blir det for mye så blir du luftig i magen... Så da lærer man å begrense seg også. Haha. Anonymkode: f9ec7...db1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå