AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #21 Skrevet 3. februar 2021 Sukkerfri is! Jeg er veldig glad i saftis, så spiser en del zeroh is Anonymkode: 8adef...a0c 1
lemoncake Skrevet 3. februar 2021 Forfatter #22 Skrevet 3. februar 2021 Tusen takk til dere som har kommet med så mange gode tips om sunnere snacks. 🥰🍓🍅 Jeg skal prøve dem ut! Takk! 😘 2
lemoncake Skrevet 3. februar 2021 Forfatter #23 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg svarer jo på spørsmålet ditt. Jeg har jo foreslått baconsurrede dadler. Hva er forskjellen på det og andre som har skrevet dadler? Virker som du har piggene litt vel langt ute. Anonymkode: 7aa34...1aa Jeg skrev at du ikke svarte HELT på mitt spørsmål du heller. Du kom med tips og det er jo kjempe flott! 😊 Men så er det alt dette som skrives om som er avsporing. Det var bare det jeg mente. Jeg har ikke piggene ute. Hvor får du egentlig det fra? Jeg bare forklarte hvorfor jeg ikke likte svar som de to første svarene jeg fikk. Det var du selv som tok dem opp... Jeg er ikke ute etter å «krangle». Trodde faktisk jeg svarte fint på ditt innlegg, men der tok jeg visst feil. Beklager.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #24 Skrevet 3. februar 2021 Problemet er jo at du har en usunn vane som du ikke vil endre..når man skal endre livsstil må man endre kjernen til problemet - unngå å ta dumme valg, som feks å spise snacks på kvelden. Det er vanskelig i 1-2 uker, før kroppen endrer vanen, og søtsuget dermed forsvinner. Skal man endre livsstil og ta bedre valg, må man «stå i det» og takle ubehagelighetene rundt det..ellers ender man fort tilbake til vanene man ville ha bort. Enkel logikk. Jeg ville heller tatt meg 1-2 brødskiver med sunt og mettende pålegg de neste 2 ukene..da har du brutt vanen med at du må ha snacks/digg på kvelden for å «overleve». Anonymkode: 3b321...360 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #25 Skrevet 3. februar 2021 lemoncake skrev (4 minutter siden): Jeg skrev at du ikke svarte HELT på mitt spørsmål du heller. Du kom med tips og det er jo kjempe flott! 😊 Men så er det alt dette som skrives om som er avsporing. Det var bare det jeg mente. Jeg har ikke piggene ute. Hvor får du egentlig det fra? Jeg bare forklarte hvorfor jeg ikke likte svar som de to første svarene jeg fikk. Det var du selv som tok dem opp... Jeg er ikke ute etter å «krangle». Trodde faktisk jeg svarte fint på ditt innlegg, men der tok jeg visst feil. Beklager. Jeg gjorde jo det, men det er du som bare vil fokusere på det andre i innlegget. Derfor har du piggene litt vel ute. Anonymkode: 7aa34...1aa 1
lemoncake Skrevet 3. februar 2021 Forfatter #26 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Problemet er jo at du har en usunn vane som du ikke vil endre..når man skal endre livsstil må man endre kjernen til problemet - unngå å ta dumme valg, som feks å spise snacks på kvelden. Det er vanskelig i 1-2 uker, før kroppen endrer vanen, og søtsuget dermed forsvinner. Skal man endre livsstil og ta bedre valg, må man «stå i det» og takle ubehagelighetene rundt det..ellers ender man fort tilbake til vanene man ville ha bort. Enkel logikk. Jeg ville heller tatt meg 1-2 brødskiver med sunt og mettende pålegg de neste 2 ukene..da har du brutt vanen med at du må ha snacks/digg på kvelden for å «overleve». Anonymkode: 3b321...360 Jeg forstår at ditt svar er godt ment. Men hvem har sagt at jeg ikke vil endre på noe? Jeg vil endre jeg og har gjort store endringer i livet mitt. Men det er ikke det jeg spør om. Jeg ønsker bare å være kjent med hvilke alternativer jeg har når det kommer til snacks. Det kan gjelde en fredagskveld jeg er litt fysen på noe å tygge på. Det kan være et besøk jeg skal ha der jeg vil ha noe alternativ å by på. Endringen skal vare livet ut og jeg trenger å finne annet jeg kan kose meg med når jeg føler behov for det. Det kan være mange grunner til hvorfor en ønsker å kose seg med i blant. En stressende hverdag? Noe en skal feire? Ferie? Helger? Besøk? Jeg ønsker ikke å bli oppfattet som negativ, men jeg ønsker heller ikke å måtte forklare hvorfor jeg ønsker tips om sunn snacks. Det var kun et uskyldig spørsmål. Jeg har ikke spurt om tips til å endre mine vaner. 6
lemoncake Skrevet 3. februar 2021 Forfatter #27 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg gjorde jo det, men det er du som bare vil fokusere på det andre i innlegget. Derfor har du piggene litt vel ute. Anonymkode: 7aa34...1aa Alt dette bare for et uskyldig spørsmål. Jeg har ikke piggene ute. Synd at du ser det slik. Jeg fokuserte på det andre i innlegget ditt fordi mesteparten av innlegget handlet om annet enn det jeg spurte om. Derfor ville jeg bare forklare. Det beste hadde nok vært om jeg lot være å svare deg. Igjen beklager. 1
lemoncake Skrevet 3. februar 2021 Forfatter #28 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Sukkerfri is! Jeg er veldig glad i saftis, så spiser en del zeroh is Anonymkode: 8adef...a0c Lager du isen selv da? 😊
Mjessa Skrevet 3. februar 2021 #29 Skrevet 3. februar 2021 Bare et forslag, bytt ut drømmelett rømme med mager kesam eller gresk/tyrkisk youghurt. Er mer protein i det og mindre kalorier. Protein gjør deg lettere mett. Bruker å blande ut litt mager kesam med vanlig dippmix og ha på f.eks kjøtt, salat eller fisk også. Litt sånn dressing, bare litt mer bang for buck enn thousand island. 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #30 Skrevet 3. februar 2021 Mjessa skrev (36 minutter siden): Bare et forslag, bytt ut drømmelett rømme med mager kesam eller gresk/tyrkisk youghurt. Er mer protein i det og mindre kalorier. Protein gjør deg lettere mett. Bruker å blande ut litt mager kesam med vanlig dippmix og ha på f.eks kjøtt, salat eller fisk også. Litt sånn dressing, bare litt mer bang for buck enn thousand island. TS vil ikke få råd om å bli mett må vite. Anonymkode: 7aa34...1aa 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #31 Skrevet 3. februar 2021 Jeg tar meg ofte litt sylta chili, bruker å snacke litt på det mens jeg lager middag. På min lokale Kiwi har de dem i den internasjonale hylla ved linser, ris og wok sauser. Det er sånne tynne lange grønne chilier på glass. til kvelds tar jeg gjerne noen slike chilier og litt spekeskinke. Anonymkode: fca44...7ba 1
lemoncake Skrevet 3. februar 2021 Forfatter #32 Skrevet 3. februar 2021 (endret) Mjessa skrev (2 timer siden): Bare et forslag, bytt ut drømmelett rømme med mager kesam eller gresk/tyrkisk youghurt. Er mer protein i det og mindre kalorier. Protein gjør deg lettere mett. Bruker å blande ut litt mager kesam med vanlig dippmix og ha på f.eks kjøtt, salat eller fisk også. Litt sånn dressing, bare litt mer bang for buck enn thousand island. Tusen takk for tipset! 😊 Oppdaget faktisk i går på butikken at mager kesam er enda mer kalorifattig. Så kjøpte et beger med den som jeg tenkte ha en dag jeg får lyst på dip. Men gresk yoghurt har jeg ikke tenkt på. Skal prøve den også. 👍Idag skal vi ha salat med kylling, egg og litt fullkornspasta. Så da kan jeg også prøve kesam til. Takk! 😄 Endret 3. februar 2021 av lemoncake
lemoncake Skrevet 3. februar 2021 Forfatter #33 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS vil ikke få råd om å bli mett må vite. Anonymkode: 7aa34...1aa Dette er så unødvendig og barnslig oppførsel. 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #34 Skrevet 3. februar 2021 Ville bare kuttet ut snacks. Middag er spist. Kvelds skal spises. Hvilket måltid er mellom der? Til nød ville jeg foreslått et glass vann Anonymkode: d3aaa...ddf
lemoncake Skrevet 3. februar 2021 Forfatter #35 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ville bare kuttet ut snacks. Middag er spist. Kvelds skal spises. Hvilket måltid er mellom der? Til nød ville jeg foreslått et glass vann Anonymkode: d3aaa...ddf Dette er en livsendring. Ikke bare for å gå ned i vekt. Kan være greit å lære seg hva en kan spise som er sunt og faktisk finne ut at det er godt. Det handler om å finne alternativer. Koser du deg aldri med noe godt? En lørdagskveld feks? 5
Mjessa Skrevet 3. februar 2021 #36 Skrevet 3. februar 2021 lemoncake skrev (4 timer siden): Tusen takk for tipset! 😊 Oppdaget faktisk i går på butikken at mager kesam er enda mer kalorifattig. Så kjøpte et beger med den som jeg tenkte ha en dag jeg får lyst på dip. Men gresk yoghurt har jeg ikke tenkt på. Skal prøve den også. 👍Idag skal vi ha salat med kylling, egg og litt fullkornspasta. Så da kan jeg også prøve kesam til. Takk! 😄 Mager kesam blir litt "tørr" så du må gjerne eksperimentere litt med noen dråper vann og diverse krydder etc. Bruker f.eks å blande safta fra rødbetglasset inn. Du kan også blande inn bær, funlight eller annen null kalorisaft og spise. 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #37 Skrevet 3. februar 2021 Popcorn er relativt sunn snacks (avhenger selvfølgelig i at du ikke bruker store mengder smør og salt). Saltstenger er vel ikke spesielt sunt, men er i alle fall kalorifattig i forhold til potetgull el.l. Oliven er også sunn og god snacks. Anonymkode: 4009f...df6 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #38 Skrevet 3. februar 2021 Jeg vet ikke helt hva du kvalifiserer som sunn snacks, men jeg elsker sjokolademousseen til sukrin. Ellers kan du lage lompenachos med hjemmelagd pico de galla, bananpannekaker, smoothies, ristede kikerter med godt krydder, bananis og vaniljekesam med frukt og bær. Anonymkode: 1a515...db8 2
Ella1 Skrevet 3. februar 2021 #39 Skrevet 3. februar 2021 Kjøp en pose lakrispulver, det selger de billig på f.eks Søstrene Grene og TGR. Ha litt lakrispulver i en brødpose sammen med dadler, rist posen. Lakrisdadler👌🏻Det samme kan gjøres med kakaopulver/O’boy. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #40 Skrevet 3. februar 2021 Epler med kanel Kesam eller naturell yogurt med bær Smoothie Brokkoli og gulrot + dip på kesam eller mager rømme Havregrøt med bær Dadler Skinke (parma eller serrano) surret rundt asparges Hjemmelaget popcorn med forskjellige smaker Anonymkode: a4288...1aa 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå