AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #1 Skrevet 2. februar 2021 Sendte melding til fastlege på sånn melding inne på helsenorge. Jeg visste fra før at man betaler for tjenesten. Stilte spørsmål om kobberspiral og henvisning til innsetting. Hun svarte at det kunne hun fikse, bare bestill kobberspiral på nett, bestille legetime og ta Ibux og Paracet før oppmøte. Svarte at typen jeg ønsker bare kan settes av gynekologer og ikke er mulig å bestille på nett for privatperson. Fikk ikke mer svar, og jeg må betale nærmere 300kr for ingenting.. Hva er det her for noe tull?? Anonymkode: 76180...d08
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #2 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sendte melding til fastlege på sånn melding inne på helsenorge. Jeg visste fra før at man betaler for tjenesten. Stilte spørsmål om kobberspiral og henvisning til innsetting. Hun svarte at det kunne hun fikse, bare bestill kobberspiral på nett, bestille legetime og ta Ibux og Paracet før oppmøte. Svarte at typen jeg ønsker bare kan settes av gynekologer og ikke er mulig å bestille på nett for privatperson. Fikk ikke mer svar, og jeg må betale nærmere 300kr for ingenting.. Hva er det her for noe tull?? Anonymkode: 76180...d08 Men uansett har hun jo brukt tid på å svar deg. Slik er jo tjenesten. Hadde du valgt en annen spiral hun kunne sette inn, hadde svaret passet deg. Så her har du ingen sak. Anonymkode: b2298...aae 19
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #3 Skrevet 2. februar 2021 Hva forventet du da? Videosamtale ER bare tull når legen ikke kan se på deg, sjekke deg... Anonymkode: bb65e...058 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #4 Skrevet 2. februar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Sendte melding til fastlege på sånn melding inne på helsenorge. Jeg visste fra før at man betaler for tjenesten. Stilte spørsmål om kobberspiral og henvisning til innsetting. Hun svarte at det kunne hun fikse, bare bestill kobberspiral på nett, bestille legetime og ta Ibux og Paracet før oppmøte. Svarte at typen jeg ønsker bare kan settes av gynekologer og ikke er mulig å bestille på nett for privatperson. Fikk ikke mer svar, og jeg må betale nærmere 300kr for ingenting.. Hva er det her for noe tull?? Anonymkode: 76180...d08 Du betaler jo ikke 300 kroner for ingenting. Du betaler for tiden brukt. I meldingen skrev du kanskje dette med krav til gynekolog? I så fall hadde jeg forstått irritasjonen noe mer. Anonymkode: fdcf6...55e 8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #5 Skrevet 2. februar 2021 Du må be om henvisning til gynekolog av din egen fastlege. Anonymkode: dde57...dc0 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #6 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men uansett har hun jo brukt tid på å svar deg. Slik er jo tjenesten. Hadde du valgt en annen spiral hun kunne sette inn, hadde svaret passet deg. Så her har du ingen sak. Anonymkode: b2298...aae Ehm, at hun burde svart når ts sa at spiralen må settes inn av gynekolog? Anonymkode: c550e...b26 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #7 Skrevet 2. februar 2021 Spesifiserte du i første melding at det var denne spesielle typen kobberspiral du ønsket? Hvis ja, så er jeg enig med deg at det var dårlig svart av henne. Hvis nei, så får du lære deg til neste gang å være mer presis fra starten av. Anonymkode: 4cf9c...e9d 9
Sophonax Skrevet 2. februar 2021 #8 Skrevet 2. februar 2021 Ja, det er da ikke rart. Du betaler for svaret du får av legen din, slik du ville gjort om du møtte opp på en legetime. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #9 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ehm, at hun burde svart når ts sa at spiralen må settes inn av gynekolog? Anonymkode: c550e...b26 Hvis TS bare har bestilt konsultasjon for "resept og innsetting av spiral" så har ikke TS vært tydelig nok med sine ønsker. Anonymkode: dde57...dc0 6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #10 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du betaler jo ikke 300 kroner for ingenting. Du betaler for tiden brukt. I meldingen skrev du kanskje dette med krav til gynekolog? I så fall hadde jeg forstått irritasjonen noe mer. Anonymkode: fdcf6...55e Jeg har brukt denne metoden tidligere og har sendt flere meldinger frem og tilbake til vi har blitt enige. Nå bare stoppet hun å svare og jeg fikk regning. La til at det bare kan settes av gynekolog, og forventet egentlig å få en henvisning, men det har jeg ikke fått. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spesifiserte du i første melding at det var denne spesielle typen kobberspiral du ønsket? Hvis ja, så er jeg enig med deg at det var dårlig svart av henne. Hvis nei, så får du lære deg til neste gang å være mer presis fra starten av. Anonymkode: 4cf9c...e9d Jeg skrev i første melding at jeg ønsker gynefix kobberspiral. Anonymkode: 76180...d08 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #11 Skrevet 2. februar 2021 Nå ble jeg nysgjerrig, hva slags spiral kan bare settes inn av gynekolog? Anonymkode: faa25...985 1
Gjest theTitanic Skrevet 2. februar 2021 #12 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sendte melding til fastlege på sånn melding inne på helsenorge. Jeg visste fra før at man betaler for tjenesten. Stilte spørsmål om kobberspiral og henvisning til innsetting. Hun svarte at det kunne hun fikse, bare bestill kobberspiral på nett, bestille legetime og ta Ibux og Paracet før oppmøte. Svarte at typen jeg ønsker bare kan settes av gynekologer og ikke er mulig å bestille på nett for privatperson. Fikk ikke mer svar, og jeg må betale nærmere 300kr for ingenting.. Hva er det her for noe tull?? Anonymkode: 76180...d08 Hun gjorde en dårlig hastverksjobb. Hun burde svart på spørsmålet ditt.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #13 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du må be om henvisning til gynekolog av din egen fastlege. Anonymkode: dde57...dc0 Det er min egen fastlege jeg snakket med Anonymkode: 76180...d08 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #14 Skrevet 2. februar 2021 Sophonax skrev (4 minutter siden): Ja, det er da ikke rart. Du betaler for svaret du får av legen din, slik du ville gjort om du møtte opp på en legetime. Nei det er jo nettopp ikke «slik som en legetime.» På en legetime ville denne lille misforståelsen blitt oppklart og ts ville fått det hun trengte. Anonymkode: c550e...b26 14
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #15 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå ble jeg nysgjerrig, hva slags spiral kan bare settes inn av gynekolog? Anonymkode: faa25...985 Ihvertfall to typer jeg vet om. Gynefix og ballerine. Anonymkode: 76180...d08 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #16 Skrevet 2. februar 2021 Hvorfor be om henvisning? Dette bør du gjøre privat. Anonymkode: 079fa...521 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #17 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor be om henvisning? Dette bør du gjøre privat. Anonymkode: 079fa...521 Privat er vel dyrere? Helt vanlig å få henvisning. Anonymkode: 76180...d08 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #18 Skrevet 2. februar 2021 Sorry jeg misforstod og tenkte det var en slags KRY tjeneste. Hvis du har fått beskjed om at du må møte til legetime for å få henvisning så må du det. Leger bruker alikevel deler av sin tid på deg, og ikke andre pasienter, og uansett om du får svaret du ønsker eller ei så koster en legekonsultasjon. Det er på samme måte som de som bestiller legetime for resepter på andre medisiner de ikke får utskrevet, de må også betale. Anonymkode: dde57...dc0 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #19 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Privat er vel dyrere? Helt vanlig å få henvisning. Anonymkode: 76180...d08 Ja, det er dyrere. Men kapasiteten i spesialist helsetjenesten er ikke ubegrenset og bør brukes på andre ting enn at man får for seg at man skal ha en spesiell spiral. Anonymkode: 079fa...521 6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #20 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men uansett har hun jo brukt tid på å svar deg. Slik er jo tjenesten. Hadde du valgt en annen spiral hun kunne sette inn, hadde svaret passet deg. Så her har du ingen sak. Anonymkode: b2298...aae Det er jo ikke sånn det fungerer. Jeg spesifiserte hvilken type spiral jeg ville ha i første melding. Da skulle legen ha lest om den spiralen og funnet ut at jeg måtte ha henvisning videre, for så å ha sendt meg videre. Ikke bare svart noe. Dette er en tjeneste man betaler for, da forventer jeg at legen faktisk gjør en god jobb. Anonymkode: 76180...d08 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå